2016-10-01, 13:31
Bannlyst
Jag slås av respekten i tråden vart är alla flashbacks hatare? Hejar dem för det var en nazist?
En sådan person som hoppar på huvudet tills det blir svart gång på gång ska inte släppas ut ju!
Varför har han blivit släppt ut borde frågan vara?
Citera
2016-10-01, 13:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Nej det gör inte henne till en pundare. Ett begynnande missbruk kanske jag kan gå med på, på sin höjd. Om vi går vidare på din metafor: en individ som aldrig seglat ger sig ut på sommaren i sällskap med en seglare och seglar vid 3-4 tillfällen. Är denne individen seglare då?

Oavsett ditt svar så är det långt ifrån styrkt att Lotta rörde sig i missbrukarkretsar före Martin, och att hon pundade dessförinnan, samt att hon var med Martin för drogernas skull - som det har antytts och hävdats i tråden.

Men jösses vad du svamlar.
Om hon drar i sig droger i sin egen kropp medvetet och utan yttre tvång så är det hon som knarkar, vilket de facto är kriminalisera i Sverige, om hon skottat upp kokain i Martins snok är det kanske jämförbart med att åka som gäst på någon annans båt. Att de knarkar tillsammans kan vara en ytterligare indikation på att deras förhållande var osunt på något sätt (behöver de kemiska substanser för att underhålla varandra när de är ute och festar tillsammans eller för att kunna ha sex?).
Citera
2016-10-01, 13:35
Medlem
Citat:
Nu misstänker jag att jag talar för döva öron, men det styrker i alla fall inte att Lotta var missbrukare som i pundare, som du hävdar. Eller att hon rörde sig i missbrukarkretsar och höll sig med Martin för att missbruka tillsammans med honom, som du antyder.

Missbrukare för dig är en annan sak än för mig. Jag vet inte vad du menar med en "pundare".

En normal människa tar inte kokain överhuvudtaget - i min värld. Men kanske i din..

En normal människa blandar inte alkohol med ångestdämpande eller sömnmedel.

Lotta hade dessutom gemensamma vänner med Martin redan innan de två blev ett par och Martin har inga "normala" vänner. Därutöver blev hon inte avskräckt av hans missbruk.

Om en man presenterade sin flickvän till sina "missbrukarvänner" skulle de flesta normalfuntade dra sina slutsatser och sticka UTAN att ens veta att pojkvännen själv missbrukade.

Missbrukarkretsar är totalt ointressanta för den som själv inte missbrukar. En nykter människa orkar inte med missbrukarliv/-värderingar/-problem.
Citera
2016-10-01, 13:36
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 36th
"Snälla" är tydligen en Katrin? Detta enligt Martin i förhör. Är en gammal bekant, eventuellt tidigare flickvän, som Martin inte tycker polisen ska kontakta.
,
Tack för klargörande.
Citera
2016-10-01, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om hon drar i sig droger i sin egen kropp medvetet och utan yttre tvång så är det hon som knarkar, vilket de facto är kriminalisera i Sverige, om hon skottat upp kokain i Martins snok är det kanske jämförbart med att åka som gäst på någon annans båt. Att de knarkar tillsammans kan vara en ytterligare indikation på att deras förhållande var osunt på något sätt (behöver de kemiska substanser för att underhålla varandra när de är ute och festar tillsammans eller för att kunna ha sex?).

Knarkandet vore också ett svar varför de BÅDA tycks vara helt paranoida och supersvartsjuka om varandra:

- du har inte svarat på 3 minuter! Du HAR EN ANNAN! - typ..

Båda är misstänksamma in i bomben och båda två kommer med anklagelser hit och dit.

Lotta kan inte lämna karl ens då när hon VET att han har kört dubbelspel, misshandlat henne otaliga gånger, ljugit och bedragit samt hotat.

