2016-08-31, 16:35
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Nämen hoppsan!!!

http://www.christianheadlines.com/news/study-science-doesn-t-back-popular-views-of-sexuality.html

Citat:
Mayer and McHugh found no compelling evidence that sexual orientation was innate. Studies found some minor differences between the brain structure and functioning of heterosexual and homosexual people, but the findings shed no light on whether those differences were inborn or the result of environment and psychological factors. In other words, there was no scientific proof that people were born with same-sex attraction.

The researchers also found gay teens were not destined to a life of homosexuality. Longitudinal studies of adolescents showed sexual orientation often changed over time. One study found 80 percent of male adolescents who reported same-sex attractions no longer did so as adults.

Compared to their heterosexual counterparts, non-heterosexuals had an elevated risk for a variety of mental-health difficulties, including anxiety, substance abuse, and intimate-partner violence. Non-heterosexuals also had double the risk of depression and 2.5 times the risk of suicide.

For the small subset of transgender people, the rate of suicide soared to 41 percent, 10 times that of the general population. Gay activists attribute those mental health difficulties to the consequences of discrimination and stigma, but Mayer and McHugh found although social stressors contributed to the increased risk of poor mental health, they likely did not account for the entire problem. The researchers found a significant correlation between nonheterosexuality and childhood sexual victimization, a factor that may also contribute to the increased risk of mental-health difficulties.
Citera
2016-09-21, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Nämen hoppsan!!!

http://www.christianheadlines.com/news/study-science-doesn-t-back-popular-views-of-sexuality.html

Ja i den artikeln så nämns tyvärr inte om hur många individer som undersökningarna handlar om, mycket snack och liten verkstad i detta ämnesområde, alltså. Det handlar överhuvudtaget om en väldigt liten del av befolkningen, så att dra en massa konstiga slutsatser av det är inte riktig vetenskap, tycker jag iallafall.

Författaren till artikeln nämner dock detta faktum men det är undangömt, istället så används procentliknelsen överallt, tyvärr.

Dock så finns det här stycket i artikeln som jag tycker är viktigt i dessa sammanhang:

Citat:
In light of their discovery that in the majority of cases childhood gender identity issues did not persist into adulthood, Mayer and McHugh were particularly troubled over the way in which medical interventions such as puberty blockers for elementary school students and hormone therapy for high-schoolers who display gender identity issues are often promoted. “We are disturbed and alarmed by the severity and irreversibility of some interventions being publicly discussed and employed for children,” they wrote.

Översättn: I ljuset av deras upptäckt att i majoriteten av fallen utav könsidentitetsproblem hos barn inte kvarstår upp till vuxenåldern och senare, Mayer och McHugh blev särskilt besvärade utav sättet som tex pubertetshämmare hos mellanstaddieelever och hormonterapi hos högstadielever rekommenderas och förskrivs. Vi är besvärade av allvaret och att en del av åtgärderna är helt oåterkalleliga, och att de dels öppet diskuteras och används för barn.

Jag erinrar den här tråden:
(FB) Könsbyte för barn - vettigt eller galenskap? - ursäkat att jag citerar mig själv, kan inte låta bli:

Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Ja, jag tycker det är helt vansinnigt att tillåta detta på barn, bättre att låta puberteten ha sin gång. Gener och kromosomer har gjort detta jobb bra under miljontals år, och vi behöver knappast hålla på och rota i detta.

Jag ser feministerna som en slags väderkvarnsfightande egenutnämnda specialpolis, brunskjortor, som letar efter inbillat förtryck ?

Jag ser det som en extremt liten grupp av marginaliserade och svaga individer som blivit till ett politiskt verktyg för inbillat förtryck.

Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Judar tjänar en sisådär 50% mer än snittet i USA.

Ganska mycket mer än den oförklarliga procenten i Sverige.

