Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-02, 11:12
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Nej han sa att han var smart. För att han inte betalat skatt.

Det vill säga de som betalar skatt är korkade.

Men han kanske inte vill ha röster nu för han inte vill bli president?
Han var smart redan i skolåldern, tror inte han betalade skatt då.
Jag är smart som betalade mina räkningar i allra sista stund, mer ränta till mig! Höh och alla som inte gör det = FUBAR i skallen.
2016-10-02, 11:14
Medlem
Se bara hur han behandlade Miss Universum, Alicia Machado. Hon kallade Miss Piggy (för att hon gick upp några kilon efter vinsten) och Miss Housekeeper (en anspelning på hennes latinamerikanska bakgrund). För att fästa ytterligare uppmärksamhet vid hennes viktuppgång tvingar han iväg henne till ett gym där hon skall träna inför massmedia. Han uttalar sig där i tv och säger: Hon gillar uppenbarligen att äta.

Slutligen luras hon på sin andel av de reklampengar hon drar in under uppdragen som Miss Universum. Hon arbetar gratis istället för att få de 10 procent avtalet med Trump föreskriver.

Om det är så här Trump behandlar en av sina viktigare tillgångar (hånar hennes vikt, förolämpar henne inför medierna samt blåser henne på pengar), hur behandlar han då alla andra?

Tillägg: När Trump i nutid skall svara på kritiken väljer han att be folk titta på en privat video hennes pojkvän spridit på internet. Han kallar henne ytterligare tillmälen med anledning av detta.
Senast redigerad av Petronius 2016-10-02 kl. 11:16.
2016-10-02, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
De enda Trump de facto har sagt är dumma är politikerna, politikerna sätter reglerna för vad alla andra får tillämpa sig efter! Trump 1 - Joe Biden 0

När ska dumma såssar och liberaler som köper Apple-produkter (tillverkade av barn, och bryter mot skatteregler) börja ta sig ur sandlådan? Deras pengar vill Trump ta till USA och sätta sprätt på, som gör MAGA till skillnad från höjd skatt.

Så du är övertygad om att Trump som president kommer att ordna så att inte en enda jävel ska betala skatt?

Jag förstår ärligt talat inte hur du tänker här? Ska ingen behöva betala skatt enligt Trump?
2016-10-02, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Se bara hur han behandlade Miss Universum, Alicia Machado. Hon kallade Miss Piggy (för att hon gick upp några kilon efter vinsten) och Miss Housekeeper (en anspelning på hennes latinamerikanska bakgrund). För att fästa ytterligare uppmärksamhet vid hennes viktuppgång tvingar han iväg henne till ett gym där hon skall träna inför massmedia. Han uttalar sig där i tv och säger: Hon gillar uppenbarligen att äta.

Slutligen luras hon på sin andel av de reklampengar hon drar in under uppdragen som Miss Universum. Hon arbetar gratis istället för att få de 10 procent avtalet med Trump föreskriver.

Om det är så här Trump behandlar en av sina viktigare tillgångar (hånar hennes vikt, förolämpar henne inför medierna samt blåser henne på pengar), hur behandlar han då alla andra?

Tillägg: När Trump i nutid skall svara på kritiken väljer han att be folk titta på en privat video hennes pojkvän spridit på internet. Han kallar henne ytterligare tillmälen med anledning av detta.

Vad många lögner i ett och samma inlägg. Om vi tar det sistnämnda så är den aktuella sexfilmen ifrån spanska motsvarigheten till "Farmen" där hon hade sex med en annan deltagare. Sjukt att du ljuger och påstår en pojkvän spridit en privat sexfilm på internet när det i verkligheten rör sig sex i ett populärt tv-program på bästa sändningstid.
2016-10-02, 11:42
Medlem
Citat:
Har Trump betalat skatt eller inte? Kan du bestämma dig på den punkten tror du?

Hur ska jag veta hur mycket eller alls han betalat se de senaste åren? Jag förstår inte hur du tänker. Det verkar inte gå bra när du tänker.
2016-10-02, 11:46
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Det är det här som är lite intressant. Att han anser att man är smart om man inte betalar skatt. För då måste man ju vara dum som gör det.

Men med den inställningen som president blir det konstigt att prata om att skapa jobb till folk som då får lön och får betala skatt på lönen och då anses vara korkade av sin president.

