2016-09-27, 04:02
Medlem
bernad_laws avatar
Haha nu är han helt körd.... Hur kan han inte bara säga "jag hade fel om Obama" istället för detta svammel.
Moderator
sm910difs avatar
Passande att de står framför självständighetsdeklarationen när båda går på om och att utöka möjligheterna till att stoppa vapenägare på något så godtyckligt och rättsosäkert som att staten placerat dig på deras no-fly list och Hillary babblar om "military-style assault weapon".

That to secure these rights [såsom rätten till att bära vapen], Governments are instituted among Men, deriving their just powers from the consent of the governed, That whenever any Form of Government becomes destructive of these ends, it is the Right of the People to alter or to abolish it, and to institute new Government

"Although the second amendment people, maybe there is - I don't know."
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Han agerar oprofessionellt. Det kanske fungerade mot B-laget han mötte i primärvalet, men knappast nu.
Fast flera (även de på vänstern) inom amerikansk media kallade primärvalet tufft.

Båda (och moderatorn) gör lite bättre ifrån sig än vad jag trodde innan. På sitt eget vis så klart.
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag menar att Svenskar =/= Amerikaner.

Amerikaner är mer radikala än Svenskar. Mycket mer radikala.

Jaha bara för att de på något vagt sätt är påstått radikala så drar du slutsatsen att de gillar folk som är ohyfsade.

Logiken
Medlem
Reguluss avatar
Nu invecklar Trump sig i frågan om han påstod att Obama inte var född i USA. Inte heller bra.
2016-09-27, 04:03
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Haha nu är han helt körd.... Hur kan han inte bara säga "jag hade fel om Obama" istället för detta svammel.

Han kan ju inte bättre. Hillary behövde bara svara "Just listen to what you heard"
Medlem
JoeBidens avatar
Aj aj aj.... Där fick hon in en bra oneliner. Något medierna kommer hypea upp ifall han inte får in en sjysst än.

Det roliga är att man egentligen tjänar på att förlora den första debatten i viss mån. Lägre ställda förväntningar ger en större chans för comeback.

Däremot kan man inte ligga under med tvåsiffra procentbelopp, men det är en annan femma.

I slutändan är det våra politiska bekräftelsebias (ursäkta svengelskan här) som enligt oss själva "avgöra" vem som "vinner" debatten. Det är spelet om de få osäkra väljarna i de avgörande swingstaterna som avgör valet. Men det vet ju alla.
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Nu ljuger Donald uppenbart..... Obamas födelsebevis

Det han säger är faktiskt sant. Den som började hävda att Obama inte var född i USA var Hillary under kampanjandet 2008. Kolla upp det själv.
Medlem
NygammalValss avatar
Det skulle ändå vara lite kul om Trump vann valet. Då blir det rejält omrört i den politiska grytan med effekter i hela världen...
Medlem
BenHornes avatar
För vad det är värt, jag tycker Trump verkar mest sjuk inatt. Talar väldigt osammanhängande, upprepar sig konstant etc.
Avslutad
Jag fattar inte vad Obamas födelseland har med rasism att göra??? Dom får det att låta som att en attack på Obama är en attack på alla svarta.
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia
Är det någon någorlunda vettig människa som faller för Clintons flumsnack?

Är det någon någorlunda vettig människa som faller för Trumps haranger och dribblingar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in