2016-09-28, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ackeson
Du har rätt, jag kan inte bevisa att Granitporten är en bluff och det kan inte du heller.

Den dagen någon officiell företrädare för Granitporten klargör exakt vad alla de projekt, som marknadsförs på hemsidan, handlar om då lovar jag att göra en pudel.
Men så länge ingen klargör exakt var projekten är belägna är min bestämda uppfattning att allt är en bluff.
Citera
2016-09-28, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luffa
Den dagen någon officiell företrädare för Granitporten klargör exakt vad alla de projekt, som marknadsförs på hemsidan, handlar om då lovar jag att göra en pudel.
Men så länge ingen klargör exakt var projekten är belägna är min bestämda uppfattning att allt är en bluff.

Flera skriver att jag är det eller det andra. Inget är sant. Jag retar mig bara på anonyma som hänger ut privatpersoner. Jag tror inte denna företagare hängt ut någon alls på nätet. Det borde man visa respekt för och inte hänga företagaren och hans familj på detta äckliga vis. En person som häger ut folk så här kan inte vara frisk.
Vad det gäller detta företags görande tar jag det inte för troligt att det är ett bluff-företag eftersom de tydligen funnits några år. Jag har inte satt mig in i turerna och kommer inte att göra det heller men jag kan på rak arm säga att om detta var ett luftslott hade de inte funnits idag. Sedan säger jag inte att resan varit spikrak, det är den aldrig. Måhända har företagte stött mot rättsväsendet på sin resa vid något eller kanske några tillfälle, men faktum kvarstår: Företaget finns kvar!
Bluffmakare däremot, de finns aldrig kvar längre tid än vad bluffen tar.

Luffa, du rakar grisen, dvs det blir inte mycket ull!
Citera
2016-09-28, 19:02
Medlem
Citat:
Vad det gäller detta företags görande tar jag det inte för troligt att det är ett bluff-företag eftersom de tydligen funnits några år.

Granitporten - ett seriöst företag?
Nja, en jämförelse mellan boksluten för 2015-04-30 skickar andra signaler.
Först presenterades ett oreviderat bokslut: https://minfil.org/K0O4o1b0b7/Granitporten_AB__rsredovisning_150430__oreviderad_ .pdf
Senare presenterades ett reviderat bokslut: https://minfil.org/M6O0ocb2bf/Granitporten_AB__rsredovisning_150430.pdf

I sann Thony Norelli-anda värderades andelarna i koncernföretagen till drygt 383 miljoner kronor.
När en revisor tittat på detta sjönk värdet till 14 miljoner kronor.
Seriöst?
Citera
2016-09-28, 19:20
Moderator
Gromguttens avatar
OT och tjafs raderat.

Inlägg där man inte diskuterar personer i sin kapacitet av føretagsägare eller ledare føreslår jag att man rapporterar, førslagsvis før brott mot regel 0.09 eller 0.03, det är inte lämpligt att førsøka hitta på och posta egna regler.

Det är føretaget/organisationen och dess ledning/ägarskap som diskuteras på det här delforumet, inkl namns nämnade av føretagsføreträdare.

Føretag kan før øvrigt inte førtalas. Frågor på detta i PM och inte i tråden.

/Mod
Citera
2016-09-28, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Att Thony Norelli inte har rent mjöl i påsen kan alla vara överrens om.
Har du läst följande länk?

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.3790797-affarsmannens-meritlista-aktiv-i-74-konkursade-bolag

1) varit ägare eller styrelseledamot i 14 konkursade bolag
2) anställd eller konsult i ytterligare 60 företag som gått i konkurs.

Underbart CV för Thony Norelli (OBS! *Ironi*)

Att jag även kan hålla med om att hela tråden känns som en häxjakt mot Thony och det finns fler inblandade är en annan sak - men något brott mot PUL har inte begåtts.

Enligt huvudrollsinnehavaren själv har han inte alls haft huvudrollen i så många företag som artikeln påstår:
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.379...h-vinklad-bild

Jag gissar att VLT-journalisten letat reda på alla företag denna person jobbat i eller haft jobb med eller känner folk i och lägger sedan all skuld på honom.

Citat:
Granitporten - ett seriöst företag?
Nja, en jämförelse mellan boksluten för 2015-04-30 skickar andra signaler.
Först presenterades ett oreviderat bokslut: https://minfil.org/K0O4o1b0b7/Granitporten_AB__rsredovisning_150430__oreviderad_ .pdf
Senare presenterades ett reviderat bokslut: https://minfil.org/M6O0ocb2bf/Granitporten_AB__rsredovisning_150430.pdf

I sann Thony Norelli-anda värderades andelarna i koncernföretagen till drygt 383 miljoner kronor.
När en revisor tittat på detta sjönk värdet till 14 miljoner kronor.
Seriöst?

