Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-01, 13:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Tyvärr ett problem Trump haft under hela valet hitta folk som inte vill bli kända själva utan jobba för Trump.

Jo jag vet och det är något jag har sagt väldigt länge.

Citat:
Såg att hon var med i programmet the View och morning joe som Trump bojkottat under flera månader nu. The View har han aldrig varit på fast de bjudit dit honom, fem kvinnor som pratat skit om Trump i varje program.

Han hade dock kunnat vinna röster på att vara med i The View åtminstone en gång, hon som var där i hans skull och förde hans talan gjorde inte ett bra jobb, hade han varit där i egen person så hade han kunnat svara på frågor och även kunnat finta bort de svåraste frågorna.

Det börjar i mitt tycke bli dags för kandidaterna att tvingas utstå riktigt hårda och obehagliga frågor som får dem att svettas tills de endast är en pöl på golvet.
2016-10-01, 13:35
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Trump måste verkligen göra sig av med den katastrof som Kellyanne Conway verkligen börjar visa sig vara, nu senast så försökte hon vinkla hela Kuba grejen till Trumps fördel vilket inte riktigt gick som planerat. (Det hela går att se i den bifogade länken)

https://www.youtube.com/watch?v=VMGSboOn67Y
Tycker hon är bra generellt i hardnews-intervjuer. När är Cuba grejen?
Är Kellyanne jude förresten?? Gör inte mig något, men uttalandet av because 6:41 var tydlig give-away.
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
En sak jag frågar är varför inte samma spelregler gäller Trump.
Men visst han vill sätta sina egna spelregler, men nu kommer vi till dig.
Vi vet ju hur extremt mycket du hatar Hillary.
Så frågan varför är det okey att gå tillbaka massor av år på Hillary och bete sig som det vore igår.
Och sen när Trump får tillbaka samma och riktigt gamla saker, så är de dumma och tar upp det.
Det går inte så på se det annat som hyckleri, då man väljer ha olika spelregler som av någon konstig anledning alltid tippar åt ett håll.
Så om man hackar på Hillary för gamla saker, så är det fritt fram att hacka på Trump och gamla saker.

Personligen vill jag inte se denna typen av "retorik", då det inte ger nått konkret.
Visst president är väl nått konkret i sig, men i övrigt nej.
Ganska självklart, media bestämmer vad som ska hamna i nyhetsflödet och bestämmer vilka gäster det ska intervjua. Säg till när motsvarande sker och då spelreglerna har blivit lika!
Nu har man redan valt sitt kort Machado, nu är det Hillarys tur att få besök av dåtiden i varenda tv-kanal, jag väntar tålmodigt... Eller när FBI väljer att ha samma spelregler för Hillary som för militärpersonal...

Citat:
Det går inte så på se det annat som hyckleri, då man väljer ha olika spelregler som av någon konstig anledning alltid tippar åt ett håll.
/klyban
2016-10-01, 13:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Tycker hon är bra. När är Cuba grejen?

Strax efter mitten, och nej hon är inte bra hon försöker att undvika att svara på frågor genom att konstant få det att handla om Clinton när det ända hon ska göra är att prata om Trump och hans politiska visioner samt svara på frågor som endast rör Trump, hon framstår som extremt okunnig och oinsatt.
2016-10-01, 13:49
Medlem
Citat:
Jo jag vet och det är något jag har sagt väldigt länge.

Han hade dock kunnat vinna röster på att vara med i The View åtminstone en gång, hon som var där i hans skull och förde hans talan gjorde inte ett bra jobb, hade han varit där i egen person så hade han kunnat svara på frågor och även kunnat finta bort de svåraste frågorna.

Det börjar i mitt tycke bli dags för kandidaterna att tvingas utstå riktigt hårda och obehagliga frågor som får dem att svettas tills de endast är en pöl på golvet.

The View är långt långt till vänster.

Tror att Trump hamnat i bråk med Whoopi Goldberg under det programmet för länge sen.

https://www.youtube.com/watch?v=oCUPXG_gWts

Exakt jag vill se båda få extremt svåra frågor i nästa debatt. Den som överlever grattis till presidentposten.
2016-10-01, 13:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
The View är långt långt till vänster.

Jo men det är fortfarande bra för honom att våga dyka upp i program som är långt ifrån det ideologiska plan som han är van vid att tala till, han behöver locka de som är till vänster för att säkra en vinst.

Citat:
Exakt jag vill se båda få extremt svåra frågor i nästa debatt.

I dagsläget så är det i mitt tycke på tok för mycket fokus på Clintons hälsa (hon klarade 90 minuter vilket återigen motbevisade vad alla Trump älskare har sagt) och på tok för lite fokus på sakfrågor och att faktiskt trycka åt bägge kandidater kring saker som politik och saker som de håller hemligt.

