2016-10-03, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Det hade påverkat priset. Ingen, vad jag kan se, har påstått att det skulle vara i paritet med det exemplet du skrev?

Har redan konstaterat att det påverkade priset. Ingen hade gett någon antydan om hur mycket. Jag gav ett exempel. Kan ge ett till. Hade han sålts för 50 miljoner hade han inte fått 32 i lön heller.

Har du något exempel på vad du tror?
Citera
2016-10-03, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Känns skönt att jag inför 2017 typ vill ha kvar 4-5 man av vår trupp på 23 man + tränarstab.

Så sjukt jävla mörkt det är nu, Jörgen MÅSTE bara avgå efter säsongen. En säsong till med honom kan vara döden för IFK Göteborg i form av förtroende för unga spelare på sikt samt trovärdighet som toppklubb.

Kör vi på en säsong till med Jörgen, Edlund samt typ samma trupp kan klubben lika gärna gå i konkurs, då är det uppenbart att man inte försöker ändra på läget/totalt saknar insikt i om hur jävla illa det är.

Tyvärr tror jag 2017 blir som i år, bara att man förväntar sig mindre inför säsongen samt kanske slutar ytterligare några placeringar lägre.

Typ hela startelvan får mig att vilja spy just nu, och ändå får startelvan gärna förbli densamma om det garanterat blir så att Lennartsson får gå.
Hellre samma trötta trupp 1 år till + fylla på med ungdomar än 5-10 nya spelare i fel ålder/på väg åt fel håll i karriären samt Lennartsson vid rodret.

Jörgens taktiska kunnande måste starkt ifrågasättas. Även hans anpassningsförmåga samt förmåga till förändring och förbättring.

Göteborg måste satsa på förnyelse. Gerhardsson/Thelin. Man har alltid gått efter det rutinerade alternativet. Dags att chansa lite när det kommer till tränarposten.
Citera
2016-10-03, 17:20
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Göteborg måste satsa på förnyelse. Gerhardsson/Thelin. Man har alltid gått efter det rutinerade alternativet. Dags att chansa lite när det kommer till tränarposten.

Kommer aldrig ske. Större chans att vi anställer Nanne Bergstrand/Pelle Olsson än att vi tar och gör något nytt och eget.
Citera
2016-10-03, 17:22
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Lägg också till det faktum att Z aldrig gått för de pengarna om det inte vore för att han fick så låg lön och det är en utopisk siffra

Fast han fick väl 10% av övergångssumman i efterhand?
Citera
2016-10-03, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Kommer aldrig ske. Större chans att vi anställer Nanne Bergstrand/Pelle Olsson än att vi tar och gör något nytt och eget.

Tillbaks med JO!
Citera
2016-10-03, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Personligen är jag övertygad om att AIK kommer slå transferrekordet. Alexander Isak är helt klart en av Europas mest eftertraktade spelare för tillfället och praktiskt taget alla klubbar som vunnit CL på 2000-talet sägs vara ute efter honom. Det är inte direkt Ajax det har talats om utan lag som Real Madrid, Barcelona, Manchester City, PSG, Bayern München, Juventus, Chelsea m.fl.

Han har dessutom flera år kvar på kontraktet och han kommer bara att bli bättre. Som upplagt för en rekordövergång.
Gnagetrekord blir det förhoppningsvis. Frågan är vart pengarna går. Vad kostar det att lösa Strandberg från CSKAs läktare?
Citera
2016-10-03, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Gnagetrekord blir det förhoppningsvis. Frågan är vart pengarna går. Vad kostar det att lösa Strandberg från CSKAs läktare?
Rättelse: Nu är han på bänken.
Citera
2016-10-03, 19:55
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om jag inte minns fel så var han minst betald i Ajax med 40.000 i månaden. Maxwell och hans fru tog väl hand om honom i början därav deras varma vänskap.

Fast så illa som 40000 var det knappast. Jag har sett siffror figurera men minns inte exakt. Zlatan tjänade de pengarna reda i MFF så tror knappt han hade stuckit då.

En stor skillnad mellan Zlatan och Isak är att Zlatan hade fysiken, mentaliteten och nivån att kunna gå in var som helst och leverera, även om det dröjde ett tag i Ajax. Jag tror absolut att Isak kan bli en världsspelare om alla bitar faller rätt, men han är ett osäkrare kort än den då två år äldre Zlatan. De enda klubbar som skulle betala Zlatanpengar för Isak är klubbar som i de flesta fall vore rätt dåliga karriärsval för en 17-åring.
Citera
2016-10-03, 20:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Fast så illa som 40000 var det knappast. Jag har sett siffror figurera men minns inte exakt. Zlatan tjänade de pengarna reda i MFF så tror knappt han hade stuckit då.

En stor skillnad mellan Zlatan och Isak är att Zlatan hade fysiken, mentaliteten och nivån att kunna gå in var som helst och leverera, även om det dröjde ett tag i Ajax. Jag tror absolut att Isak kan bli en världsspelare om alla bitar faller rätt, men han är ett osäkrare kort än den då två år äldre Zlatan. De enda klubbar som skulle betala Zlatanpengar för Isak är klubbar som i de flesta fall vore rätt dåliga karriärsval för en 17-åring.

Jag hade rejält fel. Det skulle "ge Zlatan 160 000 kronor i månaden". Enl. Fotbollskanalen.
Citera
2016-10-03, 20:31
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe

mentaliteten och nivån att kunna gå in var som helst och leverera,

Isak har väl bevisat det i allsvenskan. Derby och allt. Zlatan levererade väl som 18-åring i superettan?
Citera
2016-10-03, 21:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Isak har väl bevisat det i allsvenskan. Derby och allt. Zlatan levererade väl som 18-åring i superettan?

Jo visst har han det men skillnaden mellan AS och större klubbar är enorm! Frågan är hur han klarar den omställningen, det är fan tufft att gå från gullhund i en klubb i AS till lägst ner i kedjan ute i Europa. Ser man Zlatan filmen så förstår man att även han var nära att ge upp och lite tillfällighet att han kom in och blev startspelare i Ajax till slut.

Men vi får se! Bara han inte går till öst.
Citera
2016-10-03, 21:28
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Jo visst har han det men skillnaden mellan AS och större klubbar är enorm! Frågan är hur han klarar den omställningen, det är fan tufft att gå från gullhund i en klubb i AS till lägst ner i kedjan ute i Europa. Ser man Zlatan filmen så förstår man att även han var nära att ge upp och lite tillfällighet att han kom in och blev startspelare i Ajax till slut.

Men vi får se! Bara han inte går till öst.
Många som går utomlands pratar ju om hur tufft det är, lagkamrater som motarbetar dig, språket osv.
Äta eller ätas.
Får hoppas på ett bra klubbval, blir väl såld nästa sommar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in