Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-30, 11:53
Medlem
Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump 38m38 minutes ago
Wow, Crooked Hillary was duped and used by my worst Miss U. Hillary floated her as an "angel" without checking her past, which is terrible!

Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump 33m33 minutes ago
Using Alicia M in the debate as a paragon of virtue just shows that Crooked Hillary suffers from BAD JUDGEMENT! Hillary was set up by a con.

Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump 22m22 minutes ago
Did Crooked Hillary help disgusting (check out sex tape and past) Alicia M become a U.S. citizen so she could use her in the debate?
2016-09-30, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Njaa köper inte den förklaringen.

Går inte att vara reality stjärna och president samtidigt.

Arnold har tagit över det TV-programmet.

Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Did Crooked Hillary help disgusting (check out sex tape and past) Alicia M become a U.S. citizen so she could use her in the debate?

Using Alicia M in the debate as a paragon of virtue just shows that Crooked Hillary suffers from BAD JUDGEMENT! Hillary was set up by a con.

Wow, Crooked Hillary was duped and used by my worst Miss U. Hillary floated her as an "angel" without checking her past, which is terrible!

Man ser skillnaden när Trump får tag i telefonen och när hans team får det.

Clinton visar bara vägen ner för bron och hoppar efter.

Hur du lyckas vända det till en fördel för Clinton att hon har en kriminell porraktris med knarkkartell-kopplingar som taleskvinna är en fullständig gåta för mig.

Det påminner om nyss när klyban försökte vända Clintons e-mailhistoria till en fördel för Clinton. Alla dessa e-mail visar ju att hon är flitig!

Herregud... det är ingen ände på det. Hög komik i den här tråden.
2016-09-30, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Arnold har tagit över det TV-programmet.

Hur du lyckas vända det till en fördel för Clinton att hon har en kriminell porraktris med knarkkartell-kopplingar som taleskvinna är en fullständig gåta för mig.

Det påminner om nyss när klyban försökte vända Clintons e-mailhistoria till en fördel för Clinton. Alla dessa e-mail visar ju att hon är flitig!

Herregud... det är ingen ände på det. Hög komik i den här tråden.

Inte så mycket om kvinnan totalt ointressant för mig fanns ändå ingen story där.

Utan problemet här är att Trump själv luras in i fällan och han själv väljer att ge storyn bensin. Som många gånger förut.

Clintons plan är inte kvinnan i sig utan att Trump ska prata om det, vilket han nu gör.
2016-09-30, 12:03
Bannlyst
Citat:
Så här ser hög utbildning ut. Det sägs ju att högutbildade inte är så förtjusta i Trump.
Man vet att det har gått åt helvete när det som betyder något är utseendet på en president.
2016-09-30, 12:04
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Till de som inte förstår varför Trump drar sådana enorma mängder folk på sina rallyn, och till eventuella MSM-journalister som läser denna tråd:

Trump står för en rörelse som har stort släktskap med "så kallade nationalistiska partiers" framväxt i Europa. Det är en naturlig motreaktion mot en oerhört snabb och plötslig förskjutning av värdegrunden i våra samhällen, påtvingad av vänsterliberala krafter i förening med main stream media.

Tidigare, fram till 1980-1990-talen, rådde en värdegrund i samhället som i stort sett innebar:
a) Arbete och plikt
b) Traditionella familjer bestående av mamma och pappa, med trygga barn
c) Studier och bildning
d) En framtidstro, där det också var tillåtet att vara stolt över sitt västerländska land
e) I stort sett ett homogent samhälle där alla arbetade mot samma mål

Det som sedan hände var att det inom loppet av några decennier förändrades till att vara någon sorts skam att stödja ovanstående punkter. Från att ha varit norm, och det som byggt våra upplysta västerländska samhällen, blev det plötsligt helt fel att tycka så. Allt enligt de mycket starka vänsterliberala krafterna som också fick monopol på media.

a) Arbete och plikt förbyttes till en sorts ultraliberal "satsa på dig själv", skit i andra
b) Familjevärderingarna blev närmast fult, idealet var nu bögar, lesbianer och transvestiter
c) Studier och bildning försvann, "flumskolan" blev idealet
d) Det blev extremt fult att vara stolt över att vara vit man. Nu skulle man känna en skuld.
e) Sen kom massinvandringen, med stora grupper utanför samhället, utan bildning och ofta i direkt strid/konflikt med det samhälle de levde i.

Givet detta, är det så konstigt att Trump har möjlighet att vinna presidentvalet i USA, och att partier som SD, Nationella fronten, AFD, Frihetspartiet, Sannfinnländarna, DF, ÖFP mfl mfl har etablerat sig på 20-30% i hela Europa?

Jag tycker närmast de Europeiska siffrorna är låga. USA är inte alls lika infekterat av politisk korrekthet. I USA kan man ha en Trump-flagga på garageuppfarten utan att råka ut för tråkigheter. I USA finns FoxNews som en av de allra största nyhetskanalerna, som åtminstone delvis står för traditionella värdeingar. Det är OK att öppet uttrycka sin åsikt på ett annat sätt än i Europa. Därför kan Trump ligga side-by-side med Hillary i mätningarna, genom att 70% av vita arbetande amerikaner stödjer honom.

Jag vet att det egentliga, hemliga, smygstödet för SD i Sverige ligger på åtminstone 50% då det gäller dessa värdegrundsfrågor.

