2016-09-29, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av yoe865
Vilken av Dennis Lehanes böcker "Ett land i gryningen" och "Nattens dåd" kommer först i triologin?
Hittar ingen information om det, någon empatisk medmänniska därute som sitter inne på detta svar??
The Given Day (Ett land i gryningen) utkom 2008, Live By Night (Nattens dåd) 2012.
Citera
2016-10-02, 09:25
Medlem
Thuds avatar
Letar efter en bok som kanske kom genom någon bokklubb eller så. I alla fall, jag tror det var en ung man som blev kär i en ännu yngre flicka. Mannen hade en perserkatt som "pratade" och en Kalle Anka -mask var inblandad på något sätt. Masken var nog med på omslaget också. Mannen Kan ha hetat Jeremy, men det är vad jag minns. Var säkert på 90-talet jag läste den.

Någon som har en susning?
Citera
2016-10-02, 17:58
Medlem
Letar efter en bok som jag fick höra på kassett när jag var yngre. Jag tror huvudkaraktären hette Sven(osäkert), det handlade om hans liv och alla äventyr han var med på. Han blev bland annat instängd i en kyrka när han var liten och fick instruktioner om hur han skulle beskydda sig från sin lärares spöke. Han blev en gång tillfångatagen av häxor som svor på ett mycket besynnerligt sätt. Tror även det fanns en historia om hur han sprang ifatt en räv och ströp den, i dess mage hittade han tre magiska stenar som var för sig hade en liten berättelse.

Om någon känner till detta överhuvudtaget eller om det kanske bara ringer en klocka så skriv gärna
Citera
2016-10-02, 20:28
Medlem
Har letat lite på google men inte hittat något matnyttigt. Så jag undrar om någon här vet om boken "Der tastenficker" om Flake Lorenz i Rammstein finns på engelska?
Citera
2016-10-02, 22:27
Medlem
Burgesss avatar
Om jag söker en viss författare och undrar vilka svenska översättningar som finns, samt vilka år de kom?
Hur söker jag? I vilka baser?
Citera
2016-10-03, 09:31
Medlem
Söker en bok/serie jag läste för längesedan om en kille som genom lite skumma fastighetsaffärer väldigt snabbt bygger en väldigt stor förmögenhet och köper ett flertal privatjet blandannat innan han i slutet förlorar allt när han blir påkommen för att ha gjort illegala aktieaffärer inom sina egna bolag,.
Minns tyvärr inte så mycket mer än så om själva handlingen men lite smått runtomkring så tror jag hans svärfar är någon högre direktör som ifrån början tycker ganska illa om sin svärson, när det pratas om privatjet så är det ganska detaljerat med modellnamn och årsmodeller, jag har för mig att under hela handlingen mer eller mindre så slits huvudpersonen mellan sin längtan efter mer pengar och sitt samvete,.

Det är väl inte direkt jättemycket att gå på men någon kanske känner igen det.

Påminner ju lite om The wolf of wallstreet men den är det inte, möjligt att den är baserad jordan belfort till viss del dock
Citera
2016-10-04, 20:42
Medlem
Stilnoctiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __högberg__
Söker en bok/serie jag läste för längesedan om en kille som genom lite skumma fastighetsaffärer väldigt snabbt bygger en väldigt stor förmögenhet och köper ett flertal privatjet blandannat innan han i slutet förlorar allt när han blir påkommen för att ha gjort illegala aktieaffärer inom sina egna bolag,.
Minns tyvärr inte så mycket mer än så om själva handlingen men lite smått runtomkring så tror jag hans svärfar är någon högre direktör som ifrån början tycker ganska illa om sin svärson, när det pratas om privatjet så är det ganska detaljerat med modellnamn och årsmodeller, jag har för mig att under hela handlingen mer eller mindre så slits huvudpersonen mellan sin längtan efter mer pengar och sitt samvete,.

Det är väl inte direkt jättemycket att gå på men någon kanske känner igen det.

Påminner ju lite om The wolf of wallstreet men den är det inte, möjligt att den är baserad jordan belfort till viss del dock

Känner inte till boken. Men handlingen låter som "Wall Street" från 1987 med Charlie Sheen och Michael Douglas.
Citera
2016-10-06, 16:43
Medlem
Thuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thud
Letar efter en bok som kanske kom genom någon bokklubb eller så. I alla fall, jag tror det var en ung man som blev kär i en ännu yngre flicka. Mannen hade en perserkatt som "pratade" och en Kalle Anka -mask var inblandad på något sätt. Masken var nog med på omslaget också. Mannen Kan ha hetat Jeremy, men det är vad jag minns. Var säkert på 90-talet jag läste den.

Någon som har en susning?

Om det hjälper någon så tror jag det var en kvinnlig författare.
Citera
2016-11-01, 23:19
Medlem
Letar efter två olika böcker, och kan inte författare eller titel.
En utav dem handlade om flertal mord i Sverige utfört med svärd, samurajsvärd kanske.

Den andra boken hade en vit framsida med hjärtan ritade med blod på väggarna av en offentlig toalett.
Kan ha varit på engelska men var ett tag sen så minns faktist inte
Citera
2016-11-11, 20:36
Medlem
Söker efter en bok jag lästa för många år sen när jag var barn.
Boken använder sig av väldigt ironisk humor, och nån gång i boken kom pengar upp och då skrev man "pence" så det borde vara en brittisk bok översatt till svenska.
Inte helt hundra men de bilder i boken påminde mig om Till vildarnas värld.
Har tänkt på det här för länge och skulle vara evigt tacksam om någon kunde hjälpa
Citera
2016-11-11, 23:09
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgess
Om jag söker en viss författare och undrar vilka svenska översättningar som finns, samt vilka år de kom?
Hur söker jag? I vilka baser?

http://libris.kb.se/

Sök på författarens namn och välj sedan språk: Svenska i fältet med avgränsningsalternativ till höger på skärmen.

(Sidan tillhör Kungliga Biblioteket, och finner du det inte här så finns det helt enkelt inte översatt.)
Citera
2016-11-13, 13:10
Medlem
sonicyouthzs avatar
söker en serie eller bok? som enligt en vän heta något i stil med "100 böcker kortfattat"
Som beskrivning, skal i form av få seriebilder, beskriva kända böcker snabbt och enkelt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in