Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-27, 20:54
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Kan tyda på att Clinton är så usel kandidat. Jag tror hon kommer förlora starkt på att hon hånade Trump.

Clinton framställs ofta som stabil och säker, lugn och trygg. Men när hon visade sig att hon hånade Trump så sjönk hon till Trumps nivå. Det är inte en merit.

Däremot sjönk Trump inget alls. Trump var Trump, med en bättre attityd om man ska jämföra med primärvalen.

Men anti-Trump/osärka verkade hoppas på att Trump skulle bete sig som ett arsle och pasta paj, vilket han inte alls gjorde. pro-Trump hoppades på Duke Nukem 3D i debatten, vilken inte alls blev.

Skillnaden mellan pro-Trumo och osäkra/anti-Trump är att de som är pro-Trump kommer rösta på Trump oavsett vad han gör. Medan anti-Trump och osäkra kan faktiskt ändra sig. Mest troligt att osäkra ändrar sig.
Trump måste ta upp att Clinton under en HBTQ-middag satt och kallade Trumps väljarbas för skräp. Inte Trump själv utan hans väljare, vilket är helt sjukt. Han kanske suger på det tills sista debatten. Det måste upp i ljuset på bästa sändningstid i en direkt fråga till Clinton. Att kalla väljarna för skräp är at gå aaaaaaldelles för långt.
2016-09-27, 20:57
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xd67
Läs
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23604693.ab

– Någon som klagar på en mikrofon har inte haft en bra kväll, säger Hillary Clinton till CNN.
Nog tycker jag att det var lägre ljud på hans mikrofon än hennes. Något som SVT gjort mot Jimmie Åkesson några ggr.
2016-09-27, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Trump höll sig betydligt mer dämpad än förväntat och det gynnade honom.
Var de olika kanidaterna står i sakfrågor vet väljarna redan, således mindre viktigt.

Jag uppfattade Trump bättre än primärvalen.
2016-09-27, 21:14
Medlem
squeakys avatar
Kollade igenom debatten igen och shiiit vilken galenpanna Trump är, Hillary läxxade verkligen upp old Donnyboi.

Citat:
Jag vill inte tro på konspirationsteorier men min mikrofon var mycket lägre än hennes. Dessutom var den av och på i omgångar. Det var fruktansvärt. Jag undrar om det var med flit,

Tomten Trump måste som vanligt skylla allt på alla andra.

Även John Oliver drog ner brallorna på Trumpen
https://www.youtube.com/watch?v=h1Lfd1aB9YI
2016-09-27, 21:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Kollade igenom debatten igen och shiiit vilken galenpanna Trump är, Hillary läxxade verkligen upp old Donnyboi.

Tomten Trump måste som vanligt skylla allt på alla andra.

Även John Oliver drog ner brallorna på Trumpen
https://www.youtube.com/watch?v=h1Lfd1aB9YI

Det är lustigt att anti-SD folk och anti-Trump folk ska hela tiden vara släng i käften om Trump. Komma med förolämpningar och jämförelser med djur.

Hur ofta är det SD/Trump folk som kommer med förolämpningar om andras väljare? Aldrig.

Vi håller nivån. Det gör inte ni.
2016-09-27, 21:20
Bannlyst
Trump borde ha försökt bli borgmästare i New York innan han gav sig in i detta.Där hade han passat in och fått erfarenhet!
2016-09-27, 21:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klimvoro
Trump borde ha försökt bli borgmästare i New York innan han gav sig in i detta.Där hade han passat in och fått erfarenhet!

Det handlar inte om erfarenhet. Det handlar om hur man väljer att uttrycka sig. Trump kan välja att vara lugn som Clinton om han ville. Varför han inte gjorde det kommer pollsen visa.
2016-09-27, 21:26
Bannlyst
Citat:
Det handlar inte om erfarenhet. Det handlar om hur man väljer att uttrycka sig. Trump kan välja att vara lugn som Clinton om han ville. Varför han inte gjorde det kommer pollsen visa.
Trump kan ju inte uttrycka sig tillräckligt bra!Självklart är det bra med erfarenhet.
2016-09-27, 21:28
Medlem
ziracorns avatar
Citat:

Trumpen VAR mindre aggressiv än brukligt, inget snack. Sen att han måste kunna försvara sig mot rena påhopp från tanten måste ju ses som en sund mänsklig reaktion. Det är ju bara Robot-TANTEN som viftar bort påhopp. Tur att hon har sina Secret Service, utan dem hade hon varit slarvsylta på bussen hem från kneget...
2016-09-27, 21:29
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Scott Adams anser att Trump var ovanligt lugn och balanserad igår. Se mitt inlägg i den andra tråden:

http://www.flashback.org/p58607363#p58607363
2016-09-27, 21:30
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Jag uppfattade Trump bättre än primärvalen.
Vilket också är O'Reilly's poäng och Krauthammers poäng, Trump behöver inte vinna ordväxlingen genom att kalla Clinton öknamn. Trump måste framstå som sansad och balanserad och presidentlik.
För Trump räcker oavgjort.
2016-09-27, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Scott Adams anser att Trump var ovanligt lugn och balanserad igår. Se mitt inlägg i den andra tråden:

http://www.flashback.org/p58607363#p58607363

Ja det är alltid en tröst att läsa hans blogg, när man tror att Trump gjort något dåligt visar han är det är tvärtom.

Tyckte Trump betedde sig precis som vanligt. Folk gör en för stor fluga av det här, de allra flesta väljarna har redan bestämt sig ändå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in