Trump kommer att torska om han inte är ärlig om sina skattepapper för det börjar bli ett hårt fokus på det då folk både till höger som vänster börjar tycka att det är mer suspekt än Clintons mejl som saknas.
2016-10-01, 13:56
Medlem
heiss avatar
Citat:
Strax efter mitten, och nej hon är inte bra hon försöker att undvika att svara på frågor genom att konstant få det att handla om Clinton när det ända hon ska göra är att prata om Trump och hans politiska visioner samt svara på frågor som endast rör Trump, hon framstår som extremt okunnig och oinsatt.
De ställer ju inga frågor om hans politiska visioner.. eller hur?? "tax-return" *yawn*, "he says nothing! he says were gonna MAGA but doesn't tell you how", "he says all these people are bad but doesn't tell you why they're bad(?) *yawn*, "why hasn't he come here"
Gee i wonder why, kanske om den fördomsfulla och hysteriska bergsapan inte vore där och förpestar showen så kanske han hade dykt upp.
Men ja det stämmer att hon brukar ha Hillary som röd tråd i intervjuer.

Citat:
Jo men det är fortfarande bra för honom att våga dyka upp i program som är långt ifrån det ideologiska plan som han är van vid att tala till, han behöver locka de som är till vänster för att säkra en vinst.

I dagsläget så är det i mitt tycke på tok för mycket fokus på Clintons hälsa (hon klarade 90 minuter vilket återigen motbevisade vad alla Trump älskare har sagt) och på tok för lite fokus på sakfrågor och att faktiskt trycka åt bägge kandidater kring saker som politik och saker som de håller hemligt.

Trump kommer att torska om han inte är ärlig om sina skattepapper för det börjar bli ett hårt fokus på det då folk både till höger som vänster börjar tycka att det är mer suspekt än Clintons mejl som saknas.
Det är whoopi som tar för mycket plats bara, varför ska han svara på tax-return och cuba (trumps tweet: if there is no sources, it isn't true). Angående tax-returns, han kommer inte lämna ut de innan valet (eller någonsin) är min gissning. Eftersom han har haft tax-audits i många år i rad tyder det på att han inte har gjort något olagligt, och eftersom Mitt Romney blev dragen i smuts och lögner p.g.a att han gav ut den (trots inga fel) så finns det ingen anledning till att han skulle ge en saftig köttbit till medievargarna.

Haha vänta lite nu... för lite fokus på CLintons hälsa??? I media är det tvärtom i dagsläget. Titta E.mercks kommentar i Hillary tråden, och min med f.ö. Hon har inte gett NÅGOT svar på hennes återkommande hostande, varför??
Senast redigerad av heis 2016-10-01 kl. 14:12.
2016-10-01, 14:04
Medlem
Citat:

Fast vad ska man fråga är du frisk Ja Nej.

Jag vill ha frågor som de inte kan springa ifrån där svaret från dem måste vara korrekt annars ljuger de.

Clinton ljög du för FBI? Hon kan inte säga nej eftersom det finns ett svar.

Trump har du använt dig av billig arbetskraft? han kan inte säga nej eftersom det finns ett svar.

Vill man inte ställa sådana frågor till båda två då måste man köra politik frågor hela tiden och inte välja en av dem.
2016-10-01, 14:14
Medlem
zergrushs avatar
Några mycket ofta förekommande begrepp i Donalds tal och argumentation är "a lot of people are saying..." eller "people think...", som används för att motivera och bestyrka både det ena och det andra...
Så varför ska man då inte tro på dessa helt vanliga människor när de pratar om honom?

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/781755469488615424
Citat:
Anytime you see a story about me or my campaign saying "sources said," DO NOT believe it. There are no sources, they are just made up lies!
2016-10-01, 14:21
Medlem
klybans avatar
Citat:
Tycker hon är bra generellt i hardnews-intervjuer. När är Cuba grejen?
Är Kellyanne jude förresten?? Gör inte mig något, men uttalandet av because 6:41 var tydlig give-away.

Ganska självklart, media bestämmer vad som ska hamna i nyhetsflödet och bestämmer vilka gäster det ska intervjua. Säg till när motsvarande sker och då spelreglerna har blivit lika!
Nu har man redan valt sitt kort Machado, nu är det Hillarys tur att få besök av dåtiden i varenda tv-kanal, jag väntar tålmodigt... Eller när FBI väljer att ha samma spelregler för Hillary som för militärpersonal...

/klyban
Det jag pratar om är att man inte tillåter den ena sidan göra en sak, för sen göra likadant själv.
Du är ju en av dessa som gjort så tidigare.
Då man tog upp skitgamla saker på Hillary, och pushade detta som det vore igår.
Men nu när Trump utsätts för samma behandling, så är det helt plötsligt något hemsk.
Eller inser du inte att du gör så själv?
2016-10-01, 14:30
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Några mycket ofta förekommande begrepp i Donalds tal och argumentation är "a lot of people are saying..." eller "people think...", som används för att motivera och bestyrka både det ena och det andra...
Så varför ska man då inte tro på dessa helt vanliga människor när de pratar om honom?

