Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-29, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Jo men man måste se till utgångsläget. Han är fortfarande ingen politikertyp och kommer att stå för en och annan oortodox kommentar, men de riktiga stolligheterna han fått ur sig tidigare lyckades han hålla inne. Det var i princip hans uppdrag, vilket han klarade någorlunda. Clintons uppdrag var att utstråla likeability vilket gick sådär. Hon är ingen Obama direkt.

Publikens reaktioner ska man nog fästa begränsad vikt vid, de är ofta partifolk med en tydlig bias. Från båda läger förvisso.
Jag menade inte att publiken i rummet är nåt att bry sig om egentligen men inget indikerar väl än på att han lyckades locka nya osäkra väljare efter debatten?
Men jag fattar din poäng!
2016-09-29, 15:13
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsaritsan
okej. jag har inte koll på nate silver men brukar kolla på 538 eftersom de sammanställer data någorlunda väl. du får gärna tipsa om en bättre sida.
Den går att använda som bas, men deras polls plus var dålig i primärvalen. Pollsen i sig var en bättre indikator än när Silver varit inne och ändrat i dem i sin polls plus-modell. Den verkar dock vara mindre skruvad nu än i primärvalen.
2016-09-29, 15:15
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Överger ni han nu när han kallade miss Venezuela 1996 tjock ?

Varför ska vi vika och och lägga oss ned för att han sa att Miss Venezuela var tjock för 20 år sedan?
Det spelar ingen roll om det vore igår heller. Det är Trumps problem, inte USA's.
2016-09-29, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Varför ska vi vika och och lägga oss ned för att han sa att Miss Venezuela var tjock för 20 år sedan?
Det spelar ingen roll om det vore igår heller. Det är Trumps problem, inte USA's.

Vad var Trumps problem sa du?
2016-09-29, 15:19
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimvoro
Jag menade inte att publiken i rummet är nåt att bry sig om egentligen men inget indikerar väl än på att han lyckades locka nya osäkra väljare efter debatten?
Men jag fattar din poäng!
Ok, nej det är lite för tidigt att säga men de tidiga polls som kommit ut efter debatten pekar inte på någon större rörlighet. De stora osäkerhetsfaktorerna är skämsfaktorn i att uppge Trump i en OU och om Trumps supportrar som aldrig röstat faktiskt tar sig till vallokalen. Detsamma gäller nog minoriteterna som jag tror kommer rösta i mindre antal detta val. Dock kan de vilja rösta aktivt mot Trump snarare än för Hillary, och den viljan kanske är lika stark som viljan var att rösta för Obama.
2016-09-29, 15:23
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Vad var Trumps problem sa du?

Att han kallade någon för tjock har inte med politik att göra. Hans konflikt, om det nu var en konflikt.

Men folk gör politik av det. De drar slutsatsen

Trump kallade någon för tjock -> Trump är elak -> Trump är opålitlig -> Trump tänker starta krig -> Trumps krig kommer kosta mycket pengar -> Trumps ekonomi håller inte -> Trump är inte lämpad som president -> Clinton är lämpad som president oavsett vilka skandaler hon har varit med i.

Slutsats: Rösta Clinton oavsett vad.
2016-09-29, 15:26
Medlem
Citat:
Att han kallade någon för tjock har inte med politik att göra. Hans konflikt, om det nu var en konflikt.

Men folk gör politik av det. De drar slutsatsen

Trump kallade någon för tjock -> Trump är elak -> Trump är opålitlig -> Trump tänker starta krig -> Trumps krig kommer kosta mycket pengar -> Trumps ekonomi håller inte -> Trump är inte lämpad som president -> Clinton är lämpad som president oavsett vilka skandaler hon har varit med i.

Slutsats: Rösta Clinton oavsett vad.

Nej. De drar inte "slutsatsen". De använder det som kampanjmetod.

Men det visar sig att det inte vara så smart. Därför att:
-Damen i fråga har varit med vid ett mordförsök
-Damen i fråga har varit med och hotat en domare i Venezuela
-Damen i fråga har gjort hardcore-porr
-Damen i fråga har en knarkkartellkung som farsa till sin unge
-Damen i fråga gifte sig med en massa kartellbossar som gäster

Frågar du mig ser detta inte ut som Trumps problem. Mer som Clintons problem.
2016-09-29, 15:39
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Nej. De drar inte "slutsatsen". De använder det som kampanjmetod.

Men det visar sig att det inte vara så smart. Därför att:
-Damen i fråga har varit med vid ett mordförsök
-Damen i fråga har varit med och hotat en domare i Venezuela
-Damen i fråga har gjort hardcore-porr
-Damen i fråga har en knarkkartellkung som farsa till sin unge
-Damen i fråga gifte sig med en massa kartellbossar som gäster

Frågar du mig ser detta inte ut som Trumps problem. Mer som Clintons problem.

Som jag sade: Det är ointressant vad som har sagts. Att Clinton använder detta som kampanjmetod bevisar att hennes politik är inte stark nog för att bevisa sig vara bättre än Trump. Clinton gör personfrågan till en politiks fråga.
2016-09-29, 15:45
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Som jag sade: Det är ointressant vad som har sagts. Att Clinton använder detta som kampanjmetod bevisar att hennes politik är inte stark nog för att bevisa sig vara bättre än Trump. Clinton gör personfrågan till en politiks fråga.

Fan vad du spammar tråden...ta en promenad utomhus i stället, livet är mer än din hjälte Trump.

För övrigt var sakfrågan att Trump kallade henne öknamn och tjock-hånade henne. Rimligt att ta upp då det pekar på hans värderingar. Att Trump-lägret sedan gör allt för att karaktärsmörda den här kvinnan är riktigt smutsigt då det är helt irrelevant vad hon har gjort sedan miss universe. Allt Trump-sidan gör är smuts och skit och jag förbluffas att så många inte ser igenom det.
2016-09-29, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Fan vad du spammar tråden...ta en promenad utomhus i stället, livet är mer än din hjälte Trump.

För övrigt var sakfrågan att Trump kallade henne öknamn och tjock-hånade henne. Rimligt att ta upp då det pekar på hans värderingar. Att Trump-lägret sedan gör allt för att karaktärsmörda den här kvinnan är riktigt smutsigt då det är helt irrelevant vad hon har gjort sedan miss universe. Allt Trump-sidan gör är smuts och skit och jag förbluffas att så många inte ser igenom det.

Detsamma!

Du kommer med sånna tråkiga inlägg, ingen orkar lyssna på dig och ditt tjafs..

Trump tar knark för att prata rappkalja, allt han gör är skit enligt dig, hur vore det om du kunde presentera fakta istället för att snacka så mycket skit hela tiden.
2016-09-29, 15:54
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Från uppkäftig och kaxig så har du förvandlats till en person som bryr sig om andra? Låter inte likt dig med tanke på vad du har uttryckt dig om Trump och andra som håller på Trump.
2016-09-29, 15:55
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Hans stöd hos Blue-collar workers är inte så stort som man tror. De fattar själva att lågutbildade fabriksjobb inte kommer tillbaka till USA utan deras samhällsklass måste stödjas på andra sätt, tex med gratis utbildning.
Jodå, det ligger inom möjligheternas gräns. Mexico har en genomsnittlig labor cost på 75 usd mot USA:s 110. Med transportkostnader, tullar och premien i att kunna stämpla något som Made in USA i stället för Made in Mexico krävs inte enorma ändringar för att börja locka tillbaks lo-skilled jobs till USA.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in