Och då är inte problemet att han inte betalat skatt (om det skett på laglig väg) utan att han anser att de som gör det är korkade!
Dels säger det lite om vad det är för moralisk fiber i människan... Sen så bygger han ju hela sin image på att vara en sån jävla big shooter i ekonomiska sammanhang, och eftersom den här skattelättnaden skulle förklaras med att han slarvat bort en miljard 1995 (dataprogrammet de använde för bokföringen klarade inte av förlustsiffrorna ) så ställer det också den saken på sin spets.
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Vore en perfekt inställning för en republikan, istället för att skänka bort pengarna till det svarta hål som staten alltför ofta är, så kan man i Trumps fall skapa jobbtillfällen för den summan istället.
Ärligt talat, hur blåögd får man vara för att tro på det här?
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
en av Trump's gamla rådgivare Roger Stone som har varit pricksäker i det mesta ang Bush och Clinton familjerna skrev det här på twitter för tre timmar sen.

https://twitter.com/RogerJStoneJr/status/782443074874138624

"Wednesday@HillaryClinton is done. #Wikileaks."

Förbered er för en bomb som kan sänka Henne på onsdag alltså. :P
"Bomb"? Wikileaks?
Ojojoj, blessed are the believers...

Jag får riktig overklighetskänsla av det här jävla "4D chess master"-snacket här i tråden? En kroniskt usel "affärsman" blir påkommen med en uppenbar och ganska saftig pinsamhet (vilken det nu är i ordningen?) och folk börjar yra om att detta är något sorts medvetet mästardrag? Hans skatteredovisning blir ju allt intressantare för varje sån här historia då den kommer få Al Capones dito att blekna.
2016-10-02, 11:57
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jag skiter väl fullständigt i hur mycket skatt han betalat.

Det är att han kallar en jävla massa människor för korkade som visar på att han saknar mer än en skruv. Varför förolämpa folk för att skryta och förlora röster? Hur korkat är inte det?
Jag är smart, men det betyder inte att jag säger att alla andra är korkade. Du är korkad. Det betyder inte att alla andra är smarta. Kan du förstå dessa meningar är du på rätt spår. Annars... Inte så mycket.

Kul att de progressiva är så ointresserade av politik. En politisk debatt för er, verkar mest handla om något uttalande sagt för 20 år sedan. Hur mår ni egentligen?
2016-10-02, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Dels säger det lite om vad det är för moralisk fiber i människan... Sen så bygger han ju hela sin image på att vara en sån jävla big shooter i ekonomiska sammanhang, och eftersom den här skattelättnaden skulle förklaras med att han slarvat bort en miljard 1995 (dataprogrammet de använde för bokföringen klarade inte av förlustsiffrorna ) så ställer det också den saken på sin spets.Ärligt talat, hur blåögd får man vara för att tro på det här?

Ja absolut den där moraliska fibern i honom är nog en microfiber. Om ens?

Den där miljarden som är bortslarvad kanske finns någonstans ändå? Det lär ju finnas de som letar efter den.

Det finns nog en del under stenarna här.
2016-10-02, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy

Kul att de progressiva är så ointresserade av politik. En politisk debatt för er, verkar mest handla om något uttalande sagt för 20 år sedan. Hur mår ni egentligen?

Håller dock med dig här. Men så är ju inte Trump politiker heller. Han sitter och maler om en miss U mitt i nätterna och skryter om att han är vaken mitt i natten. Politik är nog inte hans största intresse, det har du nog rätt i.
2016-10-02, 12:15
Medlem
Citat:
Jag antar att han menar att folk som följer skattelagstiftningen är smarta. Du håller uppenbarligen inte med. Alltså tycker du att alla som följer lagarna är korkade. Du hyllar alltså kriminella. Jag antar att det är därför du gillar den höggradigt kriminella Hillary.

Varför hyllar du kriminalitet? Varför?

Så han menar att han är smart för att han följer skattelagstiftningen?

Och det menar han är så fantastiskt att han skryter om det i en debatt om politik?

Och vad anser du om det då? Verkar inte det genuint korkat att skryta om att man följer lagar om man försöker bli president?
2016-10-02, 12:15
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Håller dock med dig här. Men så är ju inte Trump politiker heller. Han sitter och maler om en miss U mitt i nätterna och skryter om att han är vaken mitt i natten. Politik är nog inte hans största intresse, det har du nog rätt i.
Så du menar att alla som är vakna på natten per automatik ska avstängas från att söka presidentposten. Du vill alltså ha en diktatur där bara folk som sover 8 timmar per natt ska få bli presidenter. Du hyllar kriminella och vill införa diktatur. Du är ju farlig för tusan.
2016-10-02, 12:17
Medlem
Citat:
Så du menar att alla som är vakna på natten per automatik ska avstängas från att söka presidentposten. Du vill alltså ha en diktatur där bara folk som sover 8 timmar per natt ska få bli presidenter. Du hyllar kriminella och vill införa diktatur. Du är ju farlig för tusan.

Nej jag undrar varför Donald säger att han är vaken på nätterna som något slags försvar för att han sitter och skriver om en porrfilm som en helt okänd kvinna ska ha spelat in?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in