Nä. Hon tror på deras gemensamma framtid tillsammans och är SVARTSJUK när hon tittar på den andra kvinnans bild på hans feja..
Citera
2016-10-01, 13:44
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Nej det gör inte henne till en pundare. Ett begynnande missbruk kanske jag kan gå med på, på sin höjd. Om vi går vidare på din metafor: en individ som aldrig seglat ger sig ut på sommaren i sällskap med en seglare och seglar vid 3-4 tillfällen. Är denne individen seglare då?

Oavsett ditt svar så är det långt ifrån styrkt att Lotta rörde sig i missbrukarkretsar före Martin, och att hon pundade dessförinnan, samt att hon var med Martin för drogernas skull - som det har antytts och hävdats i tråden.

Edit:

Samtidigt kan man inte sitta och hitta på detaljer utan ett stöd för det man hävdar, bara för att bilden av offret ska bekräfta sin egen föreställning om hur världen ser ut.

Om hon använt kokain, och vad verkar inte avser att upphöra med. De flesta vet att kokain är en olaglig narkotikaklassad drog. Även om det inte är särskilt ofta så är det väl att punda även om hon helgknaprar och detta inte dominerar hennes tillvaro. "Punda" har väl inte samma jämförbara innebörd som "alkoholist" men den som dricker alkohol om än så bara ett fåtal gånger per år dricker dock alkohol.

Världsbilden att offret alltid är felfritt stämmer ofta inte. Det betyder inte nödvändigtvis att BO nödvändigtvis har del av juridisk skuld i gärningen som om denne begått någon provokation som utlöst gärningen. Men det kan ha viss betydelse till förståelse till bakgrunden till brottet, vilket väl kan vara av intresse om man menar att man vill hitta metoder för att förebygga dylika skeenden.
Jag förstår inte vitsen med strävan att fullständigt infantilisera offret och vad för utopi man vill bygga med att förneka brister eller vanor som typiskt sett ses som destruktiva hos vem som helst som har dem?
Det blir lite 1800-tal och Svansjön där olika sidor av Odile/Odette förenklat förklaras med att hon utsatts för trolldom av elak trollkarl.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-10-01 kl. 13:51.
Citera
2016-10-01, 13:45
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Du har rätt i sak, men att Lotta skulle ha varit en regelrätt missbrukare går jag inte med på. Att hon kanske höll på att utveckla ett missbruk under sitt förhållande med Martin är fullt möjligt. Sedan vet jag inte hur hennes bakgrund såg ut, men med tanke på att hennes jobbsituation så har jag svårt att se att hon varit i något tyngre missbruk före Martin. I så fall väldigt långt tillbaka i tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Missbrukare för dig är en annan sak än för mig. Jag vet inte vad du menar med en "pundare".

En normal människa tar inte kokain överhuvudtaget - i min värld. Men kanske i din..

En normal människa blandar inte alkohol med ångestdämpande eller sömnmedel.

Lotta hade dessutom gemensamma vänner med Martin redan innan de två blev ett par och Martin har inga "normala" vänner. Därutöver blev hon inte avskräckt av hans missbruk.

Om en man presenterade sin flickvän till sina "missbrukarvänner" skulle de flesta normalfuntade dra sina slutsatser och sticka UTAN att ens veta att pojkvännen själv missbrukade.

Missbrukarkretsar är totalt ointressanta för den som själv inte missbrukar. En nykter människa orkar inte med missbrukarliv/-värderingar/-problem.
En människa som tar narkotikaklassade preparat vid enstaka och utspridda tillfällen i sitt liv har begått narkotikabrott, men är inte en pundare - i min värld. Kanske inte i din.

En normal människa behöver varken ångestdämpande eller sömnmedel i min värld, men skulle de behöva det så är de för den sakens skull varken onormala eller missbrukare. Dricker de sedan alkohol vid något tillfälle under medicineringsperioden så är inte heller det någon direktkvalificering till ett missbrukarliv. Oaktsamt och korkat, ja! Utan tvekan!