Nu är jag inte någon expert på vare sig företags bokföring eller företag i allmänhet. Jag läste lite på nätet och kan se att revideringar sker ofta både upp och ner ibland stora belopp ibland mindre belopp. Det är dock inte det viktiga här, det viktiga består i att en godkänd revisor godkänner bokslutet:

Citat:
Enligt min uppfattning har årsredovisningen upprättats i enlighet med årsredovisningslagen och ger en i alla väsentliga avseenden rättvisande bild av Granitporten ABs finansiella ställning per den 30 April 2015 och av dess finansiella resultat för året enligt årsredovisningslagen. Förvaltningsberättelsen är förenlig med årsredovisningens övriga delar.
Jag tillstyrker därför att årsstämman fastställer resultaträkningen och balansräkningen.

...

Erik Ågerup

http://arevision.se/
https://www.ageras.se/profil/agerup-revision-ab-10250

Ser detta ut som ett blufföretag?
Jag tror inte en så respekterad revisor skulle beblanda sig med bluff.
Senast redigerad av Gromgutten 2016-09-28 kl. 23:10. Anledning: Dubbelpost
Citera
2016-09-28, 23:28
Medlem
Citat:
https://www.ageras.se/profil/agerup-revision-ab-10250
Ser detta ut som ett blufföretag?
Jag tror inte en så respekterad revisor skulle beblanda sig med bluff.

Bluff eller grundlurad revisor, ja det är en smaksak.
I den årsredovisning Erik Ågerup reviderat finns ett estniskt bolag med, BioBamboo, där aktieinnehavet värderats till 2 miljoner kronor.

Men faktum är att BioBamboo aldrig någonsin varit i Granitportens ägo, även om det ett tag var meningen att det skulle bli så.
Thony Norelli beställde nämligen ett bolag med namnet BioBamboo hos den estniska redovisningsbyrån Buyit och Erica Rüdiger. Hon fixade i ordning detta den 10 januari 2015, men Norelli betalade aldrig för hennes tjänster. När Norelli inte behagade betala bytte hon namn på bolaget och sålde det till andra svenskar. Bolaget fick då namnet Hinnos OÜ: https://www.infoproff.com/en/companies/search/EST7814868/12790504/HINNOS
Hur Erik Ågerup har kunnat godkänna detta är en fullkomlig gåta...
Å andra sidan passar han väl ihop med bedragargänget kring Granitporten.
Citera
2016-09-29, 05:49
Medlem
Citat:
I den årsredovisning Erik Ågerup reviderat finns ett estniskt bolag med, BioBamboo, där aktieinnehavet värderats till 2 miljoner kronor.

Men faktum är att BioBamboo aldrig någonsin varit i Granitportens ägo, även om det ett tag var meningen att det skulle bli så.
Thony Norelli beställde nämligen ett bolag med namnet BioBamboo hos den estniska redovisningsbyrån Buyit och Erica Rüdiger. Hon fixade i ordning detta den 10 januari 2015, men Norelli betalade aldrig för hennes tjänster. När Norelli inte behagade betala bytte hon namn på bolaget och sålde det till andra svenskar. Bolaget fick då namnet Hinnos OÜ: https://www.infoproff.com/en/companies/search/EST7814868/12790504/HINNOS

Oavsett åsikt om det du gör så måste jag säga att jag är imponerad, du måste vänt på en satans massa papper för att hitta det där, gissa om Nohrell är lös i magen, han måste ju ha fattat nu att allt skit som han gjort som inte tål en granskning och som han sprungit omkring och trott han klarat sig från nu med största sannolikhet kommer att upptäckas och lyftas upp av Luffa som har visat att han kommer att hålla ut och han kommer att kolla allt, Luffa har dessutom huvudet igång så han är ett riktigt jävla hot mot norrel men Luffa se först till att få gjort lite snabba stålar på saken.

