Citat:
Ursprungligen postat av
TKD_1337
Det är helt tvärtom. Kolla vad Nate Silver skrev eller
http://www.realclearpolitics.com/epolls/latest_polls/president/. Hon leder i alla nationella opinionsundersökningar sedan 23 september förutom en där det var jämnt, en där Trump ledde med två procentenheter och LA Times/USC tracking poll där de flesta av svaren var innan debatten.
Nej inte helt tvärtom, men jag hade missat Fox pollen som kom ut som visar att häxan går fram 2%, har dock inte tittat på hur den görs. Reuters pollen visar dock headline siffra att Häxan leder, genom att de manipulerat hur många dems tillfrågade, 44%

alltså 11% enheter över dems valdeltagande för Obongo, trovärdigt. Drar man dock ner siffrorna till 2012s valdeltagande går Trump som tåget. Rasmussen är ett skämt som inte publicerar skit om hur de gör pollen om man inte betalar dem. LA Times kör ett moving average och med konstant representation av dems/reps/inds, vilket jag menar är det mest seriösa sättet. Moving average ger som sagt lägre utslag eftersom hänsyn tas till tidigare undersökningar vilket betyder att hans framgångar post debate är något större än headline. OBS, jag sade inte att man kan utläsa vem som leder utan enbart trend.