2016-09-26, 10:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AversisrevA
Hade inte Mona lyckats rymma tömma den så hade övriga hjärntrusten i styrelsen sannolikt skött det.
Smaka bara på Liza Marklund och Rikard Wolf. Champagne är dyrt.
Marklund har väl lagt pengarna på att "el-sanera" konferensrummet!
Citera
2016-09-26, 12:50
Bannlyst
Tycker hon borde brännas på bål en gång för alla.
Citera
2016-09-26, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeRunar
Tycker hon borde brännas på bål en gång för alla.
En ny variant av hedersmord för dom som är ohederliga ?
Citera
2016-09-27, 21:51
Medlem
P55s avatar
Man kan tycka mycket om den gamle elverksdirektören Mikael Styrman från Övertorneå,
men hans blogginlägg om "Rikskleptomanen" är mitt i prick.

http://mikaelstyrman.blogspot.se/

Hans åsikter skrivna den 23. september.
Citera
2016-09-28, 15:17
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Rikskleptoman. Så fint det kan vara med nya ord.
Citera
2016-09-28, 18:54
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Rikskleptoman. Så fint det kan vara med nya ord.

Jo, men jag tycker faktiskt den här meningen är väldigt passande:

"Samordnaren mot våldsbejakande extremism har endast två uppgifter i livet: att lyfta lön och att komma ihåg att andas."

Måste ju bli en klassisk åsikt om Måna
Citera
2016-09-28, 19:21
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Man kan tycka mycket om den gamle elverksdirektören Mikael Styrman från Övertorneå,

Styrman är allt som oftast "mitt i prick". Den behandling han fått av Sossenomenklaturan borde gå till Europadomstolen. Övertorneå är de facto sossarnas "huvudstad".
Citera
2016-09-28, 20:21
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Styrman är allt som oftast "mitt i prick". Den behandling han fått av Sossenomenklaturan borde gå till Europadomstolen. Övertorneå är de facto sossarnas "huvudstad".

Ja jag vet. Och inte bara av Måna som när hon var minister, utan även av Sven-Erik Bucht, som med hjälp av Måna och en del andra politiker sänkte Styrman.

Men det är en komplicerad historia naturligtvis. Styrman blev till sist så jävla sänkt av makten där så han inte orkade längre.

Man får heller inte glömma att Ekfors Krafts nät var och är ett av de mest avbrottsfriade näten i Sverige. Det glömde Måna att prata om...
Citera
2016-09-28, 20:35
Medlem
Mikojans avatar
Citat:

Mikael Styrman är ett geni. Han berättar exakt hur det ligger till. Hillevi Engström trodde hon skulle upp i smöret igen, men insåg smärtsamt fort att hon tagit över ett bullshitjobb efter Sahlin.

Mycket bra läsning som du inte hittar i msm.
Citera
2016-09-28, 23:09
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ja jag vet. Och inte bara av Måna som när hon var minister, utan även av Sven-Erik Bucht, som med hjälp av Måna och en del andra politiker sänkte Styrman.

Men det är en komplicerad historia naturligtvis. Styrman blev till sist så jävla sänkt av makten där så han inte orkade längre.

Man får heller inte glömma att Ekfors Krafts nät var och är ett av de mest avbrottsfriade näten i Sverige. Det glömde Måna att prata om...

Sven-Erik Bucht ja...Som redan som sextonåring satt och orerade på det lokala fiket: "Man ska bli politiker, för då har man framtiden tryggad". Mona Sahlin är av samma ruttna stam. Som politiker kan man göra vad fan som helst, speciellt inom sosseriet, för du har alltid partikamrater i alla styrande organ.

Styrman har suttit inne i två omgångar, bara för att han vägrade vika ner sig.
All heder åt Micke.
Citera
2016-09-28, 23:19
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Sven-Erik Bucht ja...Som redan som sextonåring satt och orerade på det lokala fiket: "Man ska bli politiker, för då har man framtiden tryggad". Mona Sahlin är av samma ruttna stam. Som politiker kan man göra vad fan som helst, speciellt inom sosseriet, för du har alltid partikamrater i alla styrande organ.

Styrman har suttit inne i två omgångar, bara för att han vägrade vika ner sig.
All heder åt Micke.

Palmes pojkar och flickor...
Ja fy fan vilket folk egentligen. Och fortfarande finns det runtom i landet dom som högaktar dessa jävla fifflare!
Citera
2016-09-28, 23:32
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Palmes pojkar och flickor...
Ja fy fan vilket folk egentligen. Och fortfarande finns det runtom i landet dom som högaktar dessa jävla fifflare!

Som "bekant" till Micke sedan 40 år, är jag naturligtvis ganska jävig. Men läs hans blogg från början, så får ni se precis vad sosseriet gör där det inte finns någon opposition.
Det är riktigt ruggig läsning. Att allt är sant är bara en bonus...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in