Jag läste en fantasy bok om nordisk mytologi för en massa år sedan, kan bara inte komma ihåg vad den hette...
Det handlar om en pojke som sitter hemma under ett åskväder. Han får besök av Tor och blir typ inbjuden till Asgård där han stöter på både gudar och jättar som han blir tvungen att utmana på olika saker.
Jag kommer inte ihåg exakt men det går något i den stilen.
Söker en Dean Koontz-bok jag läste för x antal år sedan. Det kan också mycket väl vara två eller tre som jag blandar ihop.
Följande karaktärer är iaf med:
-En väldigt begåvad tvååring
-Tvååringens morbröder (?), varav den ena intresserar sig för naturkatastrofer som dödat många människor och den andra intrrsserar sig för människor som dödat många människor
-En man som börjar boken med att knuffa sin fru mot ett murket räcke varefter han beger sig ut på äventyr
-En man (samma som ovan?) som letar efter den perfekta kvinnan men nöjer sig med delar av henne
Försöker hitta en bok som jag läste för flera år sedan. Den handlar om barn/ungdomar som lever i en stad som jag tror helt plötsligt blivit omgiven av en mur. Det finns heller inga vuxna kvar. Barnen har fått olika övernaturliga förmågor. Har också för mig att de nämner ett radioactive plant som orsaken till det hela men osäker på det. Det var engelska namn på karaktärerna och staden och staden låg vid havet tror jag. En av barnen kunde sjunka/ta sig genom jorden. Något av barnen har jag för mig bosätter sig på ett hotell eller liknande (kan ha varit en country club typ)
Någon som har en ledtråd eller klockrent vet vilken bok jag pratar om?
Senast redigerad av Zoofer 2016-09-07 kl. 23:04.
Söker en Dean Koontz-bok jag läste för x antal år sedan. Det kan också mycket väl vara två eller tre som jag blandar ihop.
Följande karaktärer är iaf med:
-En väldigt begåvad tvååring
-Tvååringens morbröder (?), varav den ena intresserar sig för naturkatastrofer som dödat många människor och den andra intrrsserar sig för människor som dödat många människor
-En man som börjar boken med att knuffa sin fru mot ett murket räcke varefter han beger sig ut på äventyr
-En man (samma som ovan?) som letar efter den perfekta kvinnan men nöjer sig med delar av henne
Letar efter en bok/novell av H.G Wells. Det handlar om någon typ av ledare som redan i förväg kan få reda på hur folk kommer att uppfatta de beslut han tar. Och han försöker förhålla sig till detta för att behålla makten.
Eller något åt det hållet. Någon som vet vad jag pratar om?
Letar efter en bok/novell av H.G Wells. Det handlar om någon typ av ledare som redan i förväg kan få reda på hur folk kommer att uppfatta de beslut han tar. Och han försöker förhålla sig till detta för att behålla makten.
Eller något åt det hållet. Någon som vet vad jag pratar om?
Det ringer ingen klocka hos mig. Men nyss utgavs på svenska en samling med 30 Wells-noveller: I avgrunden och andra noveller (2005). Den torde iaf finnas på en del bibliotek.
Vilken av Dennis Lehanes böcker "Ett land i gryningen" och "Nattens dåd" kommer först i triologin?
Hittar ingen information om det, någon empatisk medmänniska därute som sitter inne på detta svar??