Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-30, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Men han blir deras högste chef och har ett ansvar för folket att fatta rätt beslut angående dem. Deras försvar och cia har i många år nu drivit en egen agenda och bara låtit obama vara med på ett litet hörn.
Obama och samtliga föregångare är smartare.Trump kan tom riskera att bli avsatt pga sitt ringa förstånd.Det känns otroligt att höra såna historier eller hur?Men med Trump finns det lite allvar i ryktena det är det som är farligt.Vad skulle kunna hända efter det?Jag säger inte att det är sant men ...
2016-09-30, 18:35
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Trumpen går tungt i opinionen nu. Satan vilket ras efter debatten i måndags!

Nu är han nere på 34% vinstchans, efter att ha legat i stort sett jämt med Clinton strax före debatten. Jag som hade hoppats på att debatten skulle ha varit det som befäste Trump som ledaren/vinnaren, men tydligen blev det precis tvärt om.

Jo det verkar som att han är på väg mot de nivåer som rådde efter demokratiska konventet, och jag vet faktiskt inte om han kan komma tillbaks ytterligare en gång?

När det gäller debatterna så förstår jag inte hur någon kunde tro att han skulle vinna dessa; han vann nog knappt någon debatt under primärvalen och som bäst lyckades han när han kunde sticka ut i ett stort startfält. Här måste han både vara kunnig i sakfrågor OCH framställa det han säger på ett vettigt sätt, något jag inte sett honom lyckas med någon gång.

Debatter är ju själva antitesen mot hans massiva väckelsemöten, där han kan svamla precis som han vill för de redan frälsta.

Emellertid trodde jag inte debatterna skulle komma att avgöra SÅ mycket, men det var kanske jag som var lite naiv där. Oavsett om man håller med om Trumps åsikter eller inte så framstår han ju som totalt inkompetent när han inte kan svara på frågor, och som direkt opresidentlik när han sitter uppe om nätterna för att twittra om någon skönhetsmiss från 90-talet; det är allvar nu och även om folk tyckte att Trump var en frisk fläkt så börjar det gå upp för människor att jobbet som president kräver egenskaper han inte uppvisar.
Senast redigerad av bernad_law 2016-09-30 kl. 18:41.
2016-09-30, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Hur kan någon veta i hur CIA och Obama arbetat.
Tycker det är konstigt att man antar nått, som man inte ens nära kan veta om.
Även gäller detta delar av militären, som vi aldrig kommer får reda på under våran livstid.
CIA och FBI är nog livrädda för Trump iom att han aldrig kan knipa käft!Han ska ju alltid veta bäst själv!Trump är en populist som skall kastas på sophögen.
2016-09-30, 18:38
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Jo det verkar som att han är på väg mot de nivåer som rådde efter demokratiska konventet, och jag vet faktiskt inte om han kan komma tillbaks ytterligare en gång?

När det gäller debatterna så förstår jag inte hur någon kunde tro att han skulle vinna dessa; han vann nog knappt någon debatt under primärvalen och som bäst lyckades han när han kunde sticka ut i ett stort startfält. Här måste han både vara kunnig i sakfrågor OCH framställa det han säger på ett vettigt sätt, något jag inte sett honom lyckas med någon gång.

Debatter är ju själva antitesen mot hans massiva väckelsemöten, där han kan svamla precis som han vill för de redan frälsta.
Han ligger jämsides med Clinton...
2016-09-30, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law

Trump hör hemma på Jerry Springer.Fattar man inte detta så...
2016-09-30, 18:43
Medlem
freeriderXIIs avatar
klimvoro vad konkret i Trumps politik är du emot?

Du snackar nästan bara person hela tiden (förutom muren) så det är svårt att veta.
2016-09-30, 18:45
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII

Du snackar nästan bara person hela tiden (förutom muren) så det är svårt att veta.
Personen är allt på en sådan tjänst. Trumps politik vet vi inget om utom att den förmodligen blir alldeles utmärkt.
2016-09-30, 18:47
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Han ligger jämsides med Clinton...

Nej, han var i princip jämnt med Hillary innan debatten, men inte nu.

Han tappar grovt, och det märks på både hans stab och honom själv att pressen är stor just nu. Det är fortfarande inte omöjligt att vända på det hela, men det blir svårare och svårare. I det läget är det YTTERST olyckligt att han skrämmer den i Florida så viktiga republikanska väljargruppen Kuba-amerikaner med sitt absurda brott mot sanktionerna.
2016-09-30, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII

Räcker inte det att vara emot?Jag gillar inte facism och nazism.Eller Trump.Jag gillar inte Trumps supportrar.Trump har ju judiska familjemedlemar men det säger nazisterna inget om.Jag gillar inte Trump och som sista utväg hoppas jag på en John Wilkes Booth eller Lee Harvey Osvald! Semper sic tyrannis.
2016-09-30, 18:49
Medlem
freeriderXIIs avatar
Personliga kvalitéer och omdöme är viktiga men så är också presidentkandidatens politik. Men demokrater inser att de tjänar mer på att tala om Trumps person istället för hans substans gällande politiken.

Dessutom så är presidentens politik ett viktigt exempel på dennes personliga duglighet och kvalité.

Här kan man läsa om Trumps politiska förslag
Senast redigerad av freeriderXII 2016-09-30 kl. 18:54.
2016-09-30, 18:55
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
Nej, han var i princip jämnt med Hillary innan debatten, men inte nu.

Han tappar grovt, och det märks på både hans stab och honom själv att pressen är stor just nu. Det är fortfarande inte omöjligt att vända på det hela, men det blir svårare och svårare. I det läget är det YTTERST olyckligt att han skrämmer den i Florida så viktiga republikanska väljargruppen Kuba-amerikaner med sitt absurda brott mot sanktionerna.

Haha!

Först Trump sen Kim Jong Un!

Har du någon uppfattning om vad Trump har lagt ut för att kandidera?
2016-09-30, 18:57
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeeGeesnose
Haha!

Först Trump sen Kim Jong Un!

Har du någon uppfattning om vad Trump har lagt ut för att kandidera?

Lagt ut?

Jag är helt övertygad om att han tjänat pengar på att kandidera, och att det är ett av huvudsyftena.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in