Judarnas makt i bankväsendet eller media är oproportionerligt stort. Det finns ca 14 miljoner judar i världen, alltså bara marginellt mer än antal svenskar och särskilt antal svenskättlingar.

Enligt er feminazis så ska man räkna ras, hudfärg, religion, kön och antal tatueringar och fördela makten och synligheten i media jämt efter det.

Ja Merapi, bevisen för den zionistiska konspirationen är MYCKET fler och tydligare än för patriarkatet.

Javisst, men tänk dig följande påståenden:
95 % av alla italienska restauranger ägs av italienare - Orättvist !
Norrmän är bäst i hela Skandinavien på fiske och oljeutvinning - Orättvist !
Asiaterna har mest högteknologiindustri i hela Världen - Orättvist !
Kineser är bäst på att dricka te i hela Världen - Orättvist !
Etiopien har det bästa kaffet - Orättvist !
Frankrike har bästa champagnen - Orättvist !

Bäst är ju att jämna ut alla skillnaderna på en gång, tex sno Norges olja osv.....
Varför inte förstöra Frankrikes vinodlingar också så att allt vin i hela Världen är lika uselt överallt ?

Jaja, om du Celeno är så avundsjuk på zionisterna så varför inte konvertera till jude och flytta till Israel själv så att du kan få del av deras driftighet, kreativitet, ekonomiska sinnelag mm ?

- Sitt inte och tjura över att judarna styr det är väl dags att du klipper dig och växer upp och styr själv istället ? Gärna med den zionistiska agendan som rättesnöre som du redan vet allt om ...

Kom ihåg att utav alla mediearrtiklar som nånsin producerats om Israel så är det få av dessa journalister som nånsin varit där - Frågar man en vanlig svensk så har de vanligtvis aldrig i levande livet sett en jude heller.....

Citat:
Det är korrekt, men ni feminazis tänker ju inte så: http://www.svt.se/kultur/medier/snoppraknaren-ska-hjalpa-svenska-medier-bli-bast-i-varlden

Haha, det ser ut som ett annat hittepåjobb - lättförtjänta pengar med andra ord
Ett byråkratmissfosters våta dröm kanske ?

Citat:
När det gäller biologiskt kön så finns det dock bara två, oavsett vad andra påstår, och de är dessutom i omfattning ungefär 50/50. När det gäller kön är alltså "dominans" och "oproportionerligt" synonymer.

Nej det är fel, det finns människor med intermediärt kön, allra oftast en eller flera kromosomrubbningar, dessa har ofta också biologiska och eventuellt mentala handikapp av olika slag. Men dessa som har intermediärt kön är per definition helt sterila och kan inte få någon avkomma. De är väldigt få till antalet sett över hela befolkningen - här är tex en variant:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Klinefelters_syndrom
Om uppgifterna i artikeln stämmer så finns det alltså omkring 20 000 personer med detta syndrom (XXY) i Sverige, jag kan inte se att denna grupp skulle vara ett huvudintresse för genusvetare och feminister, feminazis eller hen-vänstern ?

De sk "könskorrigeringar" som gjordes förr på sjukhusen var ofta inriktade på att underlivet skulle fungera bättre, ifall det fanns en missbildning där, tex att kissandet skulle fungera okej mm,
Citera
2016-09-22, 09:28
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Jaja, om du Celeno är så avundsjuk på zionisterna
Läs om, läs rätt.
Citera
2016-09-28, 13:07
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
http://www.gp.se/nyheter/debatt/journalistiken-offras-på-medias-mångkulturella-altare-1.3821993

Här har vi lite kortfattad men träffsäker och mycket enkel journalistik, som vittnar om hur det så kallat "bildade" skiktet och tredje statsmakten inte ens förstår uttryck som "jämlikhet" eller "normkritik".

Jag har försökt påtala detta problem i flertalet år och finner det mycket märkligt att Svensk sociologi lyckats undgå att se de värsta normstrukturerna någonsin. Som de t.o.m. själva varit med och byggt.