Martins umgänge och bekantskaper ger inte vid handen att Lotta var en missbrukare. Att hon inte sjappade när han presenterade henne för sina mindre nogräknade bekantskaper som hon borde gör henne inte heller till någon missbrukare.

Lotta kan ha varit nykter. Hon beskriver för Martin i smsandet att hon året dessförinnan gick ut max fyra tillfällen. Sanningen i det vet jag inte, men det behöver inte vara osanning. Att hon däremot inte var helt frisk ligger närmare till hans och det kan förklara att hon som icke-missbrukare inte backade undan från missbrukande människor.

Citat:
Om hon använt kokain, och vad verkar inte avser att upphöra med. De flesta vet att kokain är en olaglig narkotikaklassad drog. Även om det inte är särskilt ofta så är det väl att punda även om hon helgknaprar och detta inte dominerar hennes tillvaro. "Punda" har väl inte samma jämförbara innebörd som "alkoholist" men den som dricker alkohol om än så bara ett fåtal gånger per år dricker dock alkohol.

Världsbilden att offret alltid är felfritt stämmer ofta inte. Det betyder inte nödvändigtvis att BO nödvändigtvis har del av juridisk skuld i gärningen som om denne begått någon provokation som utlöst gärningen. Men det kan ha viss betydelse till förståelse till bakgrunden till brottet, vilket väl kan vara av intresse om man menar att man vill hitta metoder för att förebygga dylika skeenden.
Jo faktiskt. En pundare och en alkoholist är en bra jämförelse. Den som dricker alkohol någon gång ibland är inte alkoholist. Den som har alkoholproblem behöver inte heller nödvändigtvis vara alkoholist. Den vars vardag byggs kring alkoholmissbruket är alkoholist. Likadant med droger, med den lilla skillnaden att den som tar olagligt klassade preparat gör sig skyldig till brott, och är således en brottsling.

Menar du att jag har påstått att offret är felfritt?
Senast redigerad av introverto 2016-10-01 kl. 13:50.
Citera
2016-10-01, 13:58
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Kan mycket väl vara ett missbruk trots att det är utskrivet av läkare.
Lotta kan ha utvecklat ett beroende
På benzo går det relativt snabbt

Missbruk är det om man överskrider den dos som läkaren anser att man ska hålla sig till.
I korta perioder har hon en läkare som skriver mediciner till henne, men något missbruk handlar det knappast om här. Så innan du sätter stämplar på folk som pundare, så kanske du ska förhålla dig sakligt här. Om du tittade mer noga står det på flera mediciner tillfälligt recept.
Citera
2016-10-01, 13:58
Medlem
grey.eagles avatar
Har dem fått fatt i dem som delade taxin med denne martin, på väg till Lotta?

Skulle vart kul o höra vilket humör han var på typ 10 minuter innan
Citera
2016-10-01, 14:01
Medlem
JH1960s avatar
Nu får det vara nog med fullständiga dumheter.

Att Lotta blev fullständigt sönderslagen av en svensk kille gör mig arg, jag blir arg över dessa fullständiga idioter som försvarar hennes misshandlare.

Tycker vi skall diskutera lämpligt straff för Martin Johansson. Stegling någon? Att hänga upp karln i en fot i en travers över natten och sen byta till nästa för 24 timmar till? Sen kan vi tipsa FBI om att Martin Johansson är en IS så han borde mer än de flesta förtjäna 12 år i Guantanamo och sen bli uppeldad i en bur, om nu FBI ser till att sända karln till Pakistan.

Att han, Martin Johansson inte skall ha ett nackskott i https://sv.wikipedia.org/wiki/Lubjanka kan vi hålla med om, det vore alldeles, alldeles för snällt. Han förtjänar ett mycket värre straff, antar att det heter att man skall bli åter till samhället, han har inte mer tillgång till samhället än en rabiessmittad hund.

