Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-29, 14:45
Medlem
brianmolkos avatar
Överger ni han nu när han kallade miss Venezuela 1996 tjock ?
2016-09-29, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko

Han kallade väl Rosie O'Donnell för värre saker som han bekräftade under första debatten förra året.

Så nej något sånt lär inte skrämma någon Trump supporter.
2016-09-29, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Precis som det finns fullt av "poll"-hundar så finns det debatt-clowner.
vad menar du är en rimlig inställning till opinionsundersökningar?

nu backar trump för övrigt: http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/?ex_cid=2016-election
2016-09-29, 14:56
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Precis som det finns fullt av "poll"-hundar så finns det debatt-clowner. Dessa insisterar på att debatterna är allt.

Reagan förlorade alla (6 st) sina debatter, det gjorde George W. Bush (6 st. debatter) också. Romney vann sin första. Så hur viktiga var debatterna nu igen?
Det var ju precis det jag skrev. Det är skillnad mellan att vinna och "vinna". Att "vinna" en debatt är viktigt.
2016-09-29, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsaritsan
vad menar du är en rimlig inställning till opinionsundersökningar?

nu backar trump för övrigt: http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/?ex_cid=2016-election

Många "poll"-hundar har Nate Silver som husgud.

Detta trots Silvers grova felbedömningar denna kampanjsäsong.
2016-09-29, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Clinton är mer påläst och kunnig, och svarade korrekt på frågorna. Ur svensk synvinkel "vann" hon debatten. Dock var det ingen som förväntade sig något annat. Clintons problem är inte att hon inte framstår som mer kompetent än sin motståndare. Hennes problem är likeability. Och den biten får hon fortsätta tampas med.

Trumps problem är att han framstår som bindgalen. Hans jobb i debatten var att tona ner den bilden, vilket han lyckades med.

Så ur strategisk synvinkel vann Trump, även om det återigen framkom att han inte är lika bildad och påläst som Hillary.
Vet inte om jag håller med om att Trump lyckades tona ner sig under debatten.Folk gapskrattade ju när han berömde sig själv för sitt temperament och samtidigt var uppe i varv! Och de nya osäkra väljarna som båda är ute efter verkar ju inte ha gått till Trump!
2016-09-29, 15:03
Medlem
Citat:
Många "poll"-hundar har Nate Silver som husgud.

Detta trots Silvers grova felbedömningar denna kampanjsäsong.
okej. jag har inte koll på nate silver men brukar kolla på 538 eftersom de sammanställer data någorlunda väl. du får gärna tipsa om en bättre sida.
2016-09-29, 15:07
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimvoro
Vet inte om jag håller med om att Trump lyckades tona ner sig under debatten.Folk gapskrattade ju när han berömde sig själv för sitt temperament och samtidigt var uppe i varv! Och de nya osäkra väljarna som båda är ute efter verkar ju inte ha gått till Trump!
Jo men man måste se till utgångsläget. Han är fortfarande ingen politikertyp och kommer att stå för en och annan oortodox kommentar, men de riktiga stolligheterna han fått ur sig tidigare lyckades han hålla inne. Det var i princip hans uppdrag, vilket han klarade någorlunda. Clintons uppdrag var att utstråla likeability vilket gick sådär. Hon är ingen Obama direkt.

Publikens reaktioner ska man nog fästa begränsad vikt vid, de är ofta partifolk med en tydlig bias. Från båda läger förvisso.
2016-09-29, 15:07
Medlem
Citat:
okej. jag har inte koll på nate silver men brukar kolla på 538 eftersom de sammanställer data någorlunda väl. du får gärna tipsa om en bättre sida.

Du förstår inte. Nate Silver driver 538.
2016-09-29, 15:08
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Jag drog en facepalm när jag hörde Trump prata om detta, men.... hennes enda jobb var att hålla sig i form, när hon inte gör det kan såklart Trump ha invändningar om detta, förutom det så verkar hon inte vara en ängel direkt...

http://www.dailywire.com/news/9520/miss-universe-clinton-surrogate-allegedly-helped-hank-berrien
Citat:
One month after the trial, the judge, Maximiliano Fuenmayor, stated on national television that Machado had threatened to kill him if he indicted her boyfriend.

Nytt south park avsnitt idag, för de som gillar det!
Senast redigerad av heis 2016-09-29 kl. 15:17.
2016-09-29, 15:09
Medlem
Citat:
Du förstår inte. Nate Silver driver 538.
det vet jag redan.
2016-09-29, 15:09
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Han lyckades bra förra valet men underskattde oftare än överskattade Trump i primärvalen.

Polls är en hyfsad indikator trots svårigheten i att utforma dem speciellt med avseende på sammansättning och att vikta för gur troligt det är att olika grupper faktiskt går och röstar. Sedan 1980 har slutpollsen i princip alltid visat rätt vinnare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in