Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Har aldrig förnekat att Trump inte har sina poänger; skall jag nämna två så är de:
1. Han undviker den demonisering av Ryssland som numer är PK. Visst finns det anledning att kritisera Putin, men någon sans och vett....
2. Han ifrågasätter den defacto acceptens av illegala invandrare som försegår i USA. Att acceptera illegala invandrare är att acceptera andra klassens medborgare!
Detta sagt är DT för oerfaren , impulsiv, lögnaktig och okunnig för att bli president. Som senator hade jag välkomnat honom!
Clinton är ingen visionär av säg Obamas eller Fords typ, men kritiken mot hennes gärning är överdriven. Stödet till arabiska vären är sett i backspegeln ett misstag, men efter förutsättningarna ett förklarligt dito. (Skall utveckla det mer när jag får ork.)
Nog borde du väl också vilja tillägga hans ställning för mer restriktion på global frihandel, och hans kritik mot feminism och allmän politiskt korrekthet, såväl som hans(om än milda, men han vet väl vilken enorm makt han har att göra med) kritik mot USAs centralbank? Dessutom hans stöd för länder som vill lämna EU? Hans stöd för att Europas länder försvarar sina gränser? Hans mindre äventyrliga utrikespolitik som skapar kaos, politisk instabilitet och krig?
Att Trump är oerfaren är rätt ointressant sålänge han har viljan att ställa saker till rätta. Clinton vill inte ställa saker till rätta. Hon vill förstöra USA och världen. Det gör ju Clintons erfarenhet desto värre, för då är hon farligare för då har hon bättre förmåga att förstöra. Trump är uppenbarligen tillräckligt politiskt kunnig, tillräckligt intelligent, har tillräckligt förnuft, omdöme och tillräckligt med kunskap för att göra avgörande politiska analyser av landet och världen. Han går tvärs emot det politiska etablissemanget i USA och Väst. Han har rätt i de viktigaste och mest avgörande politiska frågorna. Om Trump är för impulsiv tror jag inte, hans framgång inom företagsvärlden lär ju tyda på att han kan kontrollera sig. Det är en sak att säga att politiskt korrekta vänsteridioter är idioter, och en annan att ha diplomatiska möten med andra länder. I ena fallet handlar det om politiskt krig och medial påverkan, i andra fallet handlar det om just diplomati. I ena fallet har han att göra med rabiata lögnare och förrädare, i andra fallet har han att göra med andra länders representanter. Trumps lögnaktighet är ingenting i jämförelse med Hillarys. I vad för viktiga saker har Trump ljugit om förresten?