Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Både ja och nej. Vad gäller billigare och mindre bilar har det nog skett viss utveckling ja, men inte direkt när det gäller premiummärken och modeller.
Audi A6 2016 års modell jämfört med 1999 års modell? Inte någon större skillnad. Tom designen känns igen. Den äldre bilen hade all bekvämlighet. AC, elhissar, ABS, airbag m.m. Detsamma torde gälla BMW 5-serie. Däremot har det nog skett viss uppryckning hos Skoda och mindre modeller hos exempelvis VW och Toyota. De har blivit mer storbilslika i sitt väguppträdande. Både vad gäller fjädring och ljudkomfort.
Jag skulle säga att alla bilar har förbättrat sig. Jämför en Volvo V70 -99 med en V70 II -16, eller en Mondeo -99 med en Mondeo -16, Passat är det ordentlig skillnad på ... Osv.
Även när det gäller premium, nu har jag förvisso inte koll på Audi och BMW, men MB E-klass har jag kört en del och där har det definitivt hänt en hel del sen w210.
Det sker förbättringar varje generation och det är nog så att man inte tänker så mycket på det när man bara byter upp sig, men när man kör senaste generationen och backar 2-3 generationer så märker man hur mycket det egentligen skiljer. Men visst är vissa saker kanske bara marginellt bättre, men så var det förr också.