2016-09-27, 02:21
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Så vad tror ni det första kommer hända?

Introduktionen?
2016-09-27, 02:22
Medlem
BenHornes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Skrev jag inte Latinos och muslimer? Att indier, pakistanier med andra asiater begår fler brott vet ju "alla". De har i genomsnitt också högre löner än vita och de flesta av dem har inte invandrat illegalt eller?
Sen klumpar man ihop de flesta muslimska araber med vita i brottsstatistiken.
Försök inte spela smart. Helt bisarrt att du antyder att första och andra generationen inte begått något terrorbrott i USA när vi har haft flera stycken bara i år.
Trodde det var pedagogiskt och lätteförståeligt i punktform, men var visst inte nog. Du påstod
Citat:
Varför ska latinos kunna invandra illegalt när det inte är tillåtet för andra.
. Det är inte tillåtet för någon. Begår fler brott och har högre löner? Det måste vara det mest osannolika demografiska sambandet någonsin. Källa, tack.

Sant, varför man med fördel ser till statistik för första och andra generationens invandrare istället. Vilket jag också visade i grafen jag länkade. Jag spelar inte smart, däremot försöker jag basera min argumentation på empiri snarare än "common knowledge". Sen skrev jag uttryckligen första generationens invandrare. Förövarna i såväl San Bernadin som Orlando var INTE första generationens invandrare, och attentaten hade inte kunant förhindras av mer omfattande bakgrundskontroller.

Citat:
Ursprungligen postat av heis

Är du tveksam till att hon skulle vara korruptare än Bernie eller Drumpf??

Är inte det positivt då, om han har "bytt åsikt om i princip allt"??
Nej, ifråga om att vara korrupt vinner Hillary stort. Nej, för då vet man inte vad fan man röstar på.

Citat:
Ursprungligen postat av userboy
Sanders vädjade ju till sina följare att rösta på Hillary, vilket inte uppskattades alls. Frågan är på vilken sida dessa väljare i slutändan hamnar.
Det är en mycket intressant fråga. Sanders buades delvis av sina egna supportrar när han ställde sig bakom Hillary, om jag minns rätt. Breitbart et al. har rapporterat att de eventuellt kan gå till Trump, men jag vete faan. Sen är väljargruppen som röstade fram Sanders mindre i GE än primärvalsspektaklet.
Senast redigerad av BenHorne 2016-09-27 kl. 02:24.
2016-09-27, 02:23
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Nu kom Wikileaks med ett avslöjande.

Citat:
FBI report: Everyone one at Platte River Networks (PRN) had access to Hillary Clinton's emails

https://twitter.com/wikileaks/status/780437175682957312

En kommentar i tråden på twitter.

Citat:
That means everyone with access watched the communication with HRC and the President of the United States.
2016-09-27, 02:25
Medlem
Det är efter debatten här som opinionen kommer vända helt. Trump kommer vinna lätt.

Trump 2017
2016-09-27, 02:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Är tanken från wikileaks att informationen ska nå trump/cnn så att det tas upp på debatten?
2016-09-27, 02:27
Medlem
BenHornes avatar
Citat:

Ajdå. Nu jävlar jobbar Trump-staben med att få ihop avslöjandet till ett debattargument. Lite elakt av wikileaks att släppa det just nu.
2016-09-27, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenHorne
Trodde det var pedagogiskt och lätteförståeligt i punktform, men var visst inte nog. Du påstod . Det är inte tillåtet för någon. Begår fler brott och har högre löner? Det måste vara det mest osannolika demografiska sambandet någonsin. Källa, tack.

Sant, varför man med fördel ser till statistik för första och andra generationens invandrare istället. Vilket jag också visade i grafen jag länkade. Jag spelar inte smart, däremot försöker jag basera min argumentation på empiri snarare än "common knowledge". Sen skrev jag uttryckligen första generationens invandrare. Förövarna i såväl San Bernadin som Orlando var INTE första generationens invandrare, och attentaten hade inte kunant förhindras av mer omfattande bakgrundskontroller.

Nej, ifråga om att vara korrupt vinner Hillary stort. Nej, för då vet man inte vad fan man röstar på.

Hur läser du? Jag skrev att Indier, pakistanier, Chineser har i genomsnitt högre löner än vita och att dem inte är överrepresenterade i brottsstatistiken!
Men illegala Latinos är en helt annan femma.
Indirekt låter demokraterna det vara legalt för miljoner mexikaner att befinna sig i landet illegalt. Medan alla andra tvingas gå den lagliga vägen som oftast också blir väldigt dyr.
2016-09-27, 02:28
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Är tanken från wikileaks att informationen ska nå trump/cnn så att det tas upp på debatten?

Tanken är väll att få Clinton svettas lite när ivriga journalister står och blänger på henne.
Medlem
Citat:

Låt cirkusen börja. Verkar vara piskad stämning på Twitter i alla fall. Hillary kommer ha åldrats 20 år under denna valkampanjen!
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ok... krokig är då...? W/e, nej för du vet inte vad han tycker ö.h.t, och du vet inte vad han har bytt åsikt om, varken då elelr nu.
2016-09-27, 02:29
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av userboy
Jag ber om ursäkt, men jag förstår inte varför du väljer CNN om de uppenbart är partiska. Var du sarkastisk eller missar jag din logik?

Edit: Inte för att det spelar någon större roll vilken livesändning man väljer att följa.
Jo, det lät nog som ironi men så som CNN verkligen blivit öppen propaganda kanal för Hillary, ägarna bakom CNN (Time Werner tror jag) är en av alla de storföretag som investerat multum i Crooked Hillary och kanalen har bokstavligt blivit Clinton News Network och även om de är obehagligt ärligt talat, så är det ändå fascinerande att se hur extrema de kan bli.

Jag är starkt mot Hillary Clinton, som skrevs tidigare i tråden, blir hon 45:e Presidenten i USA så har vi ett kärnvapenkrig i vårt närområde efter hur hon beskrivit Ryssland. Sen är hon genomkorrupt, har Libyen och skapande av ISIS och kaoset i Syrien på sitt samvete. Är 100$$$ totalt köpt, sponsrad av vidriga sionister som George Soros, Goldman Sachs & Co.
Allt från henne är fan lögner eller köpta åsikter. Därför blir de fascinerande att se hur CNN vinklar saker även om debatten kanske är mer nyanserad än CNN vanligtvis är.
2016-09-27, 02:29
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ajdå. Nu jävlar jobbar Trump-staben med att få ihop avslöjandet till ett debattargument. Lite elakt av wikileaks att släppa det just nu.

Det är lite fegt och fult ja. Men Assange gör det bara för att rädda sig själv. Vinner Trump så går Assange fri för Assange är ointressant för Trump. Clinton däremot vill få Assange dömd och hängd inför världen för att visa hur det går med folk som drar ned byxorna på globalismen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in