Citat:
Ursprungligen postat av
Luffa
Alldeles riktigt, Ackeson. Men BioBamboo har aldrig ägts av Granitporten, trots att bolaget vid bokslutet 2015-12-31 tillskrivs ett värde av 2 miljoner kronor.
I bokslutskommunikén för 2015-2016 skriver Granitporten att BioBamboo sålts:
http://www.bequoted.com/bolag/granitporten/pressmeddelande/bokslutskommunike-2015-16-47249?regulatory=0
Den rapporten kom 2016-05-31.
Frågan är hur man kan sälja något man aldrig ägt?
Har inte en aning. Men det stod också i ett äldre papper du visat att de hade någon form av verksamhet i en del av det företaget. Kan vara den delen de sålt eller så finns det säker någon förklaring för "bluffmakarna" är ju kvar år efter år. Jag har kollat nu och dessa personer är verkligen kvar och jobbar på. Så agerar inte bluffmakare. Jag tror alldeles bestämt att det är du som är bluffmakaren med gula kallingar i portföljen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Luffa
Jo, det är sant att Thony Norelli är misstänkt för grovt bokföringsbrott, grovt skattebrott och grovt försvårande av skattekontroll.
Det är bara att läsa här:
https://minfil.org/P6P2ocb5b5/150527_B_2543-15__rebro._Norelli_misst_nkt.pdf
Förundersökningen pågår.
kan vara så, men det är min gamla farmor, 98år, också om jag anmäler henne. Har du anmält dem någon gång och sedan gått ut med att de är anmälda?
Det är ett av de äldsta tricken som finns om man vill stoppa affärer om än jävligt fult.
Citat:
Ursprungligen postat av
DontSmellDontTell
Om åklagare begärde offentlig försvarare i maj förra året och det ännu inte kommit till tingsrätten så är det väl ingen jättegissning att detta i så fall är eller kommer att läggas ned. Jag ser för övrigt inte vad det har med övriga som nämns i tråden, eller bolaget att göra. Tänker dock lära mig av dig Luffa, jag ringer åklagaren imorgon och frågar om status.
Bra, det kan bli intressant. Om inte ser vi hur en hönsgård byggs av några få fjädrar.
En allmän fråga till Luffa som vet så mycket om just denna affärsman.
Varför vet inga fler detta? Jag har letat överallt men kan inte hitta någon mer än du och ditt eventuella lilla följe på Flashback som vet att denna person är en företagsbluffare.
Dessa bluffmakare borde vara vida omskrivna och kända i Sverige med tanke på att de bedrivit bluffaffärer sedan början av 90-talet. Men de är inte alls kända. Jag frågade en företagare i en näraliggande stad om dessa men han kände inte till dem men han kunde räkna upp flera andra runt om i Sverige som bluffat sig fram. Men de kunde bara hålla på några få gånger sedan var de borta. Dessa har hållit på med affärer i snart 25 år.
Luffa, något stämmer inte här. Företagare gör fel ibland och till och med anmälda för det. De bokför fel ibland och de kursar ibland. Min vän som är företagare berättade detta för mig och det är inget konstigt, det är förenat med risker att ha ett företag och risken ökar med fler företag.
En ondsint person skulle kunna baka ihop vad för skit som helst om vilken företagare som helst och få dennas affärer att bli förstörda. Det är vad du håller på med, Luffa.