Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-03, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightsorrow
Angående hans inkomstskatt, eller brist därpå.

Är det inte så att han har ett finansiellt och juridiskt ansvar inför aktieägarna att agera i deras bästa intresse? Så att om det fanns en möjlighet för han att utnyttja en förlust -94, för att betala lägre inkomstskatt följande år, var han inte då juridiskt skyldig till att göra just detta?

Och exakt vilka börsnoterade aktiebolag har Trump?
2016-10-03, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Om man inte underkastar sig lagen, tvärtom tror sig stå ovanför den, låter det som en lämplig värdering för en president?? Låter som en värdering Hitler/Stalin hade.
Hon gjorde exakt samma sak som Trump, vem har bra/dålig värdering??

Har Hillary en sund värdering som säger "implicit bias is a problem for everyone, not just police" ang bias mot svarta??
Ta fram en stol och återkom!

Självklart har man det https://www.youtube.com/watch?v=poAJPyDr15w Giuliani i CNN.

Finns det lagar som tvingar Trump att använda skattereglerna på ett sätt som gör att det är förbjudet för honom att deklarera sina företag så att han betalar skatt? Skulle det vara förbjudet alltså?

Sen vad jag säger är att jag önskar att politiker har visioner och tar ställning och inte endast gör vad lagen tvingar dem att göra. Vad är det för problem med att politiker har idéer? Eller inställningar till vad som är bra och dåligt även om lagen inte säger något om saken?
2016-10-03, 16:01
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Finns det lagar som tvingar Trump att använda skattereglerna på ett sätt som gör att det är förbjudet för honom att deklarera sina företag så att han betalar skatt? Skulle det vara förbjudet alltså?

Sen vad jag säger är att jag önskar att politiker har visioner och tar ställning och inte endast gör vad lagen tvingar dem att göra. Vad är det för problem med att politiker har idéer? Eller inställningar till vad som är bra och dåligt även om lagen inte säger något om saken?
Upp till honom att följa de och IRS att kontrollera skattereglerna följs, fördelaktigt för honom om det stannar mellan de, särskilt om man är republikan med tanke på bananlarverna i journalistkåren. Deklarera de för vem då?
Betyder inte värderingar mycket längre, visioner och idéer t.ex "debt-free college" får duga??

En sak som sällan nämns är hennes pantade lobbyism för fracking i andra länder, pumpa ut mer olja på världsmarknaden och okända miljökonsekvenser till följd, galet minst sagt.
Är det en bra eller dålig idé & vision att ta ställning för tkr du?

Man kunde välja och vraka mellan alltför många republikanska presidentkandidater, på demokraternas sida kunde wacko-bernie och hans rent omöjliga förslag och idéer vara nära att vinna, säger ganska mycket enligt mig.
Senast redigerad av heis 2016-10-03 kl. 16:19.
2016-10-03, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Upp till honom att följa de och IRS att kontrollera skattereglerna följs, fördelaktigt för honom om det stannar mellan de, särskilt om man är republikan med tanke på bananlarverna i journalistkåren. Deklarera de för vem då?
Betyder inte värderingar mycket längre, visioner och idéer t.ex "debt-free college" får duga??

En sak som sällan nämns är hennes pantade lobbyism för fracking i andra länder, pumpa ut mer olja på världsmarknaden och okända miljökonsekvenser till följd, galet minst sagt.
Är det en bra eller dålig idé & vision att ta ställning för tkr du?

Man kunde välja och vraka mellan alltför många republikanska presidentkandidater, på demokraternas sida kunde wacko-bernie och hans rent omöjliga förslag och idéer vara nära att vinna, säger ganska mycket enligt mig.

Så frågan blir då om han som president kommer att vilja införa att alla slipper betala skatt?
2016-10-03, 16:22
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Och exakt vilka börsnoterade aktiebolag har Trump?
Av vilken anledning skall de vara börsnoterade? Din dubbelstandard är makalös. Kritisera en affärsman för att skatteplaner och som säger sig vilja täppa till dessa loopholes, men inte ett ord om de som stiftat dessa lagar. Hur jävla pantad får man bli?
2016-10-03, 16:23
Medlem
Citat:
Så frågan blir då om han som president kommer att vilja införa att alla slipper betala skatt?

Svaret är nej.

Och här läser du vidare: https://www.donaldjtrump.com/policies/tax-plan/

Nu är det fjärde gången jag ger dig den länken. Och ja, jag har räknat.
2016-10-03, 16:27
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ehh nej? Law & order gäller även där, men den som olyckligtvis gör förlust på eget satsat kapital slipper dock, bör förbli som standard det alltid har varit.
Senast redigerad av heis 2016-10-03 kl. 16:31.
2016-10-03, 16:31
Medlem
E.Merckxs avatar
Ny poll RasmussenReport, Monday, October 03:

Hillary Clinton 43% (+-0) sedan deras senaste mätning

Donald Trump 40% (-2)

Gary Johnson 8% (+1)

Jill Stein 2% (+-)

http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2016/white_house_watch_oct03
2016-10-03, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Av vilken anledning skall de vara börsnoterade? Din dubbelstandard är makalös. Kritisera en affärsman för att skatteplaner och som säger sig vilja täppa till dessa loopholes, men inte ett ord om de som stiftat dessa lagar. Hur jävla pantad får man bli?

Tråden handlar om Trump så varför skulle man diskutera några andra personer här?

Jag ställde en fråga om han hade börsnoterade företag. Varför är den frågan ett tecken på att ha dubbelstandard?

Trump anser att han är smart som inte betalat skatt och då undrar jag vad det är för smart han gjorde när han förlorade de enormt stora summor som han förlorade på 1090-talet? Hur smart var han då?
2016-10-03, 16:35
Medlem
E.Merckxs avatar
The 2016 USC Dornsife / LA Times Presidential Election Poll, 10/02:

Donald Trump: 47.0% (+0.1)

Hillary Clinton: 42.4% (+0.2)

http://cesrusc.org/election/
2016-10-03, 16:38
Medlem
arbetets avatar
Vad jag förstår är den största effekten av avslöjandet av Trumps Tax Returns det att nu blir en massa okunniga demokrater undervisade i hur det amerikanska skattesystemet fungerar. Har jag uppfattat det rätt?
2016-10-03, 16:39
Medlem
De flesta inser nog det lustiga i det hela är att Trump säger att han är smart som förlorade så mycket pengar som $ 1000000000!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in