Precis som man bör fundera över de som kallar sina redaktioner "normkritiska" mer är extrempolitiska propagandaproducenter.
Så bör man kanske fundera över ifall vår sociologi verkligen är sociologisk?
Citera
2016-09-30, 23:08
Medlem
Enbolots avatar
Genusvetenskapens vetenskaplighet!!! Tillåt mig att asgarva. Genusvetenskap har inget med akademiska discipliner att skaffa det är en pseudovetenskap skapad av intelligensbefriade politiker. Allt för att blidka dessa militanta feminister. en samling manshatande fittdjävlar. Det har gått så långt så jag har helt slutat umgås med det motsatta könet då de är helt sinnessjuka. Ja tro nu inte att jag blivit bög, så politiskt korrekta ska vi inte bli. Jag hatar hela detta samhälle med allt dess hyckleri. De3et har gått så långt så jag välkomnar ett tredje världskrig med kärnvapen. över vår värld.
Citera
2016-10-01, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enbolot
Genusvetenskapens vetenskaplighet!!! Tillåt mig att asgarva. Genusvetenskap har inget med akademiska discipliner att skaffa det är en pseudovetenskap skapad av intelligensbefriade politiker.

Ja, man har konstruerat en akademiskt skyddad verkstad, som vars "arbete" inte kan analyseras, mätas, kritiseras, tolkas eller omsättas i andra discipliner. Förr så hade de statliga verken de sk omplaceringsmöjligheterna att "flytta på" anställda som tex var obekväma, eller hade vansinniga ide'er - Då fanns det mängder med jobb inom förvaltningarna och de kunde bli satta att klistra kuvert med bibehållen lön etc..

Det kanske inte är så dumt ändå att införa genusvetenskap - då blir man av med stollarna, de institutionaliseras och då vet man på ett ungefär var de håller hus och var man har dem ?

Jag kan nog anta att genusvetenskap/feminism kommer att splittras ungefär som den forna vänstern i ett antal fraktioner, Jag tycker mig se en viss liknande dynamik som då.

Det är möjligt att titel-avundsjukan inom genusvetenskapen kan bli deras egen Nemesis. Genusvetenskapen är en hal tvål i badkaret och man kan ju tänka sig att eftersom det inte går att ge konstruktiv kritik emot deras teser och avundsjukan som drivkraft kommer att driva genusvetenskapliga diskussioner till rena pajkastningen

Kanske bättre att tvångskommendera genusvetarna till lärarjobb i invandrarförorterna ? Eller tvångskommendering till att vara medlare isamband med stenkastning emot ambulanser ? Eller köra buss på de värsta linjerna ? Då kan de ju få användning av sin akademiska skolning på ett adekvat sätt ? Om patriarkala struuktuurer mm
Citera
2016-10-01, 06:29
Bannlyst
Feminists and other leftists are useful idiots who serve only to destabilise the society. When the goal is reached, they will be ...
https://www.youtube.com/watch?v=vLqHv0xgOlc
Citera
2016-10-01, 15:01
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zakarun
Feminists and other leftists are useful idiots who serve only to destabilise the society. When the goal is reached, they will be ...
https://www.youtube.com/watch?v=vLqHv0xgOlc
DingDingDing, we have a winner!
Korrekt svar, men som tur är så möts de av alltmer kritik, inte bara i EU utan globalt.

Trovärdigheten blir allt svårare att hålla uppe, trots utrop från alla plattformar man kan tänka sig.
Nu blir det underhållning, så fort man går lite djupare bland backupptrupperna.

https://youtu.be/xj2pEsNQ0Y8
Citera
2016-10-01, 15:31
Medlem
smutsigafingrars avatar
Citat:
Ja, man har konstruerat en akademiskt skyddad verkstad, som vars "arbete" inte kan analyseras, mätas, kritiseras, tolkas eller omsättas i andra discipliner.:

Vad babblar du om? Genusforskning finns även i ämnen som sociologi, historia, idéhistoria, etnologi, litteraturvetenskap, etc. Det finns till och med biologer som sysslar med genusperspektiv.

