Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-16, 08:04
  #97
Medlem
Ungefär hur ofta släpps det kartuppdateringar?
Jag har haft min cx3 sen våras och inte haft någon uppdatering än.
När släpptes senaste kartuppdateringen?
Antar att dessa släpps kanske max 2ggr/år.
Hittills har min navigation fungerat bra blev bara lite nyfiken
Citera
2016-09-17, 11:56
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonJalapeno
Ungefär hur ofta släpps det kartuppdateringar?
Jag har haft min cx3 sen våras och inte haft någon uppdatering än.
När släpptes senaste kartuppdateringen?
Antar att dessa släpps kanske max 2ggr/år.
Hittills har min navigation fungerat bra blev bara lite nyfiken

Jag har för mej två gånger om året. Har du kollat med Mazda Toolbox? Jag har för mej att en kom i våras nämligen.
Citera
2016-09-17, 12:11
  #99
Medlem
Jag uppdaterar nu.
Citera
2016-09-18, 10:07
  #100
Medlem
Nu fick jag ju upp fartkameror och en del smarta POI som bensinmackar till exempel. Trevlig uppdatering när man märker skillnad.
Citera
2016-09-19, 12:00
  #101
Medlem
Ska se när jag kommer hem, vart någon månad sen man kontrollerade Mazda toolbox.
Tror dock att jag redan har den senaste uppdateringen. Har haft bensinmackar med i navigation sen jag köpte bilen strax innan sommaren.
Citera
2016-09-19, 21:37
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonJalapeno
Ska se när jag kommer hem, vart någon månad sen man kontrollerade Mazda toolbox.
Tror dock att jag redan har den senaste uppdateringen. Har haft bensinmackar med i navigation sen jag köpte bilen strax innan sommaren.

Hur gick det, hade du senaste redan?
Citera
2016-09-22, 12:50
  #103
Medlem
fernebos avatar
Slog till på en lätt begagnad som inte ens hade gått 1000 mil. (ja, det finns folk som byter bil varje år) Optimum 150 med vita klädseln. Skulle faktiskt just köpa en sprillans, men kan man komma undan 50 000 billigare, så varför inte? Den har ju fortfarande mer än två års nybilsgaranti och sju års komponentgaranti.

hkkla! Du får var beredd att agera support!
__________________
Senast redigerad av fernebo 2016-09-22 kl. 12:58.
Citera
2016-09-22, 12:57
  #104
Medlem
lepops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Slog till på en lätt begagnad som inte ens hade gått 1000 mil. Optimum 150 med vita klädseln.
Skulle faktiskt just köpa en sprillans, men kan man komma undan 50 000 billigare, så varför inte? Den har ju fortfarande mer än två års nybilsgaranti och sju års komponentgaranti.

hkkla! Du får var beredd att agera support!

Välkommen in i klubben! Vilken färg blev det?
Citera
2016-09-22, 13:00
  #105
Medlem
fernebos avatar
Tack.

Soul red!
Citera
2016-09-22, 18:29
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Slog till på en lätt begagnad som inte ens hade gått 1000 mil. (ja, det finns folk som byter bil varje år) Optimum 150 med vita klädseln. Skulle faktiskt just köpa en sprillans, men kan man komma undan 50 000 billigare, så varför inte? Den har ju fortfarande mer än två års nybilsgaranti och sju års komponentgaranti.

hkkla! Du får var beredd att agera support!


Haha du kommer nog klara det på egen hand men fråga såklart, se om jag kan svara.
Citera
2016-09-27, 13:27
  #107
Medlem
lepops avatar
Min bil har slutat visa antal km man har kvar på tanken att köra. Någon annan med samma problem alt om någon vet hur man löser det?
Citera
2016-09-27, 15:51
  #108
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lepop
Min bil har slutat visa antal km man har kvar på tanken att köra. Någon annan med samma problem alt om någon vet hur man löser det?

Jag är osäker men har du tankat fullt senaste tankningarna? Misstänker att om man bara pytsar i 10-20-30 liter då och då så "vet" inte färddatorn exakt hur mycket som finns (kvar) i tanken och då väljer den hellre att inte visa nåt.

Har försökt att uppdatera mina kartor senaste dagarna men det slutar bara med en väldigt icke informativ ruta i Toolboxen som berättar att "Fel! Vi har ett problem!"
No shit!
Ringde min ÅF. Dom visste inget och hänvisade till huvudkontoret (info@mazda.se).
Mailade dem i fredags - inget svar.
Ringde upp dem.
"Ja, jo...dom har visst nåt tjall i Tyskland med jobbar på att försöka lösa det."
"Jo, men felet har funnits in minst en vecka och ni har varken informerat ÅF eller svarat på mitt mail."
"Jaså. Men dom jobbar på att försöka lösa det så du får köra med gamla kartorna så länge".
Suck.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback