Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Du behövde skriva av dig lite ser jag. Vad är det för osanningar andra här kommer med? Människor värderar bevis olika och alla måste inte vara stöpt som dig.
Jag är jävligt tacksam att jag är "stöpt" mer som de människor i rätten som bl.a har till uppgift att värdera bevis.
Hur fan skulle det se ut om de vore de istället vore stöpta som du?
Jo, då skulle de flesta mördare vara i frihet, fria att fortsätta att mörda.
Speciellt en sexualsadistisk mördare som Nerijus, han skulle försatts på fri fot omgående.
Alla resurser borde ha lagts på att hitta en historia av sexualsadism i hans BAKGRUND för det som framkommit om mordet är inte relevant eller ens intressant så länge det inte kan bevisas att mördaren pysslat med sexualsadism tidigare än i mordet. Helst skulle flera offer finnas för att det skulle vara helt säkert att han verkligen kunde vara skyldig till det sexualsadistiska mordet på Lisa.
Du verkar tycka att det är värre att beskylla Nerijus för att vara en sexualsadist än att vara mördare.
Det är riktigt illa, det är mycket skumt.
Åt helvete med alla experter, professorer och andra med kompetens! Här är det de inskränkta amatörernas åsikter som gäller, de som tror att de besitter all den kunskap som polisen, rätten, NFC m.fl saknar. Hemmalabb är grejen, hemmalabb och hemmagjorda teorier.
Det osar sannerligen ett kunskapsförakt som heter duga.
I din värld där du tror att du är någon slags rättvisans kämpe (hahaha

), skulle du må gott av att Nerijus blev fri - "i brist av bevis, motiv och avsaknad av film av mordet"?
Fri att fortsätta att hitta nya offer, nya objekt - för sina lustars skull?
Eller, du kanske inte skulle ha något emot att ha honom boende som granne, så länge det inte bevisats att han har någon historia av sexualsadistiska dåd innan mordet på Lisa?
OM du har någon dotter eller om det finns tonåriga flickor i grannskapet, skulle du då tycka att det var helt ok om Nerijus blev fri och flyttade in som granne?
Svara ärligt, om du kan det.