Så min slutsats är, Trump står för en oerhört stark ideologisk rörelse, som är en motreaktion mot allt detta flum som infekterat västerländsk kultur de senaste 20-30 åren.

Jag måste säga att det sker en viss tidsförskjutning ju yngre som skriver i trådarna!

Ärligt talat: Den värdegrund som du tar upp var möjligtvis aktuell på 1940-talet och tidigare. Redan under 50-talet så började det ske sprickor, vilket märks t.ex. i Bergmans filmer och i Hasse Ekmans filmerna "Banketten" och "Flickan och hyacinter".

Under 60-talet så revs värdegrunden eller kanske rasade samman utav sig själv.

Under 70-talet så existerade inte din värdegrund längre.

Under 80-talet så var det "satsa på dig själv", "grease" och jyppisarnas årtionde.

Sedan kom alltså 90-talet med hipp-hop, rapp, och lite annat, dock inte ett spår av din värdegrund.
2016-09-30, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
The 2016 USC Dornsife / LA Times Presidential Election Poll, 09/29, N: 2560:

Donald Trump: 47.3% (+0.6%)

Hillary Clinton: 41.7% (-1.2%)

http://cesrusc.org/election/

Då ska vi se hur "poll"-hundarna tacklar detta. Det kan bli rejält kreativt - ett riktigt nöje att beskåda!

Förnekelse med referens till husguden Nate är något jag förväntar mig från vissa. Det kommer att bli väldigt förvirrat.
2016-09-30, 12:08
Bannlyst
Citat:
Då ska vi se hur "poll"-hundarna tacklar detta. Det kan bli rejält kreativt - ett riktigt nöje att beskåda!

Förnekelse med referens till husguden Nate är något jag förväntar mig från vissa. Det kommer att bli väldigt förvirrat.

Utanför margin of error med Nej som sagt fan vad intressant det kommer bli andra debatten nu. Han har ju målat upp sig som underdogen. Gör han bättre ifrån sig nästa så kommer ju folk tänka "oj nu gjorde han mycket bättre ifrån sig" och blir imponerade, medans clinton redan har visat alla sina kort. Hon kommer vara som hon va första debatten.
2016-09-30, 12:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Var det före eller efter han ljög om exakt de två omständigheterna i debatten?

Han tog bort det tweetet efter debatten.
2016-09-30, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag måste säga att det sker en viss tidsförskjutning ju yngre som skriver i trådarna!

Ärligt talat: Den värdegrund som du tar upp var möjligtvis aktuell på 1940-talet och tidigare. Redan under 50-talet så började det ske sprickor, vilket märks t.ex. i Bergmans filmer och i Hasse Ekmans filmerna "Banketten" och "Flickan och hyacinter".

Under 60-talet så revs värdegrunden eller kanske rasade samman utav sig själv.

Under 70-talet så existerade inte din värdegrund längre.

Under 80-talet så var det "satsa på dig själv", "grease" och jyppisarnas årtionde.

Sedan kom alltså 90-talet med hipp-hop, rapp, och lite annat, dock inte ett spår av din värdegrund.

Håller helt med.

Kan också lägga till att den nykonservativa rörelsen eller högerpopulismen om man hellre vill det, snarare handlar om protester mot invandring, mångkultur och kvinnors allt större makt i samhället och inget annat. Att man pratar om "gamla värden" som plikt/ kärnfamilj och nationen är ett sätt att försöka gömma undan vad man verkligen menar:

Plikt = folk ska fan sköta sig = polismakt/ dödstraff/ ta bort sociala rättigheter som föräldrapeng m.m. och muta in kvinnorna där de "hör hemma" och vita män tillbaka till sina maktpositioner.

Kärnfamilj = kvinnor ska sköta sig och göra som de alltid gjort och inte inbilla sig att de ska ha några rättigheter annat än att agera "tjänstvillig" gratis eller superbillig service åt andra.

Nationen = ska vara helvit! och alla ska göra så som man alltid gjort och dyrka sånt man alltid dyrkat och jobba hårt för att sprida sin nation på andras bekostnad.

Där är de "nya" idealen.
2016-09-30, 12:25
Bannlyst
Citat:

Du förklarade aldrig hur du går tillväga för att känna att Trump ökade en aning efter debatten utan att förhålla dig till nån form av poll!
Hur gjorde du?
2016-09-30, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Man vet att det har gått åt helvete när det som betyder något är utseendet på en president.

Jajamen, en illusion räcker gott och väl för många.
2016-09-30, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimvoro
Du förklarade aldrig hur du går tillväga för att känna att Trump ökade en aning efter debatten utan att förhålla dig till nån form av poll!
Hur gjorde du?

http://nypost.com/2016/09/26/the-best-debate-takes-come-from-inside-the-bar/

Såg en länk till den artikeln. Vilket bekräftar det jag tänkte. Med det sagt så tycker jag att Trump gjorde relativt dåligt ifrån sig och Clinton relativt bra ifrån sig i debatten.

Som jag skrivit tidigare så håller jag inte med debatt-clownerna som insisterar på att debatterna är viktiga.

Något som varken debatt-clowner eller "poll"-hundar har greppat är att både "polls" och i synnerhet debatter är en del av nyhetscykeln. Det ska pratas på TV. Det ska skrivas kolumner. Hela den biten. Personerna som gör allt detta har betalt. Det är deras jobb.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in