2016-10-03, 09:46
Medlem
Problemet är inte fickpengarna. Problemet är att ungdomar vill byta hem bara för att få bättre förmåner. Personalen blir som casperdockor, får jag som inte jag vill så byter jag hem eller så slår jag sönder boendet.
Citera
2016-10-03, 09:49
Medlem
Racquel.Darrians avatar
Men va fan! Jag försöker att vara fördomsfri men gång efter annan så läser jag om den jävla idioti. När är nog... nog?
Citera
2016-10-03, 09:53
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdnf
...
Får man allt serverat blir man lätt kräsen och ställer krav på mer.

Nyckeln till integration är att inte ge dem ett piss då sållas de otacksamma ut fortare än kvickt. Då är det de integrerbara som kommer att visa sig och deras arbete kommer bära frukt.
Citera
2016-10-03, 10:26
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Väldigt vinklad artikel. De borde ta upp den psykiska pressen, det hånfulla bemötandet, den aggressiva personalen, hatet från samhället, näthatet med mera och därefter så kan man visa mer psykologiskt dess konsekvenser för individen som sedan olyckligtvis tar ut det hela på personalen.
Vinklad? Det är en kort artikel som beskriver vad som hände. Är den vinklad för att den inte ursäktar gärningen?

Hur många nyhetsartiklar om brott beskriver gärningsmannens bakgrund ner på den nivån du eftersträvar?

Tycker inte du att man då för att få någon balans ska beskriva offrens psykiska press, det hånfulla bemötandet från de aggressiva på boendet, hatet från sådana som dig och de psykologiska konsekvenser det blir för individen som de olyckligtvis måste bearbeta själv? Eller är bara gärningsmannens ursäktande viktigt, inte de konsekvenser det får för andra på boendet, personal, samhället i stort?
Citera
2016-10-03, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Nu vet vi ju inte vad han burit på inombords och fortfarande bär på? Finns nog mycket sorg och trauma inom han. Allt är inte svart eller vitt. Om han/hon vill bo i en stad låt hen göra det. Självklart ska det gå att leva på pengarna man får. Höj ersättningen lite. Om han får prata ut hos terapeut så kommer han må bättre och kunna få jobb och utbildning lättare.
Citera
2016-10-03, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Alla bör ha lite fickpengar att röra sig med. Jag pratar inte om några större summor.

Om det bara är struntsummor så kan ju du ta det ur egen ficka och betala ut?

Varför heter det alltid struntsummor och liknande när det är någon annans pengar som ska betala?

Jag vill inte ge dem fickpengar, således ska ingen skattebetalare behöva vara med och finansiera deras fickpengar om du frågar mig..
Citera
2016-10-03, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NOMOONRIVER
Men vet du vad ta en av guldklimparna hem till dig och ge honom bästa omvårdnad osv.
Barnslig du är. Resonerar du så kring saker du vill ha förändring kring med? Du vill att de ska åka hem - ja men då är det bara för dig att sätta dig i bilen och skjutsa alla. Idioti.
Citera
2016-10-03, 10:50
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Nu vet vi ju inte vad han burit på inombords och fortfarande bär på? Finns nog mycket sorg och trauma inom han. Allt är inte svart eller vitt. Om han/hon vill bo i en stad låt hen göra det. Självklart ska det gå att leva på pengarna man får. Höj ersättningen lite. Om han får prata ut hos terapeut så kommer han må bättre och kunna få jobb och utbildning lättare.
Ärligt talat så struntar jag totalt i denne persons sorger och trauman.
Brydde du dig om Breivik då han traumatiserade ihjäl människor också.
Om du sörjer för skitstövlar med mördar och mordbrännarlust. Ditt problem.
Och jag tror dessutom att du överdriver en aning.
Traumatiserad😉
Citera
2016-10-03, 11:01
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Ni som klagar. Jag tror inte ni själva hade velat vara utan fickpengar i ett främmande land. Tänk efter lite innan ni kastar skit.
Jag vet att skulle jag komma till ett främmande land(Afghanistan till exempel) och gråta om fickpengar och mitt boende.
Så skulle jag förmodligen piskas eller bli huvudlös.
Om jag skulle få allt för att överleva som denna skitstövel nu då. Så skulle jag inte hota med mord eller att bränna ner stället.
Från en traumatiserad till en annan.
Men du får gärna höra av dig till ditt lönekontontor och be dem skänka halva din lön till personen i fråga och erbjuda honom ett boende hos dig.
Migrationsverket kastar ju redan bort några miljoner per dag till tomma platser .
Där kan du också bidra.
Citera
2016-10-03, 11:06
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donaldtrump2016
http://malmo.lokaltidningen.se/hotade-tanda-eld-pa-boende-och-doda-personal-/20160927/artikler/160929685/1466

