Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-30, 15:45
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
zergrush skrev

På vilket vis skulle en gammal Ms. Universum-deltagare vara aktuell i politiken eller ens presidentvalet?

Häxan använde sig av Alicia Machado för att attackera Trump i debatten.

"In 48 hours, Ms. Machado has been written about in more than 150 print news articles, referred to on TV more than 6,023 times and mentioned on Twitter nearly 200,000 times. She appeared on NBC’s “Today” show, ABC’s “Good Morning America,” CNN, MSNBC, Fox News, Univision and Telemundo.

“It was a golden opportunity for the Clinton campaign,” said Katie Packer, a Republican strategist who does not support Mr. Trump. “It’s every woman’s worst nightmare, but it also speaks beyond just women, to Latinos."

Alicia Machado har kampanjat för Häxan.

Alicia Machado, the 1996 Miss Universe winner, campaigning for Hillary Clinton on Aug. 20 in Miami.

Från The Hill:

"Machado was photographed topless for Playboy and appeared on a risqué reality TV show, but fact-checkers have rated the claim that she appeared in a sex tape as "mostly false.""

Det är ju typ bara att gå ut på nätet och kolla.
2016-09-30, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Häxan använde sig av Alicia Machado för att attackera Trump i debatten.

"In 48 hours, Ms. Machado has been written about in more than 150 print news articles, referred to on TV more than 6,023 times and mentioned on Twitter nearly 200,000 times. She appeared on NBC’s “Today” show, ABC’s “Good Morning America,” CNN, MSNBC, Fox News, Univision and Telemundo.

“It was a golden opportunity for the Clinton campaign,” said Katie Packer, a Republican strategist who does not support Mr. Trump. “It’s every woman’s worst nightmare, but it also speaks beyond just women, to Latinos."

Alicia Machado har kampanjat för Häxan.

Alicia Machado, the 1996 Miss Universe winner, campaigning for Hillary Clinton on Aug. 20 in Miami.

Från The Hill:

"Machado was photographed topless for Playboy and appeared on a risqué reality TV show, but fact-checkers have rated the claim that she appeared in a sex tape as "mostly false.""

Det är ju typ bara att gå ut på nätet och kolla.

Måste inte deras siffror visa att hon behöver större stöd bland kvinnor eftersom Trumps ledning bland män så blir det +-0.

Kasta in kvinna kortet igen trodde hon skulle gå på att det är farligt med Trump som president. Hon har ju ändå kört det här i ett år snart
2016-09-30, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
The 2016 USC Dornsife / LA Times Presidential Election Poll, 09/29, N: 2560:

Donald Trump: 47.3% (+0.6%)

Hillary Clinton: 41.7% (-1.2%)

http://cesrusc.org/election/

Ganska tydlig trend sedan debatten. Finns det något som tyder på att Clinton kan komma in i en andra andning och börja en upphämtning? Vad pekar på att trenden ska brytas?
2016-09-30, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ganska tydlig trend sedan debatten. Finns det något som tyder på att Clinton kan komma in i en andra andning och börja en upphämtning? Vad pekar på att trenden ska brytas?
Du är nog ganska ensam att tro att Trump övertygade EFTER debatten!
2016-09-30, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Om Trump förlorar så stänger jag av mig själv.
Kan lika gärna göra det nu då jag vet att han förlorar.

Hoppas han vinner dock. Men det är liten chans.

Han kommer vinna tror jag. Det som är oroväckande är mest maktskiftet. Demokraterna har verkligen trasslat till det, dom har riggat det mesta. Yellen har riggat marknaden för att det ska se bra ut för Obama, vi kommer få se en korrektion efter att näste president satt fot i vita huset skulle jag tro.
2016-09-30, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimvoro
Du är nog ganska ensam att tro att Trump övertygade EFTER debatten!

Jag tror ingenting mer än att den prognos som uppdateras dagligen visar ett ständigt ökande avstånd mellan Trump och Clinton.

De amerikanska väljarna kan ju ha uppfattat debatten annorlunda...
2016-09-30, 16:06
Bannlyst
Citat:

Hon har spelat det mesta av sina kort. Nu försöker väl mest kampanjen styra upp ett raskrig genom propaganda osv. Fortsätta med helt irrelevanta saker och slänga ut sig våldsam retorik som rasist, xenofob, homofob. Det vanliga :P

Dom hade Hillary med 20+ i Michigan men förlorade..det är allt jag behöver veta för att dom har riggat allt.
2016-09-30, 16:07
Bannlyst
Citat:
Jag tror ingenting mer än att den prognos som uppdateras dagligen visar ett ständigt ökande avstånd mellan Trump och Clinton.

De amerikanska väljarna kan ju ha uppfattat debatten annorlunda...
Kanske men du såg ju hur det såg ut....
LA-Times känns inte trovärdig då den hela tiden haft Trump som vinnare!
2016-09-30, 16:10
Medlem
Hittade denna:

Trump i sin helikopter med kvinnan som ska hålla i nästa debatt Martha Raddatz från Iowa förra året.

https://www.youtube.com/watch?v=8UO0gNEq8fE
2016-09-30, 16:11
Bannlyst
Fler döda människor har registerat sig för att rösta på demokraterna i Virginia. Går ju bra för Trump där just nu :P

http://www.richmond.com/news/virginia/article_e008ce00-0365-57a2-95c0-4d9aa70012f9.html
2016-09-30, 16:11
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Han kommer vinna tror jag. Det som är oroväckande är mest maktskiftet. Demokraterna har verkligen trasslat till det, dom har riggat det mesta. Yellen har riggat marknaden för att det ska se bra ut för Obama, vi kommer få se en korrektion efter att näste president satt fot i vita huset skulle jag tro.

Vad menar du med att de har "riggat det mesta"? Kan du utveckla? Har du länkar till bevis för detta? På vilket sätt är marknaden riggad?
2016-09-30, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Hittade denna:

Trump i sin helikopter med kvinnan som ska hålla i nästa debatt Martha Raddatz från Iowa förra året.

https://www.youtube.com/watch?v=8UO0gNEq8fE
Trumpen behöver all hjälp han kan få!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in