2016-10-03, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betvet
Ja han är begravd redan.

Okej.
Citera
2016-10-03, 16:54
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
41-åringens försvarare, advokat Amanda Hikes, vill se henne frigiven innan dess:

- Vi kommer att överklaga häktningsbeslutet, klargör Amanda Hikes.

Fy fasiken för att vara advokat till en fadersmördare. Nu är det ju inte advokaten som vill se henne frigiven utan klienten som bett advokaten att överklaga häktningsbeslutet
Den överklagan kommer med all säkerhet att avslås
Citera
2016-10-03, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Okej.

Den 10/9 publicerades dödsannonsen i ekuriren. Googla namnet följt av begravning på kommer annonsen upp som nummer 1.
Citera
2016-10-03, 18:18
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Efter att ha studerat de foton som länkats i tråden så tycker jag att JM har en ganska dålig "mimik" i ansiktet. Hon har samma min på alla kort. Kan detta vara ett tecken på ngt inom autism spektrat. Heter väl inte längre högfungerande asperger. Men det kan ju vara så att hon tycker att hon blir snyggast på kort med detta ansiktsutryck.
Vid psykopati har man ytliga affekter. Känslodjup saknas. Om man läser här så kan man se lite kring skillnaderna mellan psykopati och autism (se punkt 7 bland annat, skillnaderna tas dock upp på flera ställen): http://www.wikihow.com/Identify-a-Psychopath

Jag tror inte alls att JM har någon form av autism. I princip hela hon talar emot det.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2016-10-03 kl. 18:21.
Citera
2016-10-03, 18:23
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Vid psykopati har man ytliga affekter. Känslodjup saknas. Om man läser här så kan man se lite kring skillnaderna mellan psykopati och autism (se punkt 7 bland annat, skillnaderna tas dock upp på flera ställen): http://www.wikihow.com/Identify-a-Psychopath

Jag tror inte alls att JM har någon form av autism. I princip hela hon talar emot det.

Samtidigt kan man kolla på random bruds facebook och se samma ansikts-pose tvåhundra gånger.
Citera
2016-10-03, 19:36
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Vid en sommarstuga med hyfsat stor tomt är det nog inte så långt till en skottkärra. Den skulle underlätta transporten till bryggan.´

Javisst men inte ensam. Att lasta 85 kilo död människokropp i en skottkärra skulle generera scener som gjorda för Dolda Kameran.
Citera
2016-10-03, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Javisst men inte ensam. Att lasta 85 kilo död människokropp i en skottkärra skulle generera scener som gjorda för Dolda Kameran.
Ja, och utan att det blir några synbara märken på kroppen. Jag tror inte JM haft någon större planering i något av fallen hon är anklagad för. Men hon måste väl ändå fattat att polisen skulle dyka upp dagen efter. Och att då släppa en död blöt kropp genom hus o trädgård är väl bara för mycket.
Citera
2016-10-03, 19:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torkel.K
Ja, och utan att det blir några synbara märken på kroppen. Jag tror inte JM haft någon större planering i något av fallen hon är anklagad för. Men hon måste väl ändå fattat att polisen skulle dyka upp dagen efter. Och att då släppa en död blöt kropp genom hus o trädgård är väl bara för mycket.

Lägg på en presenning och dra ner till sjön, kan knappast vara ett oöverstigligt problem.
Citera
2016-10-03, 19:59
Medlem
Reimers avatar
Citat:
41-åringens försvarare, advokat Amanda Hikes, vill se henne frigiven innan dess:

- Vi kommer att överklaga häktningsbeslutet, klargör Amanda Hikes.

Vilken tidning eller källa refererar du till?
Citera
2016-10-03, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Lägg på en presenning och dra ner till sjön, kan knappast vara ett oöverstigligt problem.
Helt klart vettigare alternativ, men jag begriper fortfarande inte den stora vinsten med att dränka han inne.
Citera
2016-10-03, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vilken tidning eller källa refererar du till?
http://bblat.se/nyheter/nyheter/1.4343399-aven-41-aringen-haktas-om
Citera
2016-10-03, 20:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torkel.K
Helt klart vettigare alternativ, men jag begriper fortfarande inte den stora vinsten med att dränka han inne.

Det uppstod kanske ett bra tillfälle, helt oplanerat så att säga.

Eller så tänkte mördaren inte på att offret måste flyttas från badkaret, alla människor har inte förmågan att tänka i flera steg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in