Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-03, 20:14
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ja, ok. Ska man säga att debatte hjälpte Trump en aning? Det känns inte helt säkert för mig att det är så.
Tvärtom så stjälpte det honom en aning av uppenbara skäl. Vi kom hyfsat billigt undan tack vare Lester Holts uppenbara bias, 2 debatter kvar med Trump, samt inte minst VP debatten imorgon ~3 på natten ungefär.
Kunde varit värre.
http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/2016_elections_electoral_college_map.html

Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Menar du att det är smart att förlora så mycket pengar att man gärna gör så med vilja för att slippa betala skatt? Antyder du eller menar du rakt ut att Trump skapade en så stor förlust där andra fick stå med utfört arbete och ingen lön? För att han skulle slippa betala skatt i tjugo år framåt?

Du menar att han räknade ut för cirka tjugo år sen att köpa tjänster av folk gå i konkurs och förlust och låta arbetarna inte få pengar för att han skulle få slippa betala skatt tjugo år framåt?

Det var det värsta! En riktig utsugare alltså!
Menar ungefär precis de orden jag säger, alltså inte konspirationerna och de löjligheter du sätter i min mun(kommentar), men jag är barmhärtig nog att låta dig göra det om det får dig att sova bättre.
2016-10-03, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Tvärtom så stjälpte det honom en aning av uppenbara skäl. Vi kom hyfsat billigt undan tack vare Lester Holts uppenbara bias, 2 debatter kvar med Trump, samt inte minst VP debatten imorgon ~3 på natten ungefär.
Kunde varit värre.
http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/2016_elections_electoral_college_map.html

Vad babblar du om? Vad för uppenbara skäl? Om debatter stjälpt honom hade han aldrig blivit nominerad.
2016-10-03, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
De flesta inser nog det lustiga i det hela är att Trump säger att han är smart som förlorade så mycket pengar som $ 1000000000!

Nej, det sa han inte. Däremot var han smart som lyckades ta sig ur krisen under 90-talet och växa så fantastiskt när de flesta gick under.
2016-10-03, 20:26
Medlem
heiss avatar
Citat:
Vad babblar du om? Vad för uppenbara skäl? Om debatter stjälpt honom hade han aldrig blivit nominerad.
Ska jag behöva babbla mera för att förtydliga det för dig, eller har du redan bestämt dig att det kommer vara babbel? Debatter kan stjälpa hans momentum, fair?
2016-10-03, 20:28
Medlem
Citat:
Ska jag behöva babbla mera för att förtydliga det för dig, eller har du redan bestämt dig att det kommer vara babbel? Debatter kan stjälpa hans momentum, fair?

Jo, visst. Teoretiskt kan ju allt hända. Men hur sannolikt är det att han kollapsar eller börjar tala i tungor mitt i debatten?
2016-10-03, 20:30
Medlem
Ironi på högsta nivå - Clinton har gjort samma skatteavdrag som hon beskyller att Trump har använts sig av. Hennes hyckleri har inga gränser...

http://www.zerohedge.com/news/2016-10-02/clinton-campaign-admits-hillary-used-same-tax-avoidance-scheme-trump
2016-10-03, 20:31
Medlem
Citat:

Håller med dig där, Clintons retorik och composure var klart bättre än Trumps första gången dom möttes. Delvis hjälpt av en vinklad moderator som klart hjälpte henne på traven.
2016-10-03, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Håller med dig där, Clintons retorik och composure var klart bättre än Trumps första gången dom möttes. Delvis hjälpt av en vinklad moderator som klart hjälpte henne på traven.

Och detta resulterade i vad menar ni?
2016-10-03, 20:44
Medlem
Citat:
Och detta resulterade i vad menar ni?

Att hon gick vinnande ur den debatten och fick med sig lite momentum, men jag hoppas att Trump rättar till sina 'misstag' och är mer på hugget nästa debatt.
2016-10-03, 20:45
Medlem
Citat:
Att hon gick vinnande ur den debatten och fick med sig lite momentum, men jag hoppas att Trump rättar till sina 'misstag' och är mer på hugget nästa debatt.

Så det resulterade i... inget konkret alls?

Ok, tack.
2016-10-03, 20:48
Medlem
Citat:
Så det resulterade i... inget konkret alls?

Ok, tack.

Har inte så bra koll på pollsen, men vände det inte tills hennes fördel? Eller att hon knappade in avståndet åtminstone?
2016-10-03, 20:50
Medlem
Citat:
Har inte så bra koll på pollsen, men vände det inte tills hennes fördel? Eller att hon knappade in avståndet åtminstone?

Nä.

Tänk efter lite nu. Tror du att det finns en enda person i den här tråden (undantaget Hamstern möjligen) som tror att den excellente debattören Löfvén vann riksdagsvalet 2014 i Sverige på grund av hans briljanta prestationer i partiledardebatter?

Svaret är uppenbarligen: nej.

Vi vet att partiledardebatterna i Sverige inte avgör någonting. Och nu ska man sitta här och LÅTSAS att debatterna avgör allt i USA? Herregud alltså...
Senast redigerad av experten10 2016-10-03 kl. 20:54.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in