2016-10-01, 17:08
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Det är sant. Jag undrar om det inte hade varit bättre för Trump att inte debattera alls. Det är nästan självklart Clinton vinner dessa debatter. Hon är dessutom kapabel till att få in knockoutslag som hon inte fick in i den första debatten medan han saknar den kunskapen som krävs för det.

Han kanske hoppas på lite tur som till exempel frågor om Clinton Foundation men den har gjort mycket gott runt om i världen samtidigt som Trump Foundation är en bluff.
Hur tänkte du nu iom att alla polls efter debatten visar att Trump ökar direkt eller indirekt. Tror snarare att risken ligger hos häxan som kan få ett nytt 9/11 any day.
Citera
2016-10-01, 17:17
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Hur tänkte du nu iom att alla polls efter debatten visar att Trump ökar direkt eller indirekt. Tror snarare att risken ligger hos häxan som kan få ett nytt 9/11 any day.

Det är helt tvärtom. Kolla vad Nate Silver skrev eller http://www.realclearpolitics.com/epolls/latest_polls/president/. Hon leder i alla nationella opinionsundersökningar sedan 23 september förutom en där det var jämnt, en där Trump ledde med två procentenheter och LA Times/USC tracking poll där de flesta av svaren var innan debatten.
Citera
2016-10-01, 17:28
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Hur tänkte du nu iom att alla polls efter debatten visar att Trump ökar direkt eller indirekt.

Har du källor till ditt påstående? (Min fetning).
Citera
2016-10-01, 17:37
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Det är sant. Jag undrar om det inte hade varit bättre för Trump att inte debattera alls. Det är nästan självklart Clinton vinner dessa debatter. Hon är dessutom kapabel till att få in knockoutslag som hon inte fick in i den första debatten medan han saknar den kunskapen som krävs för det.

Han kanske hoppas på lite tur som till exempel frågor om Clinton Foundation men den har gjort mycket gott runt om i världen samtidigt som Trump Foundation är en bluff.
En taktik i i debatter och utfrågningar av Trum skulle ju kunna vara att helt enkelt vara The Donald renodlat; helt enkelt strunta i frågorna och debattregler, och veva vilt mot både Clinton och journalisterna och angripa för utseende med mera.
Citera
2016-10-01, 17:38
Medlem
jag undrar vad som påverkar opinionen mest i detta läge. är det debatten, word to mouth, clintons reklamfilmer, miss universe-historien...

förändringen i fivethirtyeight är dock så dramatisk att jag blir lite tveksam till den modellen. andra sammanställningar visar på en betydligt mindre skillnad.
Senast redigerad av tsaritsan 2016-10-01 kl. 17:59.
Citera
2016-10-01, 17:52
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsaritsan
jag undrar vad som påverkar opinionen mest i detta läge. är det debatten, word to mouth, clintons reklamfilmer, miss universe-historien...

Snart ska ju gräsrotsorganisationerna börja göra sitt på allvar med dörrknackning etc och det är ju bara Clinton som har en sådan, åtminstone nationellt. Blir intressant att se hur det faller ut.

Citat:
förändringen i fivethirtyeight är dock så dramatisk att blir lite tveksam till den modellen. andra sammanställningar visar på en betydligt mindre skillnad.

Jag rekommenderar RCP om du inte redan kände till den, aggregerade data både nationellt och i battle ground/tossup states ger den mest rättvisande bilden som läget är nu:

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton-5491.html
Citera
2016-10-01, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Snart ska ju gräsrotsorganisationerna börja göra sitt på allvar med dörrknackning etc och det är ju bara Clinton som har en sådan, åtminstone nationellt. Blir intressant att se hur det faller ut.
republikanerna har ingen gräsrotsrörelse?

Citat:
Jag rekommenderar RCP om du inte redan kände till den, aggregerade data både nationellt och i battle ground/tossup states ger den mest rättvisande bilden som läget är nu:

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton-5491.html
tack. jo jag brukar titta där också. kanske är bättre.
Citera
2016-10-01, 18:04
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
republikanerna har ingen gräsrotsrörelse?

Det har dom, men de ställer inte upp för Trump.
Citera
2016-10-01, 18:08
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Det har dom, men de ställer inte upp för Trump.

Trumps gräsrotsrörelse finner man istället på internet.

Ni ger denna debatt alldeles för stor betydelse. Inget avgörande knockoutslag utdelades, även om risken för Trumps del var under debattämnet "kärnvapen".

Han hade noll förväntningar på sig och lyckades åtminstone med att inte framställa sig själv som en galning. Bara okunnig.
Citera
2016-10-01, 18:16
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Trumps gräsrotsrörelse finner man istället på internet.

Ja, och påfallande ofta på rena konspirationsteoretiska forum och/eller forum med tveksam syn på minoriteter, kvinnor, staten som företeelse etc. Och där vinner man inga sk indecisives på upploppet inför valdagen.
Citera
2016-10-01, 18:43
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Har du källor till ditt påstående? (Min fetning).

Vad som går att belägga och vad som är fakta är naturligtvis helt ointressant. Det viktiga är känslan. Känns det som att Trump ökat, då har han ökat. Sanningen är irrelevant.
Citera
2016-10-01, 19:01
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Det är helt tvärtom. Kolla vad Nate Silver skrev eller http://www.realclearpolitics.com/epolls/latest_polls/president/. Hon leder i alla nationella opinionsundersökningar sedan 23 september förutom en där det var jämnt, en där Trump ledde med två procentenheter och LA Times/USC tracking poll där de flesta av svaren var innan debatten.
Nej inte helt tvärtom, men jag hade missat Fox pollen som kom ut som visar att häxan går fram 2%, har dock inte tittat på hur den görs. Reuters pollen visar dock headline siffra att Häxan leder, genom att de manipulerat hur många dems tillfrågade, 44% alltså 11% enheter över dems valdeltagande för Obongo, trovärdigt. Drar man dock ner siffrorna till 2012s valdeltagande går Trump som tåget. Rasmussen är ett skämt som inte publicerar skit om hur de gör pollen om man inte betalar dem. LA Times kör ett moving average och med konstant representation av dems/reps/inds, vilket jag menar är det mest seriösa sättet. Moving average ger som sagt lägre utslag eftersom hänsyn tas till tidigare undersökningar vilket betyder att hans framgångar post debate är något större än headline. OBS, jag sade inte att man kan utläsa vem som leder utan enbart trend.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in