Citat:
Ursprungligen postat av
Evets
Finns det lagar som tvingar Trump att använda skattereglerna på ett sätt som gör att det är förbjudet för honom att deklarera sina företag så att han betalar skatt? Skulle det vara förbjudet alltså?
Sen vad jag säger är att jag önskar att politiker har visioner och tar ställning och inte endast gör vad lagen tvingar dem att göra. Vad är det för problem med att politiker har idéer? Eller inställningar till vad som är bra och dåligt även om lagen inte säger något om saken?
Upp till honom att följa de och IRS att kontrollera skattereglerna följs, fördelaktigt för honom om det stannar mellan de, särskilt om man är republikan med tanke på bananlarverna i journalistkåren. Deklarera de för vem då?
Betyder inte värderingar mycket längre, visioner och idéer t.ex "debt-free college" får duga??
En sak som sällan nämns är hennes pantade lobbyism för fracking i andra länder, pumpa ut mer olja på världsmarknaden och okända miljökonsekvenser till följd, galet minst sagt.
Är det en bra eller dålig idé & vision att ta ställning för tkr du?
Man kunde välja och vraka mellan alltför många republikanska presidentkandidater, på demokraternas sida kunde wacko-bernie och hans rent omöjliga förslag och idéer vara nära att vinna, säger ganska mycket enligt mig.