2016-09-30, 22:12
Medlem
https://www.facebook.com/backstromelin/posts/10205531277320095

Ifall ni inte vill gå in på Fb så har jag tagit en print screen - http://imgur.com/a/zZgLs

Polisanmält men har inte stått något om det i media och står inget på Polisens sida (Som vanligt).

''Pötsligt uppmärksammar vi två män i dungen längre bort och stunden därefter kommer det ut en svartklädd man med förtäckt ansikte ur buskage bakom oss.''

''Både Linnea och Ellinor ser då att utöver den svartklädda mannen, är där ytterligare fyra män/killar som har stått i buskagen och nu springer därifrån. Detta tillsammans men mannen svarta klädsel, leder tankar mot att hela överfallet i någon form, var planerat. ''

Man blir ju inte precis jätte förvånad att det händer på Adolfsberg då Adolfsberg alltid har haft problem med både bråk/våld/gäng och folk som inte har världens bästa kvinnosyn.
Ska ha hänt vid en plats som kallas för 'Lilla ankdammen' dvs precis bredvid Jordbrodalen och precis till vänster om själva Pizzerian, vilket får mig till att misstänka att det rör sig om folk från västergård (Vilket alltid har varit ett problem område).

Någon som känner till händelsen? Tänkte ringa hd i dagarna och checka varför dom inte har skrivit om det.
Senast redigerad av Swelate 2016-09-30 kl. 22:21. Anledning: Skrev fel datum.
Citera
2016-09-30, 22:40
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swelate

Ifall ni inte vill gå in på Fb så har jag tagit en print screen - http://imgur.com/a/zZgLs

Polisanmält men har inte stått något om det i media och står inget på Polisens sida (Som vanligt).

''Pötsligt uppmärksammar vi två män i dungen längre bort och stunden därefter kommer det ut en svartklädd man med förtäckt ansikte ur buskage bakom oss.''

''Både Linnea och Ellinor ser då att utöver den svartklädda mannen, är där ytterligare fyra män/killar som har stått i buskagen och nu springer därifrån. Detta tillsammans men mannen svarta klädsel, leder tankar mot att hela överfallet i någon form, var planerat. ''

Man blir ju inte precis jätte förvånad att det händer på Adolfsberg då Adolfsberg alltid har haft problem med både bråk/våld/gäng och folk som inte har världens bästa kvinnosyn.
Ska ha hänt vid en plats som kallas för 'Lilla ankdammen' dvs precis bredvid Jordbrodalen och precis till vänster om själva Pizzerian, vilket får mig till att misstänka att det rör sig om folk från västergård (Vilket alltid har varit ett problem område).

Någon som känner till händelsen? Tänkte ringa hd i dagarna och checka varför dom inte har skrivit om det.

Polisanmälan or it didnt happen
skriker uppmärksamhets fjortis om detta
Citera
2016-09-30, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishyouwerehere
Polisanmälan or it didnt happen
skriker uppmärksamhets fjortis om detta

Det är polisanmält.

Kan säga som så att jag har varit mycket på Adolfsberg i mina yngre dar och detta här blev man inte precis förvånnad över.
Citera
2016-10-01, 00:20
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Det är polisanmält.

Kan säga som så att jag har varit mycket på Adolfsberg i mina yngre dar och detta här blev man inte precis förvånnad över.
Nä gamla söder har blivit helt fördärvat nu dom senaste åren är ju fan svartingar mena käringar i hycklen och pack överallt.

Personligen så hade jag tänkt flytta tillbaka till mina gamla kvarter efter mer än 20 år utomlands och stog med nästan 10 års poäng i bostadskön hos helsingborgshem. Men redan när jag steg av bussen på GA vid första visningen så vände jag på klacken och numera bor jag utomlands största delen av året i stället.
Citera
2016-10-01, 09:43
Medlem
Zikniks avatar
Lite för ordrikt och berättande för att det ska kännas trovärdigt. Mina två cent.
Citera
2016-10-01, 09:46
Avslutad
Citat:

Varför tror du det rör sig om "folk från västergård"? Är det inte den lugnare delen av adolfsberg området?

Skumt att bara 6-7 fjortis pojkar dyker upp från ingenstans. Oh well
Citera
2016-10-01, 09:56
Medlem
skunkjobbs avatar
I citaten framgår inte direkt att det var mycket till attack. Några killar som sprang från platsen och en som var maskerad och gjorde vad? Det låter obehagligt så klart men var det någon attack eller?
Citera
2016-10-01, 10:13
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
I citaten framgår inte direkt att det var mycket till attack. Några killar som sprang från platsen och en som var maskerad och gjorde vad? Det låter obehagligt så klart men var det någon attack eller?
Citat:
Därefter griper han tag i mina axlar, slänger mig av cykeln och ställer sig över mig.
Hur mycket till attack vill du att det ska vara?
Citera
2016-10-01, 10:26
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:

3 kvinnor var det och sen var det väl bara en man som attackerade?
Citera
2016-10-01, 12:46
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Hur mycket till attack vill du att det ska vara?
Med tanke på hur kort mitt inlägg var så kan du väl inte ha missat att jag skrev "I citaten framgår inte direkt att det var mycket till attack." I citaten alltså. Det du nu citerar, "Därefter griper han tag i mina axlar, slänger mig av cykeln och ställer sig över mig." var inte med i TS:s citat vilket är en brist om det ska vara en bra trådstart där ämnet ska beskrivas utan att man behöver läsa på externa länkar. I trådstarten framgick inte att GM överhuvudtaget vidrörde BO eller ens tilltalade dem.

Med det du citerade visas att det rör sig om en attack men det skulle ha framgått i trådstarten vilket var vad jag invände mot.
Citera
2016-10-01, 18:04
Medlem
så skönt att man bor här i Ramlösa/Humlegården och slipper se dessa araber
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här