Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-01, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
För de som behöver en förklaring på vad Machado-snurret handlar om så finns en här: http://www.vox.com/2016/9/30/13122814/trump-alicia-machado-feud

Bra genomgång. Det är verkligen skrämmande hur lätt det är att provocera Trump.
2016-10-01, 20:01
Medlem
Han.Jelins avatar
Man undrar varför Hillary gillar att gå till attack på de amerikanska väljarna. Jag trodde politiker ville vinna över folk från andra ''läger'' att rösta på dem. Jag hoppas att mainstream media i USA tar upp det här. Hon har haft flera skandaler nu STORA som de bara ignorerar. Men att Donald Trump har kallat någon modell för något dåligt för tjugo år sedan ska stå på första sidan och andra meningslösa saker ska tryckas ner i folks halsar för att hjärntvätta amerikanerna till att tro att Donald Trump är en rasist och inte kvalificerad att bli president.
2016-10-01, 20:03
Medlem
E.Merckxs avatar
ALWAYS TRUMP! @Always_Trump

#BasementDwellers Reminder that Bernie Sanders told his supporters to not listen to him if he ever told them who to vote for!

https://twitter.com/Always_Trump/status/782234545554948097
2016-10-01, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Hur ser du på att det nu är bekräftat att Kina hellre vill se Trump än Clinton som president, ljög jag fortfarande om det eller kan du erkänna att jag har betydligt bättre koll på det hela än vad du klart och tydligt har?

Fria tider är inte till vänster och räknas därmed inte som källa.

Hur jag ser på det? Inte alls.

Du har bättre koll än jag? De som är intresserade av det kan studera vår trådhistorik sedan förra sommaren.

Citat:
Det har börjat ifrågasättas om han verkligen genomgår en sådan sedan så hindras han inte från att släppa sina deklarationer, om han inte vill släppa för perioden 2014-2016 så har han alltid 2012-2014 osv, osv.

Ja, precis. "Det har börjat" - i och med att du skrev detta inlägg i tråden.
Senast redigerad av experten10 2016-10-01 kl. 20:09.
2016-10-01, 20:10
Medlem
Det är inte så konstigt.

Clinton är ju en borgerlig överklasskvinna som har gått från medelklass till överklass igenom att sälja politik.

Hon både klär sig som en borgare och snackar skit om lägre folk som en borgare.

Ska bli intressant hur Bernie Sanders reagerar. Slår vad om att han inte kommer bry sig, snarare tysta sina anhängare.
2016-10-01, 20:21
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Det är inte så konstigt.

Clinton är ju en borgerlig överklasskvinna som har gått från medelklass till överklass igenom att sälja politik.

Hon både klär sig som en borgare och snackar skit om lägre folk som en borgare.

Ska bli intressant hur Bernie Sanders reagerar. Slår vad om att han inte kommer bry sig, snarare tysta sina anhängare.
Intressant, jag pitchade denna tanken för experten10 för några dagar sedan. Det känns som hon hör hemma bäst bland neo-cons och pk-politiker eliten som använder vänsterradikal identitetspolitik.

Om Trump läser igenom transcripten från debatten är det uppenbart att se var han gör fel.
Senast redigerad av heis 2016-10-01 kl. 20:26.
2016-10-01, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Intressant, jag pitchade denna tanken för experten10 för några dagar sedan. Det känns som hon hör hemma bäst bland neo-cons och pk-politiker eliten som använder vänsterradikal identitetspolitik.

Om Trump läser igenom transcripten från debatten är det uppenbart att se var han gör fel.

Det ni ägnar er åt kallas för the "conceit of the ideologue".

"This is the conceit of the ideologue, foolishly assuming anyone cares what they think."

och tron att på grund av att man själv har en ideologi så har andra det, t.ex. det där med neo-con.

Att skapa raskravaller tänker man sig är bra politiskt. Det är inte kravallerna och polismorden i sig som är lockande, det är den effekt de kan tänkas ha. Så att man blir vald.
2016-10-01, 21:13
Medlem
bernad_laws avatar
Som ni borde ha lärt er vid detta laget finns det tråd om Clinton, varningar utdelade för OT. /Mod
2016-10-01, 21:13
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Är de? Guantanamo? Presidentorder? Säkerhetstjänster som använder fabricerade "bevis" som ursäkt för att ödelägga andra länder. Du talar om att stödja häxan Hillary. Hon är en fullblodspsykopat. En blodtörstig krigshetsare. Bland de värsta och mest fanatiska rysshetsarna. En som bara längtar efter att få starta ett förödande 3:e världskrig.

Det är bara att se hur hon skrattar åt att de brutalt mördat Gaddafi och slängt Libyen in i kaos och misär utan någon annan anledning än maktspel.

https://www.youtube.com/watch?v=Fgcd1ghag5Y
Hillary Clinton on Gaddafi: We came, we saw, he died

Eller har du glömt? Jämför detta med Trump som vill ha vänliga och sunda relationer med Ryssland. Han går inte runt och anklagar Ryssland för i stort sett allt utan något bevis. Vem är farligast? En blodtörstig krigshetsande psykopat? Eller en som vill ha sunda relationer med omvärlden?
Har aldrig förnekat att Trump inte har sina poänger; skall jag nämna två så är de:
1. Han undviker den demonisering av Ryssland som numer är PK. Visst finns det anledning att kritisera Putin, men någon sans och vett....
2. Han ifrågasätter den defacto acceptens av illegala invandrare som försegår i USA. Att acceptera illegala invandrare är att acceptera andra klassens medborgare!

Detta sagt är DT för oerfaren , impulsiv, lögnaktig och okunnig för att bli president. Som senator hade jag välkomnat honom!

Clinton är ingen visionär av säg Obamas eller Fords typ, men kritiken mot hennes gärning är överdriven. Stödet till arabiska vären är sett i backspegeln ett misstag, men efter förutsättningarna ett förklarligt dito. (Skall utveckla det mer när jag får ork.)
2016-10-01, 21:15
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Det har dock börjat ifrågasättas på vissa håll huruvida han faktiskt är nykterist då han ibland agerar likt en alkoholist eller annan form av beroendeproblem.

Läste om en som jämförde nattens agerande med sin exman som är drogberoende och agerar snarlikt när han är hög/full.
Oj! Om det skulle vara så att DT ljuger om att han är nykterist så ser åtminstone jag det som mycket allvarligt. Kan du utveckla?
2016-10-01, 21:31
Medlem
Oavsett vad Hillary fan club säger och tror, så kommer Trump ta hem segern utan att blinka!

Ser redan fram emot Trump 2016

Ingen verkar förstå hur omfattande korruptionen är i Obama/Bush/Clinton klanen.

Många experter här som givetvis kan berätta för oss i detaljerad beskrivning
om hur dåligt Trump kommer styra landet. Hur skulle vi klara oss utan er?

Suck..
Senast redigerad av Hewasright 2016-10-01 kl. 21:46.
2016-10-01, 21:43
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Oj! Om det skulle vara så att DT ljuger om att han är nykterist så ser åtminstone jag det som mycket allvarligt. Kan du utveckla?

Finns inte så mycket att utveckla, ser folk på twitter oxh och andra platser som pratar om hur likt Trumps twittrande klockan tre på natten med hur nära o kära agerar när de är fulla eller höga, helt enkelt twittrande onyktert likt fullsms/samtal.

Karln är bara människa och pengar har en tendens att alltid korrumpera så om Trump har något beroende så ändrar det inte mer än att man kan förstå varför han har fått en allt mer rutten hjärna osv, osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in