2016-09-29, 18:11
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Ja, var är din källa på att Ryssland och inte USA bombar mest sjukhus? Och kom med riktig källa, inte någon västmedia som vinklar artikeln...

Tror du på riktigt att Rysk media skulle skriva om Ryssar som bombar sjukhus?
Dom delar av Aleppo som bombas hålls av motståndare till Assad, USA är vad jag vet
motståndare till Assad. Varför skulle då USA bomba dom områdena och sjukhusen där?

Lustigt detta att nazister och vänstermänniskor hyllar Putin men ogillar USA, samma skrot och korn s.a.s andelen nyttiga idioter är också hög.

Jag kallar inte dig nazist eller vänster, jag konstaterar bara ett faktum som är uppenbart när
man läser denna tråden
Citera
2016-09-29, 18:17
Medlem
Brukar kolla på State Department dagligen och deras lögner.
Gårdagens var fruktansvärd, där hotar talesmannen Ryssland att dom kommer få bära hem lik till Ryssland, plan kommer trilla och terrordåd kommer ske i Ryssland.
USA måste stoppas i Mellanöstern.
https://www.youtube.com/watch?v=PegVBHEhbDs
Citera
2016-09-29, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Dom delar av Aleppo som bombas hålls av motståndare till Assad, USA är vad jag vet
motståndare till Assad. Varför skulle då USA bomba dom områdena och sjukhusen där?

Lustigt detta att nazister och vänstermänniskor hyllar Putin men ogillar USA, samma skrot och korn s.a.s andelen nyttiga idioter är också hög.

Jag kallar inte dig nazist eller vänster, jag konstaterar bara ett faktum som är uppenbart när
man läser denna tråden

Syriern resistance_axis på Instagram.
Since the pathetic western media, the UN fool Ban Ki Moon and even the Pope himself are on a demonizing spree about the situation in the eastern parts of Aleppo City, let's deconstruct some of their outright bullshit. -

1- "Syria and Russia are bombing only trapped civilians and hospitals intentionally, while besieging 250 000 people in the city" - This is one of the most ridiculous claims being spread by the presstitute media, first of all, when the siege was imposed on Aleppo, Damascus and Moscow offered not 1, not 2 but 7(!!!) humanitarian corridors for both civilians and militants to get out. During the US-Russian brokered ceasefire agreement, civilians were offered aid, something that both they and the jihadists refused! As a matter of fact, jihadists threatened anyone attempting to leave the besieged areas. Despite this, Washington and its prostitutes around the world claim lies that are so blatant that I find no words for it anymore. -

2 - The ceasefire implemented on September 12 was violated 300 TIMES by Washington's beloved jihadists, also, over 21 groups declared the same day that they REFUSE to abide by any ceasefire, on top of that, Washington itself bombed the Syrian Army in service of ISIL in Deir Ezzor. And they have the audacity to demand a ceasefire now?? -

3 - The claim that Russia and Syria are bombing hospitals and civilians is inconsistent with reality on the ground. Areas being bombed are Handarat and Sheikh Saeed among others. There are firstly no hospitals in these areas, secondly, ask yourself, why, for the love of God would Russia and Syria spend time, effort and money on bombing CIVILIANS when they have hundreds of thousands of terrorists to fight??!! What's the point?? -

4 - Washington and it's claim to seek peace and how the media are reporting on Washington's "bleeding heart" for Aleppo, is also inconsistent when John Kirby issued threats towards Russia yesterday. The pathological liar Kirby threatning that Washington's jihadist proxies would attack Russian cities doesn't sound so diplomatic and peaceful does it? -

That same pathological liar couldn't care less about the besieged people of Deir Ezzor who are in danger of being overrun by ISIL terrorists and probably massacred by the thousands. But there you have it, this is how the propaganda empire portrays Russia and Syria's legitimate war on terrorism which Washington so actively supports.

Edit: Lustigt att alla ni moderator på Politik utrikes hatar Ryssland vad dom än gör, stödjer all propaganda och konsperationer teorier mot dom, stödjer terorristerna i Syrien, stödjer förfallet av Libyen.
Jag kallar inte dig för terorrstödjare eller rysshatare, jag konstaterar bara ett faktum som är uppenbart när
man läser denna tråden
Senast redigerad av bracv 2016-09-29 kl. 18:28.
Citera
2016-09-29, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det är en sak att dödsoffer är oundvikligt trots att man har försökt, men det är en annan sak att helt och hållet försumma åtgärder som minimerar civila dödsoffer. Jag kan inte förstå hur brandbomber, kemvapen eller tunnbomber på något sätt är tillämpbara i tätbefolkade civila områden UTAN att civila dör. Var är poängen med att släppa brandbomber förresten? Om vapnen är oprecisa varför väljer den syriska regimen och Ryssland att sätta sådana vapen i bruk? Detta totalt nonchalans och försummelse för krigets lagar men också för mänskligt värde.