När ska svensken inse och sluta vara rasistisk mot den nya adeln? Klart som fan han skall ha fickpeng och ut och roa sig med svenska blondiner att impregnera. Eller?

När ska du sluta vara en cuck och göra slag i saken för de problem som du upplever i samhället? Aldrig, gissar jag. Inse att vi andra aldrig kommer att "vakna" för vi sover inte. Jag bryr mig inte så mycket om en isolerad incident på ett flyktingboende. Det var väl någon som fick lappsjuka av internering på flyktingboende, när han, precis som du säger, hade föreställt sig pengar att roa sig för och svenska blondiner att impregnera. Tänk dig att du har ett dassigt jobb och få vänner i Somalia. Du har legenden om Sverige - ett land där allt som du drömt om finns. Du säljer allt du har och lånar allt du kan och köper en dyr smuggelbiljett till Sverige, för att börja om ditt liv som ensamkommande flyktingbarn i drömmarnas land. Du hamnar på en flyktinganläggning i Bulltofta. Klart risken finns att man går Al-Shabaab.
Citera
2016-10-03, 11:23
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donaldtrump2016
http://malmo.lokaltidningen.se/hotade-tanda-eld-pa-boende-och-doda-personal-/20160927/artikler/160929685/1466

När ska svensken inse och sluta vara rasistisk mot den nya adeln? Klart som fan han skall ha fickpeng och ut och roa sig med svenska blondiner att impregnera. Eller?

Ingen... ingen i Sverige är det minsta förvånad över detta längre.

Svensken har lång startsträcka men snart har vi mobiliserat tillräckligt för att gå ihop och säga stopp. vikingstyle!

#tatillbakasverige #anticimex
Citera
2016-10-03, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
När ska du sluta vara en cuck och göra slag i saken för de problem som du upplever i samhället? Aldrig, gissar jag. Inse att vi andra aldrig kommer att "vakna" för vi sover inte. Jag bryr mig inte så mycket om en isolerad incident på ett flyktingboende. Det var väl någon som fick lappsjuka av internering på flyktingboende, när han, precis som du säger, hade föreställt sig pengar att roa sig för och svenska blondiner att impregnera. Tänk dig att du har ett dassigt jobb och få vänner i Somalia. Du har legenden om Sverige - ett land där allt som du drömt om finns. Du säljer allt du har och lånar allt du kan och köper en dyr smuggelbiljett till Sverige, för att börja om ditt liv som ensamkommande flyktingbarn i drömmarnas land. Du hamnar på en flyktinganläggning i Bulltofta. Klart risken finns att man går Al-Shabaab.

Somalia är inte direkt ett lågvattenmärke när det kommer till fattigdom och standard. Indien har ju ett kastsystem. Du har mindre möjligheter som kastlös i Indien än vad du har som Neger i Afrika. Eller de 70% som lever i fattigdom i Kambodja.

Man kan undra varför inte en miljon Indier eller Khmerer drar till norden?

Jag hade då hellre tagit emot 100 Indier än 1 tanig, kriminell Neger ifrån Somalia.
Senast redigerad av joeykiller 2016-10-03 kl. 11:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in