Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-02, 14:17
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Lite synd att Trump var så vek i första debatten, men kanske han rycker upp sig till tisdagsbataljen. I första debatten, som gick hem bland väljarna, skulle han mest visa att han kunde ta kritik utan att flippa ut.
Ja, det gick ju bra. Han satt ju mitt i natten och storgrät på twitter över nån skitdetalj som Clinton bara sagt i förbigående, fem dagar efter!
2016-10-02, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Hon saknar uppenbarligen omdöme och är unfit for president - något de flesta förstår innerst inne, vilket är tydligt när man betraktar opinionen. Ju närmre valdagen, desto svårare kommer det vara att stötta Hillary. Det lite vänder sig i magen när man tänker på hur det skulle sluta.

Dessutom är det ju tydligt att hon byter åsikt i viktiga frågor, oftare än hon byter sin kommunistdräkt för 12 000 dollar.

Lite synd att Trump var så vek i första debatten, men kanske han rycker upp sig till tisdagsbataljen. I första debatten, som gick hem bland väljarna, skulle han mest visa att han kunde ta kritik utan att flippa ut.

Jag var lite besviken på honom, han verkade inte riktigt på tårna och förberedd på att bli attackerad av Clinton. Min känsla var att han missbedömde det hela och förväntade sig en snäll match.
2016-10-02, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jo, hon sa att brottsligheten inte gått upp under den nya borgmästaren i New York.

Det har den.

Och du hade fel.

Bara för att reda ut saken. Anser du att Trump ljög om något under debatten eller var allt han sade sanning?
2016-10-02, 14:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Hur mycket tror ni den här skattehistorien kommer påverka Trump?

Hur troligt är det att inte skatta i 20 år i USA?
Jag menar, om Trump glömmer att skatta under ett år så får han skatteverket på sig. Men nu talar vi 20 år.

Jag är mycket säker på att Trump har inte skattefuskat, utan gjort förluster så han inte behöver skatta.

Detta kanske påverkar beror på hur han försvarar det.
2016-10-02, 14:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Trumps stöd minskar ju stadigt...

Finns det någon här i tråden som tidigare var Trumpsupporter men som nu sett ljuset och insett att Donald Quixote är ytterst olämplig som President? Vad fick er att byta åsikt?

----

Här är en ganske kul längre sketch från SNL om debatten. Alec Baldwin spelar Trump.

http://www.usmagazine.com/celebrity-news/news/alec-baldwin-nails-donald-trump-impression-in-snl-debate-sketch-w442965

Klart det minskar. Osäkra väljare väljer Clinton.

Amerikansk media har hittat ett knep som de har kört med länge: mata på.

Trump minskade till och med innan debatten.
2016-10-02, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Klart det minskar. Osäkra väljare väljer Clinton.

Amerikansk media har hittat ett knep som de har kört med länge: mata på.

Trump minskade till och med innan debatten.

Tvärtom, osäkra väljare valde Trump efter debatten.
2016-10-02, 14:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Tvärtom, osäkra väljare valde Trump efter debatten.

Enligt vem? Jag tror inte Trump tar hem detta val. Han har näringslivet emot sig. Då slutar man som en förlorare.
2016-10-02, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Enligt vem? Jag tror inte Trump tar hem detta val. Han har näringslivet emot sig. Då slutar man som en förlorare.

Jag skulle kunna ge dig en lista på tidningar som har skrivit detta i USA, men eftersom att information eller fakta inte registreras i hjärnan på din typ så spelar det ju ingen roll.

Han framstod som den minst politiska och minst kommunist. Amerikanerna vill ha riktig förändring, inte samma gamla politik som har lett dom dit dom är idag.
2016-10-02, 15:05
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Trumps stöd minskar ju stadigt...

Finns det någon här i tråden som tidigare var Trumpsupporter men som nu sett ljuset och insett att Donald Quixote är ytterst olämplig som President? Vad fick er att byta åsikt?

----

Här är en ganske kul längre sketch från SNL om debatten. Alec Baldwin spelar Trump.

http://www.usmagazine.com/celebrity-news/news/alec-baldwin-nails-donald-trump-impression-in-snl-debate-sketch-w442965
Nej, hans stöd minskar inte. Om något så ökar Clintons stöd, men det är inte samma sak. Dessutom är det inte med mycket...
2016-10-02, 15:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Jag skulle kunna ge dig en lista på tidningar som har skrivit detta i USA, men eftersom att information eller fakta inte registreras i hjärnan på din typ så spelar det ju ingen roll.

Han framstod som den minst politiska och minst kommunist. Amerikanerna vill ha riktig förändring, inte samma gamla politik som har lett dom dit dom är idag.

Trump framstog som minst kommunistisk och minst politisk. Jag tror inte alla amerikaner vill ha en förändring. De flesta Amerikaner väljer nog Clinton före Trump för hon är lugn och försiktig av sig. Trump är som en pansarvagn som kör rakt igenom skogar och murar.

Trump har varit i konstant blåsväder nu i två veckor. Små skitsaker som folk bryr sig om.

Endast ett mirakel kan rädda Trump. #basmentDwellers är ett som får unga Sanders väljare att inte rösta Clinton. Men den är nog för svag.

Så det är kört kan jag lova dig.
2016-10-02, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Bara för att reda ut saken. Anser du att Trump ljög om något under debatten eller var allt han sade sanning?

Jag vet inte vad det skulle ha varit.

Det där är en tolkningsfråga. Trump sa att Clinton inte åstadkommit mycket. Det är hans åsikt men du håller inte med. Det betyder inte att det han säger är lögn. Även om det känns så för dig.
2016-10-02, 15:20
Medlem
Trump har flugit in Nigel Farage för debatträning inför nästa debatt. Han ska redan vara på plats.

Vi får se om Trump orkar förberda sig på det sätt som behövs för att vinna en debatt. Om han har tillräcklig attention span. Annars så kan han knappast få bättre hjälp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in