Sen är alla akademiska discipliner skyddade då de flesta inom en disciplin bara bryr sig om att konkurrera och diskutera med andra inom samma ämne, helst även samma (lilla) område. Det gäller inte bara genusvetenskap utan det akademiska i allmänhet. Det är bara ibland olika discipliner och traditioner krocka med varandra, annars är de flesta forskare -- på gott och ont -- väldigt isolerade.
Citera
2016-10-02, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
DingDingDing, we have a winner!
Korrekt svar, men som tur är så möts de av alltmer kritik, inte bara i EU utan globalt.

Trovärdigheten blir allt svårare att hålla uppe, trots utrop från alla plattformar man kan tänka sig.
Nu blir det underhållning, så fort man går lite djupare bland backupptrupperna.

https://youtu.be/xj2pEsNQ0Y8

Den av dig länkade videon med bl.a. skådespelerskan Emma Watson, i en mycket dålig rollprestation á lá extremt plastig Hollywoodsentiment, går inte att ta på allvar som ett ärligt manifest om kvinnors utsatthet, när de inte med ett ord nämner förtrycket av kvinnor under Islam, eller könsstympning av unga flickor av katoliker, protestanter, kopter, falasher, muslimer och animister i länder som Egypten, Indonesien, Etiopien m.fl c:a 30 länder i Afrika och Mellanöstern. Det var väl inte din mening med videon heller, vad jag förstår
Citera
2016-10-02, 01:16
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zakarun
Den av dig länkade videon med bl.a. skådespelerskan Emma Watson, i en mycket dålig rollprestation á lá extremt plastig Hollywoodsentiment, går inte att ta på allvar som ett ärligt manifest om kvinnors utsatthet, när de inte med ett ord nämner förtrycket av kvinnor under Islam, eller könsstympning av unga flickor av katoliker, protestanter, kopter, falasher, muslimer och animister i länder som Egypten, Indonesien, Etiopien m.fl c:a 30 länder i Afrika och Mellanöstern. Det var väl inte din mening med videon heller, vad jag förstår
En bra observation, tycker jag!
Vi pratar om en ung multimiljonär, i världens kanske mest privilegierade delar av världen, som aldrig kommer behöva tillbringa en enda dag i sitt anletes svett eller dela färdmedel till "gruvan" med dem, hålögd, nyvaken och allmänt pissnödig.
Aldrig!
Hon vet troligen allt om hur kvinnorna har det söder om Sahara? Eller i de mest fundamentalistiska delarna av islam.
Citera
2016-10-02, 01:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
En bra observation, tycker jag!
Vi pratar om en ung multimiljonär, i världens kanske mest privilegierade delar av världen, som aldrig kommer behöva tillbringa en enda dag i sitt anletes svett eller dela färdmedel till "gruvan" med dem, hålögd, nyvaken och allmänt pissnödig.
Aldrig!
Hon vet troligen allt om hur kvinnorna har det söder om Sahara? Eller i de mest fundamentalistiska delarna av islam.

Dessa kvinnor borde kanske bjudits in att tala i stället för, eller tillsammans med, den enligt min bedömning, tillgjort sentimentala och ytliga Emma? Men det kanske inte passar sig i de fina salongerna där den låtsasengagerade glamourösa aktrisens publik bekvämt frotterar sig.
https://se.images.search.yahoo.com/search/images;_ylt=A9mSs3MpRfBXbkAA5KkTOAx.;_ylu=X3oDMTBy ZmVxM3N0BGNvbG8DaXIyBHBvcwMxBHZ0aWQDBHNlYwNzYw--?p =Syra+I+Ansiktet&fr=crmas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in