Citat:
Ursprungligen postat av
har-analys
Det är inte säkert, att det var hans första utlandsresa, men det är möjligt. Ungkarlssemester skulle jag nog översätta Männerurlaub till. Med tanke pa Lars osäkra och förvirrade beteende i Varna, tror jag det var hans första utlandsresa nagonsin.
Tack för översättningen av ordet "Männerurlaub".
Alltså ungkarlssemester. Jag tror också att detta var Lars första utlandsresa - åtminstone där han reste utan föräldrarna. Han kan förstås t. ex. ev. ha varit i Sverige, Danmark och/eller Österrike under någon resa tillsammans med föräldrarna.
Ja han betedde sig mycket märkligt och osäkert under dessa åtta dagar vid Goldstrand och i Varna.
Hans försvinnande har uppmärksammats i både bulgarisk TV och tidningar. Modern gjorde ju ett mycket gripande framträdande i bulgarisk TV. Vad jag kunde förstå framkom inget nytt som skulle kunna förklara Lars försvinnande.
Hoppet är det sista som överger en människa. Modern tror att sonen ev. kan vara sjuk och behöver hjälp. Jag hoppas också att han skall vara i livet och att han då ev. skulle lida av minnesförlust.
Tyvärr tror jag inte detta men hoppas verkligen att jag har fel.