Detta är inte min branch men några rättigheter måste ju gå att sälja annars tror hag att jag kom på en bra grej precis nu. Kan inte luffa lägga storyn i en låda som ett bolag han startat äger, sen anordnar han en auktion där han säljer bolaget Ink en låda som innehåller storyn och att köparen köper rättigheterna till hela storyn och tar över liksom hela grejen och är den som bestämmer hur storyn skall fortsätta, snacka om att han hade sålt röv för att få in så mycket kulor som möjligt eftersom han då skulle köpa sig fri men då hade ju inte Luffa något att hå vidare med kom jag på nu men vafan då får Luffa blåsa Norell rakt av det sista som händer, det blev ju ett bra slut men skit i det för hag skulle komma till en annan viktig sak, efter du gjort stålarna så vet i fan om inte du måste börja tänka på att många har blivit mördade för mycket mindre pengar än vad Luffa kan tänkas gräva fram, jag är inte superinsatt i tråden men läser den flera gånger i veckan och min uppfattning är ju att han snubben om han gör mackel så handlar det om mycket kulor, gärna riktigt suspekt höga summor på sju åtta siffror, anledningen till att summorna sticker är ju för att det är typ luftpengar men antagligen också för att han hade koll på revisorn men även för att han gör det så klantigt så i vilket fall som helst så tål det inte att bli granskat och då tar han i som fan eftersom han inte räknar med att bli granskad och detta kan han få i nacken nu så att det tjuter om det.
Jag har läst att typ kompanjoner har skjutits och lite sådant så det är vaccinerade grabbar Luffa jävlas med, vad jag försöker komma till är att det skadar nog inte om Luffa håller lite extra koll och planerar dagarna lite för jag vet nog vad jag hade funderat på att lösa om jag hade suttit i samma sitts

Edit.. Wall of text jag vet men jag har försökt fixa till det i en halvtimme men jag är alldeles för packadvså jag fixar fan inte det, har verkligen försökt men jag fixar inte det haha
Senast redigerad av brasnyggman 2016-09-29 kl. 06:11.
Citera
2016-09-29, 18:38
Bannlyst
Citat:

Granitporten skriver att de inte äger Biobamboo.
Hinner inte mer, skall till jobbet och se om patienterna.
Citera
2016-09-29, 18:49
Bannlyst
Luffa, du beskriver, med förnamn och efternamn, ett stort antal människor som bedragare och medlemmar i ligor etc. Du gör detta ett flertal gånger. Kan du vänligen presentera någon form av bevis för att de är bedragare eller medlemmar i ligor etc? Du är ju bevisligen själv någon som lägger enormt mycket tid i detta ämne, har du skickat den info du har till Polisen? Om svaret är ja, varför har de då inte inlett en förundersökning, anhållit, åtalat etc? Om svaret är nej, varför har du inte gjort det, detta bedrägeri är ett brott som ger upp till sex år i fängelse.
Citera
2016-09-29, 18:54
Bannlyst
Luffa, du lägger ibland upp vissa hårda fakta. Tex en årsredovisning. Sedan vräker du ur dig en mängd saker om bolag och privatpersoner. Det är inte speciellt svårt att plocka fram årsredovisning, offentliga bolagspapper etc, men att göra detta gör ju inte dina andra påståenden korrekta, utan möjligtvis för dig. Bara för att du kan bevisa att någon har gula kalsonger på sig så innebär det ju inte att du automatiskt vet vad de åt till frukost? Eller?
Citera
2016-09-29, 19:08
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontSmellDontTell
Luffa, du lägger ibland upp vissa hårda fakta. Tex en årsredovisning. Sedan vräker du ur dig en mängd saker om bolag och privatpersoner. Det är inte speciellt svårt att plocka fram årsredovisning, offentliga bolagspapper etc, men att göra detta gör ju inte dina andra påståenden korrekta, utan möjligtvis för dig. Bara för att du kan bevisa att någon har gula kalsonger på sig så innebär det ju inte att du automatiskt vet vad de åt till frukost? Eller?

Som sagt alldeles nyss i tråden. Hittar du inlägg som handlar om privatpersoner utan koppling till føretagets ägande eller ledning så går det fint att rapportera dessa, de hør inte hit.

/Mod
Citera
2016-09-29, 20:59
Medlem
Citat:
Granitporten skriver att de inte äger Biobamboo.
Hinner inte mer, skall till jobbet och se om patienterna.

Alldeles riktigt, Ackeson. Men BioBamboo har aldrig ägts av Granitporten, trots att bolaget vid bokslutet 2015-12-31 tillskrivs ett värde av 2 miljoner kronor.
I bokslutskommunikén för 2015-2016 skriver Granitporten att BioBamboo sålts: http://www.bequoted.com/bolag/granitporten/pressmeddelande/bokslutskommunike-2015-16-47249?regulatory=0
Den rapporten kom 2016-05-31.
Frågan är hur man kan sälja något man aldrig ägt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in