Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Alla andra är tuffa. Det är bara svenskar som är konflikträdda, fega, gummiryggar. Så verkar det låta från svenskar.
Man skäller på svenskar för att de inte tar upp den knutna näven när kvinnor våldtas. Att man sitter vid köksbordet och gnäller eller skriver anonymt på FB när invandrare rånar eller misshandlar deras barn.
Vad gör fransoserna när de råkar ut för terrordåd efter terrordåd. En hel tidningsredaktion utplånas. Åhörare på en rockkonsert torteras, skändas och avrättas. Till och med på deras nationaldag kör ett avskum ihjäl barn med en lastbil. Vi talar om hundratals offer. Vad gör fransoserna? Upplopp? Hämtar tjära och fjädrar? Rullar fram giljotinerna? Kommer Le Pen få +50%? Det är kanske inte så mycket som skiljer oss åt ändå?
De som önskar lag och ordning, är civiliserade, vill göra det rätta, har familj/barn, lån, arbete osv är inte de som tar till våld i första taget. Man försöker påverka och ändra demokratiskt, få människor i sin omgivning att förstå konsekvenserna av förd politik osv. Men alla har en gräns, även normala, förnuftiga, sansade människor.
Vi har sett valfusk i Österrike. Vi har sett hur media och OI blåsa upp en helt felaktig bild vid Brexit. Vi har sett hur media och OI blåsa upp en helt felaktig bild vid amerikanska presidentvalet. Många av oss tycker att media och OI haft en felaktig bild vid svenska val, generell rapportering om läget i landet och SD i synnerhet.
Även om också utländska besökare betraktar svensk media som extrem finns det anledning att misstänka att snarlika förhållande råder även i Frankrike. För 26 månader sedan var mina tippade 16,7% för SD att ta i från tårna och folk i tråden tyckte jag var ute och cyklade. Idag hånskrattar de flesta av oss åt allt under 20%. Även MSM börjar nu varna för att SD kan få 30-35% inom 22 månader, trots att inget i OU tyder på det än så länge. Jag hoppas på Frankrike, Tyskland och Nederländerna 2017. Brexit, Trump och FraTysNed kan verkligen bana väg för ett enormt uppsving för SD 2018.
Jag var personligen mer entusiastisk för SD 2014 än jag är idag, men de är fortfarande de minst dåliga. Jag hoppas de blir tydligare och tuffare. I all verksamhet så skrämmer otydlighet bort kunder/köpare. SD borde lista 3-4 punkter som är så tydliga att alla ser dem och rakt ut säga hur man ska lösa det. Dessa punkter återkommer man till de närmaste 22 månaderna som sossarna haft mantrat vård-skola-omsorg under decennier.
Jag citerar mig själv och medger att jag som väljare kanske är för otålig.
Jag vill passa på att rekommendera Nigel Farages syn om Enoch Powell tal Rivers of blood. Att Powell i många avseenden var en fantastisk människa och att han i stora delar hade helt rätt i sitt tal, men att han satte flaggan så långt fram att steget blev för stort för majoriteten av folket. Farage menade att politikerns roll är att sätta flaggorna inom mentalt räckhåll så folket tar sig dit för att sedan flytta flaggan längre och längre fram allteftersom folk följer. Powells tal hur rätt han än hade, menar Farage medförde att invandringen politiskt blev bannlyst att tala om i Storbritannien i över tre decennier.
Gå till 30:30
http://snaphanen.dk/2016/11/18/nigel-farage-the-year-of-political-revolution/
Om "Israelvurmandet" blott är ett redskap för SD att neutralisera nazist-rasist anklagelsen så får det kanske vara så.
Om definitionen "öppen svenskhet" blott är en konstruerad definition för att klara denna tid får man kanske ha överseende med det.
I takt med vinden vänder, man får folket med sig kanske det också går att flytta flaggorna allteftersom väljarna ser att landet och utvecklingen ånyo går åt rätt håll.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheLucky
Intressant i sammanhanget är socialdemokraterna och Moderaterna. Socialdemokraterna kan inte hoppas på att få väljare från moderaterna och inte heller Vänsterpartiet eller miljöpartiet. Moderaterna kan omvänt inte hoppas på att ta röster från socialdemokraterna och inte heller några från de andra borgerliga partierna. Där är socialdemokraterna och moderaterna numer låsta. Alltså kvarstår bara att passivt och successivt tappa väljare till Sverigedemokraterna.
Såsom redan noterats behöver inte Sd göra särskilt mycket eftersom verkligheten sköter jobbet. Nu har partiet hamnat på en platå mellan 20 till 25 procent beroende vilket institut som gör mätningar. Det ska inte uppfattas som att det är stiltje. Regeringen har bestämt sig för att satsa ytterligare miljarder på utbildning för vuxna invandrare. Samtidigt som man skär ner på andra områden. Vi lär ju få se fler galna beslut. De som ännu inte röstar på sd övertygas därmed vartefter att göra det. Fler och fler får nog. De har ännu inte bestämt sig så att det syns i mätningar, men man kommer inom snar framtid att se sig tvungna att ta steget över.
Intressant analys att S och M kanske inte kan få fler väljare. Det kan komma visa sig vara exakt just så! För stunden gissar jag att S&M maximalt har 45% och som sagt sjunkande. Undrar om de är lika medvetna på respektive partihögkvarter?