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/781755469488615424
Eftersom George Soros styr över fjollan Obama, tror han att någon köper sin förklaring att han inte vill kalla kristna terrorister för just kristna??? Divider in cheif.
http://www.breitbart.com/jerusalem/2016/09/28/hacked-memos-george-soros-network-hyped-islamophobia-muslim-terror-attacks/
http://www.breitbart.com/big-government/2016/09/30/it-took-obama-six-hours-to-respond-to-benghazi-and-hillary-didnt-find-him/
Well, why couldn't she find him hmm??

Är det Trumps fel att Obama/Hillary sår frön av konspirationsteorier efter sig?? Vilken är den mest banala konspirationen som Trump har sagt??
Varför får hon återkommande hostattacker för???

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det jag pratar om är att man inte tillåter den ena sidan göra en sak, för sen göra likadant själv.
Du är ju en av dessa som gjort så tidigare.
Då man tog upp skitgamla saker på Hillary, och pushade detta som det vore igår.
Men nu när Trump utsätts för samma behandling, så är det helt plötsligt något hemsk.
Eller inser du inte att du gör så själv?
Vad pratar du om egentligen?? NÄR tog man upp de saker jag nämnde och pushade detta i media nyligen?? När var Bill Clintons brottsoffer i varenda tv-studio och lättade sitt hjärta senast??
Där står de i skuld till Trump, big league. Man valde Machado, fine! Det var skoj, nu vill jag se Jennifer Flowers vara i intervju i varenda tv-kanal... payback time!
Senast redigerad av heis 2016-10-01 kl. 14:36.
2016-10-01, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Suck. Det är inte riktigt så man vinner ett presidentval...

Jag hävdar att Trump måste gå till historien som den mest misslyckade presidentkandidaten någonsin, om han förlorar valet. Tänk på förutsättningarna:
- Efter 8 års demokratiskt vanstyre
- Demokraternas kandidat är hatade Crooked Häxan
Trams. Tvärtom är han en kandidat som spenderat historiskt lite pengar och ändå är några veckor från att förmodligen vinna valet. Jeb Bush som bara höll några veckor har spenderat mer än vad Trump gjort fram tills idag. Dina förutsättningar är också löjliga. Sätt en vanlig republikansk kandidat som Cruz och vi vet exakt vilka stater han skulle vinna och vilka han skulle förlora. Illegal immigration hade inte ens varit en aktuell fråga.

Hans förutsättningar har varit att dagligen konfrontera MSM, social media, donatorer och storföretag som alla driver en hetskampanj mot honom. Till och med värdar hos olika "talkshows" har koordinerat sig att attackera honom kväll efter kväll. Herregud, dom VÄGRAR visa publiken under hans rallies, förvränger opinionsundersökningar och öppet ljuger om vad han sagt och gjort. Allt detta är på direkta order. Media rapporterar inte nyheter längre, men det krävdes Trump för att få folk att inse det. Den hets som den samlade eliten bedriver mot honom får SD:s valkampanj 2014 att se lugn ut, och ändå fick mesen Åkesson sjukskrivas. Trump står dock kvar, håller upp till fyra tal om dagen och fortsätter tala med folket. Han backar inte en centimeter.
2016-10-01, 14:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
De ställer ju inga frågor om hans politiska visioner.. eller hur?? "tax-return" *yawn*, "he says nothing! he says were gonna MAGA but doesn't tell you how", "he says all these people are bad but doesn't tell you why they're bad(?) *yawn*, "why hasn't he come here"
Gee i wonder why, kanske om den fördomsfulla och hysteriska bergsapan inte vore där och förpestar showen så kanske han hade dykt upp.
Men ja det stämmer att hon brukar ha Hillary som röd tråd i intervjuer.

Det är whoopi som tar för mycket plats bara, varför ska han svara på tax-return och cuba (trumps tweet: if there is no sources, it isn't true). Angående tax-returns, han kommer inte lämna ut de innan valet (eller någonsin) är min gissning. Eftersom han har haft tax-audits i många år i rad tyder det på att han inte har gjort något olagligt, och eftersom Mitt Romney blev dragen i smuts och lögner p.g.a att han gav ut den (trots inga fel) så finns det ingen anledning till att han skulle ge en saftig köttbit till medievargarna.

Kuba är dock inte trams, han har eventuellt (läs troligen) brutit mot blockaden och det kommer även att skära sig med de amerikaner med kubanskt ursprung.

Goldberg gör för övrigt något som reportar bör göra och det är att hon ifrågasätter undanflykten med att hans skattedeklaration är under undersökning då det är något han har skyllt på i över 10 år nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in