2016-09-29, 21:23
Medlem
Mich13s avatar
Lite mer av det goda hatet från vänsterhåll. Men vilket lågvattenmärke av Expressen att släppa igenom denna smörja. Önska livet ur oliktänkande? Allvarligt?

Inte första gången den här tanten skämmer ut sig själv. Snart kommer hon väl gråta ut på grund av näthat.
Citera
2016-09-29, 21:28
Moderator
MrFishboys avatar
Fast retoriken är inte ny eller speciellt ovanlig, som exempel finns: "I en stor Expressen-artikel hösten 2000 skrev Göran Persson och Mona Sahlin om att "slå tillbaka" mot "hatet och våldet". Rubriken löd "VI SKA KROSSA DEM". http://www.janmilld.se/ms01/v14.html

Många skulle tolka att vi ska krossa dem som något våldsamt, så vänstern har svängt sig med retoriken både i riksdagen och på gatorna i väldigt många år. Cecilia Hagen är bara en i mängden av våldsförespråkande politiska aktivister.
Citera
2016-09-29, 21:39
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Fast retoriken är inte ny eller speciellt ovanlig, som exempel finns: "I en stor Expressen-artikel hösten 2000 skrev Göran Persson och Mona Sahlin om att "slå tillbaka" mot "hatet och våldet". Rubriken löd "VI SKA KROSSA DEM". http://www.janmilld.se/ms01/v14.html

Många skulle tolka att vi ska krossa dem som något våldsamt, så vänstern har svängt sig med retoriken både i riksdagen och på gatorna i väldigt många år. Cecilia Hagen är bara en i mängden av våldsförespråkande politiska aktivister.
Precis, vi får inte inbilla oss att det här är något nytt eller att vi inte redan sett vad det leder till. Folk dör av uttalanden som judinnan Cecilia Hagens, och det finns ingen ånger eller betänksamheter kring det hos våra politiker. Låt det aldrig glömmas att Fridolin stod sida vid sida med den yttersta våldsvänstern och hånade minnet av den bestialiskt mördade Wretström.
Citera
2016-09-29, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CECILIA HAGEN
Hur man ska bli kvitt de mänskliga brunråttorna? Med gift?

Kanske med Zyclon B?

Jag tror inte riktigt Cecilia förstår vad hon pratar om? Hade det där publicerats på flashback hade det säkerligen kastats i papperskorgen. Det är så många fel och på så utomordentligt fel sätt, så att man nästan undrar vad Ernst Kirchsteiger hade tyckt om det hela?

Jag måste ta in det här i min omvärldsbeskrivning. Det här är farliga människor.
Citera
2016-09-29, 21:43
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Precis, vi får inte inbilla oss att det här är något nytt eller att vi inte redan sett vad det leder till. Folk dör av uttalanden som judinnan Cecilia Hagens, och det finns ingen ånger eller betänksamheter kring det hos våra politiker. Låt det aldrig glömmas att Fridolin stod sida vid sida med den yttersta våldsvänstern och hånade minnet av den bestialiskt mördade Wretström.

Är hon judinna också? Hon måste vara senil kärringen?

Lågvattenmärke även för vänstern.
Citera
2016-09-29, 21:50
Medlem
Tlagnojs avatar
Detta är det i särklass smutsigaste jag läst från etablerad media i min livstid.

Jag tål fan mycket när det kommer till det skrivna, men det är bara så korkat och fel uttryckt, ingenting med det är rätt. Historielösheten är total. Liknelserna absurda. Det är kasst, uruselt, värdelöst.
Citera
2016-09-29, 21:51
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13

Ja, Karl-Otto Bonniers avkomma i rakt nedstigande led på mödernet. Senil vet jag inte, hennes uttalande ligger i linje med den hets som varit under många år. Ska man se något positivt i det, så är det väl att hon kommer ha svårt att ha några moraliska invändningar den dagen vindarna vänder till att istället diskutera hur man "ska bli av med" sådana som henne.
Senast redigerad av sm910dif 2016-09-29 kl. 21:59.
Citera
2016-09-29, 21:54
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Senaste tidens utveckling i kriget om mångkulturen får en del att HELT tappa fattningen

http://www.expressen.se/kronikorer/cecilia-hagen/hur-ska-man-bli-av-med-manskliga-brunrattorna/

De känner sig så hotade att de funderar i banor att döda "brunråttorna" men landar i att sätta sig framför dumburken. Herre jösses.

Edit: syftningsfel

Edit2: Detta förklarar kanske en del: "Cecilia Hagen är dotterdotter till Tor Berg och Greta, född Bonnier, dotterdotters dotter till Karl Otto Bonnier"

Vad hände med värdegrunden "allas lika värde"? Vissa ska visst liknas vid pestdjur och förgiftas? Ett riktigt lågvattenmärke.
Citera
2016-09-29, 21:55
Medlem
Tjock_och_Rökers avatar
Anne Ramberg och Cecilia Hagen är polare med varandra, så Hagen använder sitt teckenutrymme åt att försöka trycka dit Bali verkar det som. Ramberg gjorde det på sin blogg men tvingades ändra sin formulering. Så det är väldigt tydligt vad de båda tycker och de verkar känna sig trängda och hotade rent av i opinionen. Annars skulle man inte lämna det sakliga och köra på ren smutskastning.
Citera
2016-09-29, 21:57
Medlem
Zikniks avatar
Eutanasi för meningsmotståndare.
Wow.
Förklara gärna en gång till hur du skiljer dig från nazister och kommunister, Hagen.

Vidrigt!
Citera
2016-09-29, 22:07
Medlem
OvissFramtids avatar
Det är vid tillfällen som dessa som jag påminns om vilken sida som verkligen är ond, ja inte är det den högra.
Citera
2016-09-29, 22:08
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13

Hon är 70+, säger en del.

Hur kan någon överhuvudtaget ta Rambergs parti? Hon tycker väl att hon lyckats få till en oväntad och skojfrisk vinkling på Rambergs liknelse av Hanif Bali och problemet med råttorna på Östermalm.

För några år sedan skulle det kanske passera som satir, men Hagen fattar inte att det är ett helt annat klimat idag. Hon står inte upp för alla människors lika värde. Tvärtom hon vill mörda oliktänkande. Vämjeligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in