2016-09-27, 21:27
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen

Problemet vi har nu är att avgöra om Yougov (som prickade hyfsat rätt vid senaste valet) har mera rätt än SIFO (som prickade lika hyfsat rätt vid senaste valet).

Naturligtvis inget godkänt svar i något avseende, särskilt med hänsyn till att snittet för månaden enligt status.st ligger på 20,1 procent. Sifo är därför fortfarande att betrakta som ett korrumperat skojarinstitut!

Lika stor skojare som S-vetsaren och hans kompisar, som tror de kan bilda regering med M, helt bortsett från att största expanderande riksdagspartiet SD existerar...

Ha, ha, ha!!!
Senast redigerad av Bellania 2016-09-27 kl. 21:30.
2016-09-27, 21:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bellania
Naturligtvis inget godkänt svar i något avseende, särskilt med hänsyn till att snittet för månaden enligt status.st ligger på 20,1 procent. Sifo är därför fortfarande att betrakta som ett korrumperat skojarinstitut!
Varför då? Det finns ju inget facit. I så fall torde väl YouGov vara lika stora skojare med tanke på att diskrepansen mellan snittet och deras undersökning är lika stort som Sifos.
2016-09-27, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Sluta ändra historien till vad som passar för stunden.

YouGov kan inte ha prickat så värst bra 2010 eftersom de inte ens gjorde väljarbarometrar i Sverige då. De började i mars 2011.
Det syftas väl på yougovs valdagsundersökning, september 2010 som gav SD 5,1%

http://link.yougov.se/Services/opinion/valmatning-2010.aspx
2016-09-27, 21:33
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:

Lika stor skojare som S-vetsaren och hans kompisar, som tror de kan bilda regering med M, bortsett från största riksdagspartiet SD...

Ha, ha, ha!!!

Då kan det ju vara belysande att, om man tar en poll-of-polls (månadens snitt hos status.st) som basvärde har ju skojarinstitutet SIFO ungefär 5 %-enheter fel, medan det andra skojarinstitutet You-Gov har 5 %-enheter fel.

Vem som i det läget har mer fel torde vara enbart grundat i vad man själv föredrar att sanningen skall vara.
2016-09-27, 21:38
Medlem
Om jag minns rätt så började YouGov att vikta ned siffrorna, efter att ha fått kritik av något annat institut.
Detta övergav man efter valet 2014, där man missade rejält.
2016-09-27, 21:54
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Varför då? Det finns ju inget facit. I så fall torde väl YouGov vara lika stora skojare med tanke på att diskrepansen mellan snittet och deras undersökning är lika stort som Sifos.

Det är naturligtvis fritt fram att sympatisera med de korrumperade skojarna Sifos s.k. mätningar, som sannolikt har som huvudmålsättning att försöka påverka opinionen i "rätt" riktning efter beställarnas önskemål!

Tyvärr lyckas dom dessbättre inget vidare - SD fortsätter att expandera...
Senast redigerad av Bellania 2016-09-27 kl. 21:57.
2016-09-27, 21:56
Avslutad
Citat:
Det är naturligtvis fritt fram att sympatisera med de korrumperade skojarna Sifos s.k. mätningar, som sannolikt har som huvudmålsättning att försöka påverka opinionen i "rätt" riktning efter beställarnas önskemål!

Tyvärr lyckas dom dessbättre inget vidare...
Istället för att som vanligt svamla kanske du kan läsa vad jag skrev. Jag sympatiserar inte med Sifo.
2016-09-27, 22:03
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Istället för att som vanligt svamla kanske du kan läsa vad jag skrev. Jag sympatiserar inte med Sifo.

Men uppenbarligen tror du ändå på det korrumperade skojarinstitutens s.k. mätningar, lägst av alla!

Hellre i alla fall än på Sentio och YouGov...
2016-09-27, 22:25
Avslutad
Citat:
Men uppenbarligen tror du ändå på det korrumperade skojarinstitutens s.k. mätningar, lägst av alla!

Hellre i alla fall än på Sentio och YouGov...
Jaså? Var kan du utläsa det? Mitt förslag till dig är att du lär dig att läsa ordentligt.
2016-09-28, 00:08
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Facit finns och det är valresultatet.
Det visar att Sentio är överlägset bäst på att mäta SD och att Sifo m.fl. är skojare.
2016-09-28, 00:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Facit finns och det är valresultatet.
Det visar att Sentio är överlägset bäst på att mäta SD och att Sifo m.fl. är skojare.
Nu var det ju YouGov vs Sifo som diskuterades.
2016-09-28, 00:17
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nu var det ju YouGov vs Sifo som diskuterades.

Det motsäger inget av det jag skrev och det var att facit finns och det visar att Sifo är skojare. Det finns inget facit skrev du men det är alltså fel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in