Ponera att civila dödsoffer hålls som gisslan av militanta grupper. Detta förändrar fortfarande inte ansvaret hos den som attackerar, och detta är alla folkrättsexperter ense om. Ett brott utav en part rättfärdigar inte ett nytt brott. På samma gång vill jag hävda att det finns ytterst få fall där militanta har hållit skyddade grupper som gisslan för att förhindra flygbombningar från regimen. Detta är ytterst få fall. Detta är vad framstående utredande människorrättsorganisationer har dragit för slutsats.

Resten av ditt inlägg består rentav trams som inte är värt att bemöta.

Och inget av detta hade behövt hända om inte terrorstaten USA med dess allierade hade anfallit Syrien med hjälp av organätande och halsskärande islamister.
Citera
2016-09-29, 18:27
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beregistain
Ska du av alla ifrågasätta min syn på människovärde? Hälften av dina inlägg går ut på hur USA och väst bör öka sitt militära bistånd till grupper som Al-nusra ( al Qaida ), för att enligt dig "balansera" ut Assad. Och andra hälften till att försvara amerikanskt stödda rebeller när de skär halsen av ett barn. Du är inte i någon moralisk "highground" i jämförelse med någon här inne så lämna personangreppen utanför, tack.

Inledningsvis förekom både fredliga och våldsamma demonstranter mot brister i demokrati, mänskliga rättigheter och korruption. Både demonstranter och poliser dödades i hundratals under de första veckorna, och du kan vara säker på att USA hade kört in pansarvagnarna om man befann sig i liknande sits.
Vad som gör Syrien konflikten så "unikt" i jämförelse med Amerika är att man har sen krigets start flera utländskt aktörer som stödjer oppositionen. USA & Co ideologi av krigsföring i Mellanöstern är inte direkt någon hemlighet, det finns rapporter av Pentagon som visar amerikansk och väst planering i Syrien före 2011. Nå?

I krig förekommer både brutalitet och åsidosättande av internationella överenskommelser, detta gäller inte bara i Syrien utan du kan ta USA som exempel.

-Invasionen av Irak, i tydlig strid med FNs säkerhetsråd
-USAs beväpning och medhjälp av rebellerna i Nicaragua, Haag har saligt fast att detta är en kränkning av internationel rätt.
-Tortyrfängelsen i Guntanamo Bay, Abu Ghraib ( Irak) och andra CIA "black sites", allt i strid med internationella konventioner om tortyr.
-USAs kränkning av Aghanistan, klart brott mot folkrätten
-Amerikanska drönarbombningar i Pakistan ( Tidigare och pågående), igen - brott mot internationell lag.
-USAs deltagande i Lybien, även fast det tilläts enligt en resolution från säkerhetsrådet så finns det rättsliga anspråk att ingripandet gick långt utöver vad som hade godkänts i resolutionen.

Det finns massor av andra exempel på lagar som USA inte följer.

Varför anser du att alla andra länder ska behöva internationell lag när den tydligen inte gäller
Assad demoniseras och ska bort utan att Syriens befolkning får säga sitt, så låter det enligt amerikansk slogan. En majoritet av landet stödjer Assad, varesig America och CO vill det eller inte. Detta är därför Assad står kvar, och det är därför majoriteten av befolkningen bor under land som beskyddas av den syriska regeringen.
Du missförstod vad jag skrev. Jag skrev inte att DU har bristande förståelse för mänskligt värde, utan att Assadregimen har det. Anledningen till att jag tar upp det beror på att flera kritiserar islamister för att de anses "inhumana" och "barbariska" samtidigt som de blundar för vad Assadregimen begår.

Istället för att erkänna att dina påståenden om att demonstranterna attackerade regimen helt oprovocerat väljer du att rabbla upp gånger då USA krigat utanför ramen för internationell rätt. Du har ju rätt i det sista, men vad har det Assads militära tåg mot demonstranter? Ska jag tolka det som ett erkännande från din sida som du nu försöker rättfärdiga genom att peka på USA:s agerande? En orätt rättfärdigar en annan orätt?

"En majoritet av landet stödjer Assad, varesig America och CO vill det eller inte." Är det samma 99.9 % stöd som i Nordkorea? Vilket trams.
Citera
2016-09-29, 18:28
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micks
Och inget av detta hade behövt hända om inte terrorstaten USA med dess allierade hade anfallit Syrien med hjälp av organätande och halsskärande islamister.
USA och dess allierade hade inte behövt "anfalla" Syrien om Assadregimen inte slaktade sitt folk.
Citera
2016-09-29, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
USA och dess allierade hade inte behövt "anfalla" Syrien om Assadregimen inte slaktade sitt folk.

Nu har du fattat allt fel, Syrien slaktade inte sitt folk före 2011 "inte mer än vad Sverige slaktar sitt folk". "Slakten" började i och med att terrorstaten USA med dess allierad beslutade att med organätande och halskärande islamister anfalla Syrien därför får också dessa ta ansvaret för resultatet

Edit: Du förstår väl att Assad är helt beroende på folkets stöd för att sitta kvar? Om han hade varit skyldig till det du och andra för fram så hade han varit avsatt för länge sedan.