Någon som har bättre idéer än daglig stegling?

Personligen så kan jag slå ihjäl karln, men det vill jag inte för jag vill behålla mitt vanliga liv, förbannad är jag.
Citera
2016-10-01, 14:03
Medlem
Citat:
Du har rätt i sak, men att Lotta skulle ha varit en regelrätt missbrukare går jag inte med på. Att hon kanske höll på att utveckla ett missbruk under sitt förhållande med Martin är fullt möjligt. Sedan vet jag inte hur hennes bakgrund såg ut, men med tanke på att hennes jobbsituation så har jag svårt att se att hon varit i något tyngre missbruk före Martin. I så fall väldigt långt tillbaka i tiden.

En människa som tar narkotikaklassade preparat vid enstaka och utspridda tillfällen i sitt liv har begått narkotikabrott, men är inte en pundare - i min värld. Kanske inte i din.

En normal människa behöver varken ångestdämpande eller sömnmedel i min värld, men skulle de behöva det så är de för den sakens skull varken onormala eller missbrukare. Dricker de sedan alkohol vid något tillfälle under medicineringsperioden så är inte heller det någon direktkvalificering till ett missbrukarliv. Oaktsamt och korkat, ja! Utan tvekan!

Martins umgänge och bekantskaper ger inte vid handen att Lotta var en missbrukare. Att hon inte sjappade när han presenterade henne för sina mindre nogräknade bekantskaper som hon borde gör henne inte heller till någon missbrukare.

Lotta kan ha varit nykter. Hon beskriver för Martin i smsandet att hon året dessförinnan gick ut max fyra tillfällen. Sanningen i det vet jag inte, men det behöver inte vara osanning. Att hon däremot inte var helt frisk ligger närmare till hans och det kan förklara att hon som icke-missbrukare inte backade undan från missbrukande människor.

Jo faktiskt. En pundare och en alkoholist är en bra jämförelse. Den som dricker alkohol någon gång ibland är inte alkoholist. Den som har alkoholproblem behöver inte heller nödvändigtvis vara alkoholist. Den vars vardag byggs kring alkoholmissbruket är alkoholist. Likadant med droger, med den lilla skillnaden att den som tar olagligt klassade preparat gör sig skyldig till brott, och är således en brottsling.

Menar du att jag har påstått att offret är felfritt?

Hur såg hennes jobbsituation ut enligt dig?

Lotta:

“2016-04-26 14:05:21 Jag behöver ett jobb snälla, inge att bråka om ..”

För mig är hon en missbrukare. Hon tar ångestdämpande, sömnmedel, alkohol och kokain. (Lägg därtill att hon dessutom har oskyddat sex för att hon vill ha barn – ett ytterligare tecken på att hjärnan inte fungerar på männinskan som den ska. Den är kidnappad av olika substanser..)
Lotta och Martin hade redan gemensamma vänner innan de blev ett par. Eftersom Martin har bara kåkfarare och missbrukare som sina vänner, då måste Lotta vara bekant med sådana kretsar sen tidigare.
Citera
2016-10-01, 14:03
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Har dem fått fatt i dem som delade taxin med denne martin, på väg till Lotta?

Skulle vart kul o höra vilket humör han var på typ 10 minuter innan

Ja, en tjej finns med i förhör men om dom delade taxi vet jag inte. Han var ute och festade och hamnade sedan i en lägenhet med olika människor där han samtalade mycket med en tjej. Nej, hon sa inget negativt om hans humör. Han höll mycket på med sin mobil däremot. Det var väl då han terroriserade Lotta. Däremot sägs det att han låter speedad i larmsamtalet. Han vet inte vilken adress han är på och försöker prata med Lotta som ligger och kvider. Det hör larmpersonalen. Bilderna inifrån taxin säger inte så mycket heller mer än att han ser ut som skinnskalle med fula tatueringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in