2016-10-01, 10:01
Medlem
mikki1102s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
Kommer av oklar anledning inte in på länken... Lust att i korthet sammanfatta vad som står?
Before we kick-off FIFA 17, we wanted to give you a closer look into the numbers behind Chemistry in FIFA 17 Ultimate Team.

The first point to keep in mind is that the effects of Chemistry are applied to players at the start of the game. These effects are governed by a combination of Team Chemistry and Individual Player Chemistry.

A player in the starting XI: 25% from Team Chemistry & 75% from Individual Player Chemistry.
A player who comes on as a substitute: 25% from Team Chemistry & 75% from Static Individual Player Chemistry of 5.

The following formula shows how the effects of Chemistry on Player Attributes are calculated:

(Team Chemistry*.25) + ((Player Chemistry*10)*.75)

If the resulting number is greater than 50, players’ attributes start to improve towards their maximum of 99.
If the resulting number is 50, the number is neutral and the player receives no changes from their base attributes.
If the resulting number is 49 or lower, the players’ attributes are reduced towards their minimum of 1.
Citera
2016-10-01, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av max02
Måste bara skriva av mig. Första spelkvällen. 8-4-5. Är chockad. var ska man börja? Passningsspelet. y passarna helt jävla risiga.

Sen måste nån bara tala om för mig hur kemikorten fungerar. Tänker på det här med att man kan få typ 15 mer i pace. Räcker det ge en spelare tex "Jägare" eller är det nåt mer man behöver göra? För nåt är det som inte stämmer när Bifouma inte löper ifrån en mittback som har 60 i pace.

Tycker det funkar riktigt bra spelet, har 12-1-1. Så mycket mer än bara kuta och skjuta. Om jag nu ska gnälla på något så är det väl hur svårt det är att dribbla..
Citera
2016-10-01, 10:31
Medlem
Är det värt att köpa Mahrez för 40k+ och fungerar han bra som RW? Funderade på en 4-3-3 med Slimani

eller en 4-1-4-1 kanske är bättre?
Senast redigerad av damfotboll 2016-10-01 kl. 10:33.
Citera
2016-10-01, 10:33
Medlem
triquartistas avatar
Är alltid folk som klagar första veckorna för att de är kassa och torskar. Spelet är bra, finns dock lite finslip att fixa till uppdateringen.
Citera
2016-10-01, 10:37
Medlem
Vilken taktik tycker ni fungerat bäst i år? har bäst stats på 4-4-2 än så länge,.
Citera
2016-10-01, 11:15
Medlem
Vad svårt det blev, har inte så mycket coins och vill ha en nice 5* nu står jag mellan douglas costa och mahrez, mahrez och slimani låter fint med samtidigt är costa också för go, hjälp!
Citera
2016-10-01, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triquartista
Är alltid folk som klagar första veckorna för att de är kassa och torskar. Spelet är bra, finns dock lite finslip att fixa till uppdateringen.

Har 13-2 stats i draften och tycker fortfarande att spelet är riktigt kasst. Har alltid sagt att det roliga är att vinna, oavsett hur man gör det. Men här får jag fan ge mig, riktigt gnet-spel.
Citera
2016-10-01, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triquartista
Tycker spelet är det bästa någonsin.. inte bara pace o over the top bollar som gäller.. finns flera punkter som behöver förbättras men redan mycket stabilare än FIFA 16.. finta e det som jag tycker fungerar sämst, samt menyerna
Citera
2016-10-01, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MailmanMalone
Har 13-2 stats i draften och tycker fortfarande att spelet är riktigt kasst. Har alltid sagt att det roliga är att vinna, oavsett hur man gör det. Men här får jag fan ge mig, riktigt gnet-spel.

För att utveckla lite. Jag tycker alltså att spelet är alldeles för lätt och hjärndött, man får för mycket hjälp av "datorn" i spelet.

1. Det går typ inte att missa en passning innan offensivt straffområde vilket gör att man inte tjänar något på att läsa en passning, eftersom att den ändå bara går igenom spelarna.

2. Eftersom att man ändå inte kan bryta passningarna så är det bara att falla som försvarare, här får man ÄNNU mer hjälp från datorn som nästan "låser in sig" på motståndaren utan att man ens behöver styra sin försvarare.

3. När man vinner bollen kör man bara Y (xbox) snett framåt genom hela laget tills man kommer till straffområdet. Där är det inlägg eller skott som gäller, eller genomskärare om motståndaren mot all förmodan inte lärt sig att man ska falla med försvaret.
Citera
2016-10-01, 11:48
Bannlyst
Skulle man inte få typ 4 draft-polletter om man förbokade spelet? Skrev in koden jag fick på mail dagen innan jag fick spelet, men har inte fått några ännu.
Citera
2016-10-01, 12:03
Medlem
Oblak eller Navas, vad säger folket?
Citera
2016-10-01, 12:15
Medlem
max02s avatar
Räcker det med ett kemikort för att få 15 mer i pace eller vad det är? Eller behöver man addera nåt mer för att det ska gälla? Och ja min spelare har 10 i kemi när kortet sätts på.

Behöver verkligen svar på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in