Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-01, 11:01
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Vem är det som skriver i Trumps twitterkonto egentligen, är det han själv eller medarbetare.

På natten till i fredags, mellan klockan 03 och 05.30 skrev Trump en serie tweets som nästan alla handlade om Alicia Machado. Är han vid sina sinnes fulla bruk?

Det är 40 dagar kvar till presidentvalet, på vilket sätt gagnar det hans möjlighet att bli vald att tweeta på natten om en före detta Miss Universum? Det är faktiskt helt ofattbart ologiskt.
2016-10-01, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vem är det som skriver i Trumps twitterkonto egentligen, är det han själv eller medarbetare.

På natten till i fredags, mellan klockan 03 och 05.30 skrev Trump en serie tweets som nästan alla handlade om Alicia Machado. Är han vid sina sinnes fulla bruk?

Det är 40 dagar kvar till presidentvalet, på vilket sätt gagnar det hans möjlighet att bli vald att tweeta på natten om en före detta Miss Universum? Det är faktiskt helt ofattbart ologiskt.

Allt har en baktanke naturligtvis, inget vi dödliga flashbackare fattar, Clintongänget håller på att gå i en fälla!
2016-10-01, 11:04
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StureSventon
Hon har vunnit en skönhetstävling. Ingen normal presidentkandidat skulle bry sig om vad hon har sagt.

Vad menar du med att en ung tjej som vunnit en TV-show representerar alla kvinnor och latinos i USA? Huruvida hon är en tjock porrfilmsstjärna är helt ointressant för mig och borde verkligen vara det för Donald Trump också.
Suck att jag ska behöva söka upp klipp med henne. Han stompa henne med 3 tweets och någon kommentar, punkt slut.
https://www.youtube.com/watch?v=PpyQBvO45vg Alicia Machado: Donald Trump Hasn’t Changed Since Fat-Shaming Me In 1996 | TODAY <---- Clinton drog in henne säger hon själv.

https://www.youtube.com/watch?v=we8OnvlWSHg Alicia Machado admits to being the getaway driver in a murder live on CNN!
Intressantare klipp med allra mest sidvisningar, nice!

https://www.youtube.com/watch?v=81TE5MRmAQQ Här i Fox news, med kan ni gissa vem?? Japp, Megyn "bleeding from her... wherever" Kelly
2016-10-01, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Allt har en baktanke naturligtvis, inget vi dödliga flashbackare fattar, Clintongänget håller på att gå i en fälla!

Så är det naturligtvis

Nej men allvarligt, Trumps beteende är det mest vansinniga (by far) beteendet som någonsin skådats hos någon som varit i närheten av denna typ av val. Min enda slutsats är att han inte vill bli vald. Det kan inte finnas någon annan orsak.
2016-10-01, 11:10
Medlem
StureSventons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Suck att jag ska behöva söka upp klipp med henne. Han stompa henne med 3 tweets och någon kommentar, punkt slut.
https://www.youtube.com/watch?v=PpyQBvO45vg Alicia Machado: Donald Trump Hasn’t Changed Since Fat-Shaming Me In 1996 | TODAY <---- Clinton drog in henne säger hon själv.

https://www.youtube.com/watch?v=we8OnvlWSHg Alicia Machado admits to being the getaway driver in a murder live on CNN!
Intressantare klipp med allra mest sidvisningar, nice!

https://www.youtube.com/watch?v=81TE5MRmAQQ Här i Fox news, med kan ni gissa vem?? Japp, Megyn "bleeding from her... wherever" Kelly

Som sagt, hela jävla ointressant för mig. Spelar ingen som helst roll hur bra eller dålig denna kvinna är. Jag är visserligen inte presidentkandidat, men även min tid är för dyrbar för att kolla på länkar om henne.

Frågan är inte om kändisen Donald eller kändisen Alicia har rätt i twittertjafset, utan frågan är varför en kandidat till presidentposten i USA ägnar tid till detta.
Senast redigerad av StureSventon 2016-10-01 kl. 11:12.
2016-10-01, 11:11
Medlem
Citat:
Så är det naturligtvis

Nej men allvarligt, Trumps beteende är det mest vansinniga (by far) beteendet som någonsin skådats hos någon som varit i närheten av denna typ av val. Min enda slutsats är att han inte vill bli vald. Det kan inte finnas någon annan orsak.
Om han nu inte ville bli vald och vill ge Clinton segern, varför ta sig såhär långt?
Varför inte låtit Jeb vinna primären och låta han förlora mot henne?
Varför skulle han spendera sina pengar på det här bara för att få henne vald?
2016-10-01, 11:12
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Nej, för dig och halva världen om den stora kopplingen med Machado och Trump, undrar jag.
Hon ges tid i tv-rutan och blir intervjuad där hon spyr galla om hur Trump behandlade henne som skit, och sedan passar hon på att representera alla kvinnor och latinoamerikaner.

