Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-26, 22:51
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
NBC streamar:

http://heavy.com/news/2016/09/presidential-debate-live-stream-livestream-how-to-watch-online-tonight-free-without-cable-app-young- turks-nbc-youtube-facebook-twitter-twitch-tv-sling-roku-cnn-fox-trump-clinton/

tack!
2016-09-26, 23:31
Medlem
glimmandes avatar
Stänger Stora tråden om Donald Trump tills första presidentvalsdebatten är över. Detta för att undvika att tråden drunkar i chatinlägg. Öppnar tråden efter presidentvalsdebatten.

//Mod
2016-09-27, 06:56
Medlem
glimmandes avatar
Öppnar tråden igen.

//Mod
2016-09-27, 08:43
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Klassisk liberalism.

Förlörligar "konspirationsteorier" för att i nästa andetag försvara något som per definition är en konspirationsteori.

Undrar hur det kan komma sig. Många spekulerar i att det har med Trump att göra - dina typer av resonemang alltså.

Vi ska komma ihåg att det för några veckor sedan var en ren "konspirationsteori" att Hillary haft något hälsoproblem också.

Om det är liberalism att lita på FBI och inte på indoktrinerade youtubedetektiver, ja då är jag liberalism av hela mitt hjärta!

Jag spekulerar inte, jag VET att Trump ville ha demokraternas server hackad, sen tror jag inte han har något personligt med det att göra, det skulle vara alltför riskabelt.

Har aldrig trott att Hillarys hälsoproblem var en konspirationsteori, hon gick väl ut själv med det t.o.m

Du försöker leda bort diskussionen om Trump (som vanligt när det är kört) och väljer att fokusera på mig genom att kategorisera mig som någon slags Hillary-dyrkare, trist att man inte kan hålla sig till ämnet, men men det är väl det som är FB haha
Jag gillar inte henne nämnvärt, men ska man välja mellan pest eller kolera..

“The mentally disturbed do not employ the Principle of Scientific Parsimony: the most simple theory to explain a given set of facts. They shoot for the baroque.”
-Philip K. Dick
Senast redigerad av kato85 2016-09-27 kl. 08:51.
2016-09-27, 09:02
Medlem
kristofferGs avatar
Det är helt kört. Donald Trump har förlorat tyvärr. Allt förgäves... Hillary klar mer eller mindre som president.
2016-09-27, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Det är helt kört. Donald Trump har förlorat tyvärr. Allt förgäves... Hillary klar mer eller mindre som president.

Slut kommer ju han inte vara tror inte Blue-collar workers lämnar honom efter det här.

Men högutbildade och unga väljare rök nog för alltid här.

Väldigt slarvigt/dumt av Trump att inte förbereda sig, men som de säger så är det ju ingen som vågar säga åt honom.
2016-09-27, 10:02
Medlem
zergrushs avatar
Citat:

Detta var ju mer eller mindre givet när man såg till kandidaternas policy, målsättning eller förmåga till replikskifte.
Blir spännande att se om Trump faktiskt skiter i de övriga debatterna? Har hört denna teori ett par gånger eftersom människan ändå är ganska egenkär.

Det är lite lustigt att se tonbytet hos, tidigare så självsäkra, "4D chess master, can't stump the Trump!!!"-supportrarna.
2016-09-27, 10:21
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Slut kommer ju han inte vara tror inte Blue-collar workers lämnar honom efter det här.

Men högutbildade och unga väljare rök nog för alltid här.

Väldigt slarvigt/dumt av Trump att inte förbereda sig, men som de säger så är det ju ingen som vågar säga åt honom.

Hans stöd hos Blue-collar workers är inte så stort som man tror. De fattar själva att lågutbildade fabriksjobb inte kommer tillbaka till USA utan deras samhällsklass måste stödjas på andra sätt, tex med gratis utbildning. Framför allt tror jag inte inte de tror på Trumps teori att lägre skatter för rika i förlängningen ska leda till jobb för dem.

Sen tror jag inte att "hard working tax payers" uppskattade att Trump stoltserar med att han inte betalat skatt i debatten.
2016-09-27, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Hans stöd hos Blue-collar workers är inte så stort som man tror. De fattar själva att lågutbildade fabriksjobb inte kommer tillbaka till USA utan deras samhällsklass måste stödjas på andra sätt, tex med gratis utbildning. Framför allt tror jag inte inte de tror på Trumps teori att lägre skatter för rika i förlängningen ska leda till jobb för dem.

Sen tror jag inte att "hard working tax payers" uppskattade att Trump stoltserar med att han inte betalat skatt i debatten.

Om han leder i Ohio och lika i Pennsylvania så betyder det att han drar demokrater till sin sida så hans stöd hos Blue-collar workers är nog väldigt högt.

Ett USA utan fabriksjobb kommer aldrig hålla i längden vi ser redan nu att GDP knappt klarar sig över 1% strecket. Samt att mängder med städer har kollapsat totalt.
2016-09-27, 10:31
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Om han leder i Ohio och lika i Pennsylvania så betyder det att han drar demokrater till sin sida så hans stöd hos Blue-collar workers är nog väldigt högt.

Ett USA utan fabriksjobb kommer aldrig hålla i längden vi ser redan nu att GDP knappt klarar sig över 1% strecket. Samt att mängder med städer har kollapsat totalt.

De lever i en nostalgisk fantasi isf. Idag är det utbildade ingenjörer som arbetar i automatiserade fabriker, inte Bosse Blåställ som står och skruva i muttrar vid löpande bandet. Det är USA:s eget fel om de gjort sig så beroende av enkla fabriksjobb åt underklassen i stället för att se till att de följer utvecklingen.
2016-09-27, 10:33
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:

Knappast, vadå kört han lär studsa tillbaka fort, folk hatar Hillary. Han ska dock ta med sig att den som hetsar upp sig och avbryter motståndaren alltid framstår som desperat förlorare.
2016-09-27, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
De lever i en nostalgisk fantasi isf. Idag är det utbildade ingenjörer som arbetar i automatiserade fabriker, inte Bosse Blåställ som står och skruva i muttrar vid löpande bandet. Det är USA:s eget fel om de gjort sig så beroende av enkla fabriksjobb åt underklassen i stället för att se till att de följer utvecklingen.

Nja att Ford och Co flyttar till Mexiko samt andra fabriker har inte med automatiserade fabriker att göra, de vill ha billigare manskap.

Sen att vi är på väg mot en helt automatiserade fabriker i framtiden är en annan sak.

Tittar man USAs demografi med svarta, latinos ,vita så väntar en tuff framtid om de helt ska gå från ett industriland som man gjort hittills.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in