Citat:
Och jag är impad av dina tekniska analyser. oftast bra underlag.Snyggt där! Impad av hur du läser makron när det gäller olja. Hur mycket rör sig din depå av dina swingar? Varför jag undrar är för att 75p olja, på det sättet jag handlar, är brutalt mycket.
Fing ja, är inte insatt men går ju inte att missa hetsen. Ska bli riktigt spännande att se vart den står om 6-12 mån. Antingen har halva mitt Twitterflöde försvunnit eller så är det fullt av sportbilar och klockor..
Fing ja, är inte insatt men går ju inte att missa hetsen. Ska bli riktigt spännande att se vart den står om 6-12 mån. Antingen har halva mitt Twitterflöde försvunnit eller så är det fullt av sportbilar och klockor..
Jag skulle inte ta rygg på mina olja.. Jag har ofta rätt marknadssyn, men jagar för många punkter på en gång. Depån skakar rejält ibland o jag är nära gränsen. Räddas av att jag börjar med mindre size och dubblar upp många ggr i uppgång. När det går fel kan jag hantera förlust eller också, vilket sker väldigt ofta, så blåser jag hela vinsten. Men för mig funkar det bäst, jag behöver rejäla utdelningar när jag vinner, annars börjar jag "spela" redan i utgångsposition o kommer blåsa kontot. Håller mig till max -5procent per dag totalt och max -2-3 procent/position, men det ska medges att jag från tid till annan blåser hela femman på en enstaka position. Min moneymanagement är absolut my weakest link, men jag har förbättrat mig väldigt mycket på ett år tror jag hade varit ännu mer aktsam om jag tradade på heltid o om jag inte hade ett ganska ok kapital i långa portföljen. Det vore hur surt som helst att blåsa hela tradingkapitalet, men världen skulle inte gå under.
Jag har bara följt min marknadssyn att det ska upp rejält inför opecmötet o blev väldigt förvånad över den kraftiga nedgången i fredags. Där brände jag mig rejält, inte minst självförtroendet. Normalt hade jag tagit position redan imorse på ca 46.40 men jag var alldeles för stukad. Istället har jag hela dagen hamnat fel i dax.
DAX. NU kanske det händer. Bevakat timgrafen i daxen hela dan och det har från typ lunch sett ut som att vi skulle kunna få till en trendvändning. Candle kl. 21.00 indikerar trendvändning. Om vi nu får en grön kl. 22.00 ser det bra ut för vändning. Men ligger väldigt nära min SL 10377 (nu 10387). Går inte in mer idag så om den löser ut blir det först imorgon.