2016-09-30, 21:07
Bannlyst
Hmm... med det som ända satte Lotta i denna sits var att hon (om jag förstått det hela rätt) med i nån form av kroppsdyrkande grupp på fejjan, där psykopaten lyckades screena upp hennes sårbarhet (äldre kvinna, sjukt kroppsfixerad, barnlös, låg utbildning) för en sån som Martin var hon en mumsbit.

Att en 42 årig (låt oss vara ärliga, gammal tant) har ett sådant bisarrt intresse för sin egen kropp som sett sina bättre dagar. Dock vägrade hon inse det, via botox/sillisar/gränslöst med sex försökte hon få sin ungdom tillbaka. Jag kan inte se det på nåt annat sätt.

Det kvinnor generellt inte fattar, är hur jävla bra vi män är att pinpointa kvinnlig svaghet.
Citera
2016-09-30, 21:11
Medlem
Läste nyss FUP:arna.... precis klar med deras sms:konversation... mår seriöst illa.... vilket jävla svin!!! hur i helvete stod hon ut? finner inga ord....
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Åklagare ska granskas
Åklagarmyndigheten ska också granska den åklagare som hävde anhållandet av mannen några dagar innan mordet.

– Det är en helt parallell utredning och den går ut på att se huruvida åklagaren initialt begått något fel. Den här utredningen har inget med kommande rättegång att göra, säger Göran Kvist som är kammaråklagare på åklagarmyndighetens tillsynsavdelning.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/33-aring-atalas-for-mordet-pa-lotta

Granskningen kommer inte leda till ett skvatt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Misstänker att det står någonstans i FUP:en i så fall, men var? Läste lite hur hennes förhör och fascinerades även där över att trots att han misshandlar henne både verbalt och fysiskt, så går hon tillbaka till honom. Inte så att jag skulle ömma för henne om hon blev ihjälslagen heller, faktiskt. Pantade fruntimmer!

Vid närmare eftertanke så kanske det här är som självsaneringsförloppet som vissa uppskattar med de kriminella gängen i storstäderna: att de skjuter ihjäl varandra. Här är läget ett annat förvisso. Istället för rivaler så tar gärningsmännen i respektive scenario ihjäl kvinnor, som uppenbarligen genom val av partner har riktigt taskigt omdöme. Alltså klart olämpliga som mödrar. Att de då ger sig i lag med idioter som Martin och sedermera blir ihjälslagna blir ju som en win-win ur ett samhällsperspektiv. Våldsverkaren drar på sig lagens strängaste straff och vi blir på så vis av med honom, samtidigt som han har avlivat ett fruntimmer som ur samhällsperspektivet är riskabel då hon i värsta fall kanske blir avelskona och föder en massa ungar åt figurer som Martin. Och det vill vi ju inte...

Här Aktbilaga 54 s.696 förhör med A.S -2016-06-17.

"Hur mår du idag?
Det är upp och ner. Det jobbigaste är att jag tycker om honom. Jag har skuldkänslor att veta att hela Sverige hatar honom och veta att jag tycker om honom"
Citera
2016-09-30, 21:12
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Jag tycker självklart inte att mormor Agda i Kiruna har orsak att känna skuld.

Men kort efter mordet så var det både familjemedlemmar och vänner som via media spydde sin galla över de rättsvårdande myndigheterna.
Men var fanns dessa familjemedlemmar och vänner då allt gick snett för Lotta?

Om du som vän ställde upp för din kamrat och sedan fick ta skit som den som "förstörde" då kamraten frivilligt och mot dina råd gick tillbaks till den synnerliga destruktiva relationen, hur skall de rättsvårdande myndigheterna kunna hjälpa en sådan kvinna?

Den enda möjligheten till att få till en förändring är att familj och vänner agerar. Beroende på kvinnans psykologiska status så finns ju flera möjligheter - att familjen arbetar för att kvinnan erhåller psykiatrisk vård, att familj och vänner polisanmäler mannen som så destruktivt kontrollerar (och misshandlar) kvinnan, att ser till att kvinnan erhåller en förmyndare, etc.

För att myndigheterna skall kunna agera så måste riskerna dokumenteras. Om Lottas familj t.ex. hade anmält till polisen "misstänkt psykisk sjukdom" så kanske Lotta hade kunnat erhålla en vettig hjälp? Om vänner och familj samtidigt hade anmält mannen för de brott som man visste att han begick mot Lotta, så kanske ytterligare hjälp hade kunnat ske?

Men det är så förbannat lätt att man med facit i handen spyr galla över myndigheterna samtidigt som dom själva inte tog tag i det hela.....trist!

Och nej, jag är inte någon myndighetsperson som gått i försvarsställning, jag befinner mig långt bort från Sverige sedan länge!

