2016-10-02, 17:50
Medlem
Kryzeks avatar
Tar Nordea ut någon kostnad för att flytta fonder från ISK hos dom till annat ISK? Och kommer jag fortfarande kunna se utvecklingen sedan inköp när fonden flyttats till Avanza?

Edit: inser att jag antagligen lagt tråden i fel underforum nu, mod får gärna flytta.
Senast redigerad av Kryzek 2016-10-02 kl. 18:03.
Citera
2016-10-02, 19:35
Medlem
Ingen avgift borde tas ut. Om de begär en så bör du säga nej.

Utvecklingen följer inte med så där måste du tyvärr leva old-school och spara papper och redovisa manuellt. Såvida det inte är inom ISK.

Med reservation för att det går att lösa om du ber bankerna kommunicera.
Citera
2016-10-02, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryzek
Tar Nordea ut någon kostnad för att flytta fonder från ISK hos dom till annat ISK? Och kommer jag fortfarande kunna se utvecklingen sedan inköp när fonden flyttats till Avanza?

Edit: inser att jag antagligen lagt tråden i fel underforum nu, mod får gärna flytta.

Nä men du måste skicka efter pappret från avanza så du slipper betala för insättningen.
Citera
2016-10-23, 09:36
Medlem
Kryzeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Ingen avgift borde tas ut. Om de begär en så bör du säga nej.

Utvecklingen följer inte med så där måste du tyvärr leva old-school och spara papper och redovisa manuellt. Såvida det inte är inom ISK.

Med reservation för att det går att lösa om du ber bankerna kommunicera.

Jag skrev ju att det var inom ISK.

Jag vill altså flytta en fond från ISK hos Nordea till ISK hos Avanza och avsluta mitt ISK hos Nordea.
Citera
2016-10-23, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryzek
Jag skrev ju att det var inom ISK.

Jag vill altså flytta en fond från ISK hos Nordea till ISK hos Avanza och avsluta mitt ISK hos Nordea.

Menade att du inte ska behöva redovisa papper eftersom det är inom ett ISK. Vilket mest var fluff-text som information.

"Om du flyttar fonder skrivs affären också till den senast betalda kursen, vilket blir gårdagens NAV-kurs."

Här har du svaren på dina frågor:
https://www.avanza.se/kundservice/ku...apper-isk.html
Senast redigerad av FetManDansar 2016-10-23 kl. 11:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in