Citat:
Ursprungligen postat av
Perlmutter
Skrev jag inte Latinos och muslimer? Att indier, pakistanier med andra asiater begår fler brott vet ju "alla". De har i genomsnitt också högre löner än vita och de flesta av dem har inte invandrat illegalt eller?
Sen klumpar man ihop de flesta muslimska araber med vita i brottsstatistiken.
Försök inte spela smart. Helt bisarrt att du antyder att första och andra generationen inte begått något terrorbrott i USA när vi har haft flera stycken bara i år.
Trodde det var pedagogiskt och lätteförståeligt i punktform, men var visst inte nog. Du påstod
Citat:
Varför ska latinos kunna invandra illegalt när det inte är tillåtet för andra.
. Det är inte tillåtet för någon. Begår fler brott och har högre löner? Det måste vara det mest osannolika demografiska sambandet någonsin. Källa, tack.
Sant, varför man med fördel ser till statistik för första och andra generationens invandrare istället. Vilket jag också visade i grafen jag länkade. Jag spelar inte smart, däremot försöker jag basera min argumentation på empiri snarare än "common knowledge". Sen skrev jag uttryckligen första generationens invandrare. Förövarna i såväl San Bernadin som Orlando var INTE första generationens invandrare, och attentaten hade inte kunant förhindras av mer omfattande bakgrundskontroller.
Citat:
Ursprungligen postat av
heis
Är du tveksam till att hon skulle vara korruptare än Bernie eller Drumpf??
Är inte det positivt då, om han har "bytt åsikt om i princip allt"??
Nej, ifråga om att vara korrupt vinner Hillary stort. Nej, för då vet man inte vad fan man röstar på.
Citat:
Ursprungligen postat av
userboy
Sanders vädjade ju till sina följare att rösta på Hillary, vilket inte uppskattades alls. Frågan är på vilken sida dessa väljare i slutändan hamnar.
Det är en mycket intressant fråga. Sanders buades delvis av sina egna supportrar när han ställde sig bakom Hillary, om jag minns rätt. Breitbart et al. har rapporterat att de eventuellt kan gå till Trump, men jag vete faan. Sen är väljargruppen som röstade fram Sanders mindre i GE än primärvalsspektaklet.