Fråga inte mig om de rättsvårdande myndigheternas brister. Jag skyller inte på dem heller. Jag påpekade också i en post ovan att ett extremt långtgående personskydd förmodligen är kraftigt begränsande, och är det en riktig psyko så verkar det ju som att förföljelser med trakasserier och hot kan pågå mycket länge av vissa exempel man läst om.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-09-30 kl. 21:21. Anledning: Ny. telefonjävel som väljer skitkonstiga alternativ
Citera
2016-09-30, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Hmm... med det som ända satte Lotta i denna sits var att hon (om jag förstått det hela rätt) med i nån form av kroppsdyrkande grupp på fejjan, där psykopaten lyckades screena upp hennes sårbarhet (äldre kvinna, sjukt kroppsfixerad, barnlös, låg utbildning) för en sån som Martin var hon en mumsbit.

Att en 42 årig (låt oss vara ärliga, gammal tant) har ett sådant bisarrt intresse för sin egen kropp som sett sina bättre dagar. Dock vägrade hon inse det, via botox/sillisar/gränslöst med sex försökte hon få sin ungdom tillbaka. Jag kan inte se det på nåt annat sätt.

Det kvinnor generellt inte fattar, är hur jävla bra vi män är att pinpointa kvinnlig svaghet.

Det gör ont att skriva det , men du har nog ganska så rätt i det du skriver!
Lotta hade ett enormt, sjukligt bekräftelsebehov. Synd att puckot Martin Jonsson kom i hennes väg.
Citera
2016-09-30, 21:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Jag fattar inte att de väljer dessa före sådana som leker med tåg, modellbilar eller samlar frimärken, vad är så häftigt med dessa

Jag tror inte det finns något ocoolare än kriminella steroidmissbrukare. De kan fan inte slåss och de har inget syfte överhuvudtaget annat än att vara helt dumma i huvudet. De är oerhört små mentalt och därför är hela deras yttre attribut enbart för att se tuff ut. De skaffar gärna tatueringar och pitbull, men de misslyckas totalt att vara coola.

De misslyckas med allt du gör.
Citera
2016-09-30, 21:15
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Nja, den här pissluffaren slickade sig om munnen då Lotta var allt för snygg för honom. Han själv ser ut som en billig kopia av Frankenstein. Men att män av din kaliber skulle pinpointa någon svaghet hos någon kvinnan handlar förmodligen om att ni istället finner de svagare individerna. En stark kvinna går det inte att pinpointa.
Citera
2016-09-30, 21:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Men stämmer det verkligen? Är inte 42 jävligt tidigt att. börja med botox (annat än om man kör det i nacken, tinningar mot migrän), i alla fall i Sverige är det väl jävligt tidigt? Fast hon kanske solade väldigt mycket?
Citera
2016-09-30, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nja, den här pissluffaren slickade sig om munnen då Lotta var allt för snygg för honom. Han själv ser ut som en billig kopia av Frankenstein. Men att män av din kaliber skulle pinpointa någon svaghet hos någon kvinnan handlar förmodligen om att ni istället finner de svagare individerna. En stark kvinna går det inte att pinpointa.

Så du menar Lotta var olovligt svag och du är en stark kvinna?
Citera
2016-09-30, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Nu tänker jag ej på individnivå eller moi. Utan att generellt så har dom flesta män (förutom brad pitt grabbarna) rätt svårt, eller semisvårt med kvinnor.

Är ingen lätt sak att fixa en attraktiv svensk etnisk kvinna, oavsett om du ser ut som en Adonis. Så har det alltid varit.

Alla män måste hitta svagheter eller sprickor i fasaden. En av dessa sprickor kan vara fysisk överlägsenhet, en annan kan vara grym kriminalitet, en tredje kan vara att du är en sexmachine sent from god. Oavsett. !

Så är vi män alltid i underläge, pga kvinnor kan alltid spela ut oss mot varandra (motsatsen exitsterar knappt.)
Citera
2016-09-30, 21:23
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Later
Så du menar Lotta var olovligt svag och du är en stark kvinna?

Lotta knäcktes av Martin både fysiskt och psykiskt och hennes självkänsla försvann. Hon blev också rädd vilket inte är konstigt eftersom han misshandlade henne. Hon åt inte och sov inte och mådde inget vidare. Dina påstående om att vi män pinpointar kvinnlig svaghet är nog en inget annat än att ni finner svagare individer bara för något annat klarar ni inte av. Fattar du?

Citat:
Nu tänker jag ej på individnivå eller moi. Utan att generellt så har dom flesta män (förutom brad pitt grabbarna) rätt svårt, eller semisvårt med kvinnor.

Är ingen lätt sak att fixa en attraktiv svensk etnisk kvinna, oavsett om du ser ut som en Adonis. Så har det alltid varit.

Alla män måste hitta svagheter eller sprickor i fasaden. En av dessa sprickor kan vara fysisk överlägsenhet, en annan kan vara grym kriminalitet, en tredje kan vara att du är en sexmachine sent from god. Oavsett. !

Så är vi män alltid i underläge, pga kvinnor kan alltid spela ut oss mot varandra (motsatsen exitsterar knappt.)

Ja, våld kan ju vara ett sätt att kontrollera en person med precis som Martin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in