Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-25, 20:06
Medlem
bernad_laws avatar
OT raderat, varningar utdelade. Tråden handlar om TRUMP. /Mod
2016-09-25, 20:13
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Vi håller i mångt och mycket med varandra i utrikes-filosofi alltså, varför stödjer du inte Trump då?

Jag stödjer honom inte dels därför att det finns inget som bevisar mig att Trump sköter utrikesärenden bättre än en erfaren utrikespolitiker som Clinton. Hon är ju erfarenhetsmässigt sett som handen i handsken.
Sedan så har Trump andra värderingar än de jag delar, han kategoriserar grupper av människor, vilket är enkelt men blir ett felgrepp när man ska vara president.
Det enda jag ser positivt med honom är väl att han skulle kunna vända ekonomin genom att ex. sänka företagsskatten, men det är tyvärr det enda jag finner, som inte en republikansk kandidat erbjuder.

Jag tror 75% av de som röstar på Trump gör det eftersom han är en icke-politiker, en "man av folket", ingen yrkespolitker. Hade han haft en bättre personlighet och omdöme kunde jag faktiskt övervägt att stödja honom. Men han är långtifrån en värdig kandidat. Men men, inte jag som röstar..
2016-09-25, 20:17
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Jag stödjer honom inte dels därför att det finns inget som bevisar mig att Trump sköter utrikesärenden bättre än en erfaren utrikespolitiker som Clinton. Hon är ju erfarenhetsmässigt sett som handen i handsken.
Sedan så har Trump andra värderingar än de jag delar, han kategoriserar grupper av människor, vilket är enkelt men blir ett felgrepp när man ska vara president.
Det enda jag ser positivt med honom är väl att han skulle kunna vända ekonomin genom att ex. sänka företagsskatten, men det är tyvärr det enda jag finner, som inte en republikansk kandidat erbjuder.

Jag tror 75% av de som röstar på Trump gör det eftersom han är en icke-politiker, en "man av folket", ingen yrkespolitker. Hade han haft en bättre personlighet och omdöme kunde jag faktiskt övervägt att stödja honom. Men han är långtifrån en värdig kandidat. Men men, inte jag som röstar..
Vilka grupper har han ställt mot varandra? Mig veterligen är det vänstern som håller på med sånt skit...
2016-09-25, 20:23
Bannlyst
Rösta i den här pollen: Trump eller CLintomn

Lite ironiskt när ni kollar på länderna som vill ha Clinton, ni kan aldrig ana vilka det är :P

https://worldwide.vote/hillary-vs-trump/#/
2016-09-25, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Vilka grupper har han ställt mot varandra? Mig veterligen är det vänstern som håller på med sånt skit...

Illegaler, brottslingar, terrorister, terrorsympatisörer, polishatare och drogkarteller.

Nu må du tycka att dessa ska kategoriseras men kato85 tycker inte att det ska göras av ren princip.
2016-09-25, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Rösta i den här pollen: Trump eller CLintomn

Lite ironiskt när ni kollar på länderna som vill ha Clinton, ni kan aldrig ana vilka det är :P

https://worldwide.vote/hillary-vs-trump/#/

Du tar väl inte den där "pollen" på allvar?
2016-09-25, 20:29
Medlem
Tarstans avatar
Han har hyfsat stöd bland Latinos:
http://thehill.com/homenews/campaign/296747-trump-is-doing-better-with-hispanics-than-you-think
2016-09-25, 20:32
Medlem
kofotskentas avatar
Nytt avsnitt av Fash The Nation.

Man diskuterar förväntningar inför debatten, hur ska Trump agera, strategier mm.
Hur ser kartan ut nu när flera stater vänder från demokraterna till republikanerna eller till att vara osäkra?

Detta plus mycket mera ur den alternativa högerns perspektiv:

https://soundcloud.com/fashthenation/week-58-alt-right-vs-alt-wrong
2016-09-25, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Nytt avsnitt av Fash The Nation.

Man diskuterar förväntningar inför debatten, hur ska Trump agera, strategier mm.
Hur ser kartan ut nu när flera stater vänder från demokraterna till republikanerna eller till att vara osäkra?

Detta plus mycket mera ur den alternativa högerns perspektiv:

https://soundcloud.com/fashthenation/week-58-alt-right-vs-alt-wrong

Jag tycker det är lustigt hur "alt-right" som ska vara edgy blir förvånade eller överraskade av saker om Trump som vissa *harklar sig* såg för långt över ett år sedan.

Kompetensbrist.
2016-09-25, 20:38
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Han har hyfsat stöd bland Latinos:
http://thehill.com/homenews/campaign/296747-trump-is-doing-better-with-hispanics-than-you-think

Detta vill nog inte Clinton se. Hela hennes politik bygger på minoriteter.
2016-09-25, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag tror eventuella antisemiter kan lämna tråden och sluta hoppas. Trump är, liksom alla amerikanska presidentkandidater, och 99% av den amerikanska befolkning, och jag själv, extremt Pro-Israel.

Israel är demokratin och upplysningens hopp i mellanöstern, och Trump vet naturligtvis detta av hela sitt stora hjärta.

Man är väl inte antisemit bara för att man vill rensa ut några dåliga äpplen som har infiltrerat och intagit maktpositioner?

Jag personligen vet inte vart jag står riktigt..vet att det finns riktigt dåliga människor som kommer ur israel, typ såna som förespråkar transor osv, vilket jag är starkt emot. Men jag tror inte heller att alla judar är onda illuminatitjänare. Jag kan inte ge ett bra svar för är inte påläst nog.
2016-09-25, 20:43
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Detta vill nog inte Clinton se. Hela hennes politik bygger på minoriteter.

Debatten imorgon kan bli intressant, om Trump kan ge något till Latinos så kan Florida gå till honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in