Vem är det som drar in henne i sin kampanj??? Är det Trump???? Eller Clinton??
När jag ser detta, så ser jag hon representera sig själv och hennes erfarenheter främst.

Sen hör såna här saker till presidentval tyvärr, personligen skulle jag vilja förbjuda det helt.
Sen när det gäller media, så är detta smaskens för dom tyvärr.
Någonstans läste jag om denna Miss skulle gjort en massa andra dumma saker, och därför inte ska anses som trovärdig.
Vem går på sånt nu för tiden?
2016-10-01, 11:14
Medlem
Citat:
Så är det naturligtvis

Inget är omöjligt, men då finns det lättare sätt att förlora på.

Ser inget oroväckande i hans beteende, att inte veta var man riktigt har han är en styrka, motståndarna kliar sig i huvudet och blir förvirrade.

Har du inte sett feministpanelerna i msm rulla med ögonen och bete sig som om dom fått demoner i sig, det ger knappast röster, han börjar få dom dit han vill.
2016-10-01, 11:14
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otranadtill1000
Om han nu inte ville bli vald och vill ge Clinton segern, varför ta sig såhär långt?
Varför inte låtit Jeb vinna primären och låta han förlora mot henne?
Varför skulle han spendera sina pengar på det här bara för att få henne vald?
Men frågan är legitim, vill han verkligen bli president och med dessa twittts i åtanke?
Svaret måste väl bli ja, men varför då göra så, eller tror man detta ska ge mer röster.
Man kan ju verkligen undra.

Jag undrar om han inte har något substansproblem eller nån komplicerad psykisk åkomma.
Som manifesterar sig framåt kvällning/natt.
Eller finns det andra möjliga anledningar till tappa huvudet på detta sätt?
2016-10-01, 11:17
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
När jag ser detta, så ser jag hon representera sig själv och hennes erfarenheter främst.

Sen hör såna här saker till presidentval tyvärr, personligen skulle jag vilja förbjuda det helt.
Sen när det gäller media, så är detta smaskens för dom tyvärr.
Någonstans läste jag om denna Miss skulle gjort en massa andra dumma saker, och därför inte ska anses som trovärdig.
Vem går på sånt nu för tiden?
http://www.dailywire.com/news/9588/4-things-you-need-know-about-former-miss-universe-aaron-bandler

Här är Trumps kommentar om denna nya b-kändis, som CLINTON tog upp ffs!
Citat:
"She was the winner and you know, she gained a massive amount of weight and it was a real problem. We had a real problem. Not only that, her attitude, and we had a real problem with her, so Hillary went back into the years and she found this girl -- this was many years ago. And found the girl and talked about her like she was Mother Theresa. And it wasn't quite that way but that's OK. Hillary has to do what she has to do."
What's the problem, huh? "Hillary has to do what she has to do" precis, för hon har inget annat att prata om.
Senast redigerad av heis 2016-10-01 kl. 11:21.
2016-10-01, 11:19
Medlem
Hon är ju inte direkt okänd för Trump:

https://www.youtube.com/watch?v=56lW8MJjHeQ
2016-10-01, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Men frågan är legitim, vill han verkligen bli president och med dessa twittts i åtanke?
Svaret måste väl bli ja, men varför då göra så, eller tror man detta ska ge mer röster.
Man kan ju verkligen undra.

Jag undrar om han inte har något substansproblem eller nån komplicerad psykisk åkomma.
Som manifesterar sig framåt kvällning/natt.
Eller finns det andra möjliga anledningar till tappa huvudet på detta sätt?
Trump vill att Clintonröstare ska vara så få som bara möjligt: leder hon motiverar det färre till att rösta.
Trump vill vara underdog: motiverar flera att rösta på honom, han har ju enorm entusiasm bland sina väljare.
VARJE gång han lett i undersökningarna har han gjort något konstigt för att tappa lite mark.
Varje gång han tappat i mark återhämtar han det.
Han visade på väldigt mycket självkontroll i debatten och kanske lite sluddrigt, gick ändå och vann lite om man skrapade på det med underliggande motiv.

Allt han har gjort hittills är för att vinna, vad skulle ändras nu? Tror han själv att han inte skulle klara av ämbetet fast en sjuk gammal kärring skulle klara det?
Njaaa, jag köper det inte, jag tror stenhårt på att det finns väldigt goda underliggande orsaker till allt. De är kanske inte glasklara just nu, men de kommer.

Han var i min smak dålig/inte bra i debatten, men tror man verkligen att det var hans toppnivå? Knappast, han kommer bli bättre till nästa och bäst i sista, eller kanske lam i andra också för att dunka på allt i sista.

Han ska ju också spendera 160miljoner dollar på reklam nu in i det sista om jag inte minns helt fel.
Han sa också att media kommer kalla honom mister brexit= Hans tanke är att ligga under i pollsen till han vinner valet? Eller var det bara något han sa där och då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in