2016-10-03, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Alla bör ha lite fickpengar att röra sig med. Jag pratar inte om några större summor.
De har det. 720 kr per månad bidrar Migrationsverket med. Det var vad jag hade som 16-åring.

Jag tror att kommunerna har skjutit sig i foten genom att först ha enorma flyltingbudgetar till att nu strypa allting över en natt. Klart människor blir upprörda då. Sker en stegvis nedtrappning lär det inte bli någon större kalabalik.
Citera
2016-10-03, 11:53
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Somalia är inte direkt ett lågvattenmärke när det kommer till fattigdom och standard. Indien har ju ett kastsystem. Du har mindre möjligheter som kastlös i Indien än vad du har som Neger i Afrika. Eller de 70% som lever i fattigdom i Kambodja.

Man kan undra varför inte en miljon Indier eller Khmerer drar till norden?

Jag hade då hellre tagit emot 100 Indier än 1 tanig, kriminell Neger ifrån Somalia.

Ja, fast Indien är ju en demokrati, så det finns ingen anledning att ta emot flyktingar därifrån. Om man vill komma så är det bara att komma. Förutsatt att man fixar pass och visum. Eller tycker du att vi ska ta emot rena ekonomiska flyktingar?

Somalia tog jag bara som ett exempel. Nu var det säkert inte så det faktiskt gick till.
Citera
2016-10-03, 11:56
Medlem
Vad är problemet? Pengar är ju gratis. Det är bara at ta ännu mer från oss som betalar. Jag gav ju bara bort 65% av allt jag tjänade förra månaden. Det finns ju 35% kvar, hur mycket som helst! Frågan är ju förstås hur man tänkt göra när man tagit de pengarna också, och när inga pengar finns kvar, men det är ett senare problem. Tills dess har svetsaren avgått och kan inte längre hållas ansvarig. Slutet gott, allting gott.

Vidriga, vidriga Sverige. Vidriga, vidriga svenskar.
Citera
2016-10-03, 11:59
Medlem
Anarkhoss avatar
Helt normalt beteende för afghanska skäggbarn. Ingen bör således vara förvånad över aktionen.
Så fungerar muslimska kräk som kommit hit för att utnyttja naiva européer. Redan från första dagen kommer de hit med ett hat mot allt i väst, och ser sin chans roffa åt sig av våra tillgångar. Riktigt smutsiga parasiter!
Citera
2016-10-03, 12:04
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Varför fick de inte fickpengar? Varför måste det vara så svårt att byta boende? Känns ju inte direkt ogenomförbart.
Varför bör de få fickpengar? Varför ska "barn" själva bestämma vilket boende de ska ha? Är en sjuttonåring ett barn?

Jag växte upp i en övre medelklassfamilj, mina föräldrar hade således alla möjligheter att ge mig gott om fickpengar, ändå så arbetade jag på en snabbmatsrestaurang efter skolan från femtonårsåldern. Vad är det som stoppar denna, eller för den delen någon annan tonåring, från att göra samma sak? Jag var tyvärr inte särskilt driftig i tonåren, så jag ser det som en löjligt liten sak att skaffa arbete för sina fickpengar i den åldern.
Citera
2016-10-03, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Varför bör de få fickpengar? Varför ska "barn" själva bestämma vilket boende de ska ha? Är en sjuttonåring ett barn?

Jag växte upp i en övre medelklassfamilj, mina föräldrar hade således alla möjligheter att ge mig gott om fickpengar, ändå så arbetade jag på en snabbmatsrestaurang efter skolan från femtonårsåldern. Vad är det som stoppar denna, eller för den delen någon annan tonåring, från att göra samma sak? Jag var tyvärr inte särskilt driftig i tonåren, så jag ser det som en löjligt liten sak att skaffa arbete för sina fickpengar i den åldern.

Nu handlar ju detta om ett barn. Sedan gör språkförbistring det svårt med jobb för dom tillika att dom inte kan läsa av sociala koder som vi har lätt för. Sedan kan ju vi samhällets regler vilket dom inte kan lika bra min vän.
Citera
2016-10-03, 12:33
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Nu handlar ju detta om ett barn. Sedan gör språkförbistring det svårt med jobb för dom tillika att dom inte kan läsa av sociala koder som vi har lätt för. Sedan kan ju vi samhällets regler vilket dom inte kan lika bra min vän.
Att vilja döda personalen och bränna ner boendet - är det det som du kallar för inte kunna läsa av sociala koder?
Citera
2016-10-03, 12:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Att vilja döda personalen och bränna ner boendet - är det det som du kallar för inte kunna läsa av sociala koder?

Finns det en social kod som säger att man inte får bränna ner eller döda någon?
Den har jag missat isf.
Citera
2016-10-03, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru

Det kan ha att göra med hemska minnen som flykten och krig.
Citera
2016-10-03, 12:38
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Nu handlar ju detta om ett barn. Sedan gör språkförbistring det svårt med jobb för dom tillika att dom inte kan läsa av sociala koder som vi har lätt för.

Det löser vi skitenkelt genom att skicka hem dem dit de kom ifrån där de både kan språket och förstår de sociala koderna.
Citera
2016-10-03, 12:39
Avslutad
Citat:
Det kan ha att göra med hemska minnen som flykten och krig.

Som löses av att man får mer fickpengar?
Märkligt att dessa "trauman" endast visar sig när baaarnen inte får som de vill.

Rymdkram.
Citera
2016-10-03, 12:54
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Väldigt vinklad artikel. De borde ta upp den psykiska pressen, det hånfulla bemötandet, den aggressiva personalen, hatet från samhället, näthatet med mera och därefter så kan man visa mer psykologiskt dess konsekvenser för individen som sedan olyckligtvis tar ut det hela på personalen.
Det är verkligen svårt att göra rätt. Får han inte en iPhone av senaste modell har han inget att göra och känner sig utanför. Får han en iPhone så utsätts han för näthatet, han kan förstås inte svenska men med google translate kan han ta del av näthatet.
Rymdkram!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in