Vad har det för betydelse om det är en tunnbomb eller annan bomb? Bomb som bomb
Senast redigerad av micks 2016-09-29 kl. 19:21.
Citera
2016-09-29, 19:08
Medlem
Citat:

man läser denna tråden

Allt är inte svart och vitt som du verkar tro. Och jag vill inte ha en rysk källa, jag vill ha en oberoende och objektiv källa, så släng fram den nu.

Och hårt draget så kan man säga att hade inte USA beväpnat rebellerna/terroristerna/ISIS så hade vi inte haft denna situation. Är inte det ett krigsbrott? Varför händer det inget där? Och jag hörde ingen klaga när USA bombade sjukhus och civila. Meeeeen nu när kriget har vänt när Ryssland hjälpte till Syrien, dåååå är det fel att bomba och civila dör och hej och hå. Det är hyckleri på högsta nivå och du vet det.
Citera
2016-09-29, 19:30
Medlem
Pletheneiss avatar
Min pappa var nyligen i Iran (sydvästra Iran, 1-2 timmar från gränsen till Irak). Han sa att han dagligen såg långa lastbilar åka mot Irak med mat, frukt och andra nödvändigheter. Dessutom hölls begravningar då och då för iranska soldater som stupat i Syrien.

Vidare så berättade pappa hur Ryska flygplan flög förbi dag in och dag ut, då de landade i Hamedan (Iransk stad) för att tanka sina flygplan och åka vidare mot Syrien!
Citera
2016-09-29, 19:57
Moderator
vfs avatar
Citat:
Allt är inte svart och vitt som du verkar tro. Och jag vill inte ha en rysk källa, jag vill ha en oberoende och objektiv källa, så släng fram den nu.

Problemet är du förkastar alla källor som inte håller med om din världsbild, din utgångspunkt är att alla källor som påstår att Ryssland och Assad bombar sjukhus har fel. Svårt att kasta fram en källa då. Amnesty exempelvis är väl styrt av USA enligt dig? Frågar man amerikaner tycker dom att Amnesty är kommunister

Citat:
Och hårt draget så kan man säga att hade inte USA beväpnat rebellerna/terroristerna/ISIS så hade vi inte haft denna situation. Är inte det ett krigsbrott? Varför händer det inget där? Och jag hörde ingen klaga när USA bombade sjukhus och civila. Meeeeen nu när kriget har vänt när Ryssland hjälpte till Syrien, dåååå är det fel att bomba och civila dör och hej och hå. Det är hyckleri på högsta nivå och du vet det.

USA har inte beväpnat ISIS, tvärtom, USA tog ifrån Sunni makten i Irak och vips fick vi ett Sunnimuslimskt uppror underblåst av gamla baathpartister och folk från Irakiska armén, detta
uppror spred sig till Syrien och nu är vi där vi är.

Det är många som klagar när USA bombar sjukhus. Hyckleri är att tro att Ryssland hjälper Syrien
bara för att vara "snälla". Syrien är strategiskt viktigt för Ryssland, räcker att titta på en karta
över medelhavet så ser man det.
Citera
2016-09-29, 20:06
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Problemet är du förkastar alla källor som inte håller med om din världsbild, din utgångspunkt är att alla källor som påstår att Ryssland och Assad bombar sjukhus har fel. Svårt att kasta fram en källa då. Amnesty exempelvis är väl styrt av USA enligt dig? Frågar man amerikaner tycker dom att Amnesty är kommunister

USA har inte beväpnat ISIS, tvärtom, USA tog ifrån Sunni makten i Irak och vips fick vi ett Sunnimuslimskt uppror underblåst av gamla baathpartister och folk från Irakiska armén, detta
uppror spred sig till Syrien och nu är vi där vi är.

Det är många som klagar när USA bombar sjukhus. Hyckleri är att tro att Ryssland hjälper Syrien
bara för att vara "snälla". Syrien är strategiskt viktigt för Ryssland, räcker att titta på en karta
över medelhavet så ser man det.
Usa stödjer inte is men de styr is så gott de kan att nöta ner syriens försvar. Usa har tillräckligt med tentakler i länderna runt syrien för att hålla koll på vapenleveranser till is och al-quada och stoppar dem inte. De låter is och al-quada verka för usa's mål.
Citera
2016-09-29, 20:09
Medlem
Citat:

man läser denna tråden

Vilket trams. En politiskt skala behövs inte.
Vi som har kopplingar till Syrien vet sanningen och köper inte lögnmedia som är kopplat till muslimska brödraskapet propagandaorgan.

Att som moderator kalla motdebattörer som nazister är djupt ohederligt.
Det är snarare så att produkrainska anhängare bör utmålas som nazister då dessa uppenbart slåss för den illegala regimen i Ukraina. Nu säger jag inte att du är nazist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in