2016-09-27, 01:25
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison.J.Bounel
Håller med föregående talare. OK att Trump isolerar sig från andra länder genom att vara väldigt generaliserande men han är ju rätt tydlig om att försöka ena USA och göra USA great again, utan att ställa grupper mot varandra (inom befolkningen).

Hillary där emot håller på och eldar på BLM mot polisen, svarta och hispanics mot vita, deplorables irredeemables. Dessutom har hon piskat upp retoriken ordentligt mot Ryssland, Syrien, Iran.

Detta behöver man inte hänga på Infowars för att läsa sig till, men förklara gärna på vilket sätt det Trump säger splittrar det amerikanska folket jämfört med Hillary?
Seriously... betyder "make USA great again" något mer för dig än en smutsig utsliten hjärnslö floskel!? Vad Hillary gör utrikes tycker jag det är rimligt att kritisera men inrikes, kom igen nu... snubben har hetsat mot latinos, bygga en mur mot dem, neka inresa för alla muslimer till USA. Kom igen.

...

Just nu låter CNN Bernie inför debatten göra reklam för Hillary.
Senast redigerad av Madagascar 2016-09-27 kl. 01:28.
2016-09-27, 01:27
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Varför i bövelen heter du socialkonservativ?? Hillary kallade svarta för "super predators", hon vill bara ha deras röster sen om de skjuts ihjäl på gatorna kan man inte bry sig mindre, OM INTE det är en polis som skjutit! DÅ jävlar är det illa.
ÄR det Trump som pratar raser och rastillhörighet eller? Är det Clinton som pratar om nationalstaten och ALLA dess medborgare eller? ppffff

DON'T FORGET! Den bombhungriga imperialisten är Clinton och Trump-administrationen är FRI från neo-cons! Hillary har redan tagit emot de i sin famn.

Nu pratar jag ju som sagt inte om sakfrågan i sig, alltså vem som är splittrande av Clinton eller Trump. Utan faktumet att någon, om jag ska vara helt ärlig, kan vara så korkad att den tror att media kommer ta ställning för Trump på det sättet. Du verkar dock inte heller vara den skarpaste kniven i lådan så det är väl ingen slump att du drar igång ett klassiskt Trump-speech i en diskussion som handlar om något helt annat.
2016-09-27, 01:29
Medlem
Arbetarbroders avatar
Jag vet inte om det överhuvudtaget spelar nån roll vilken stream man väljer?
Hursomhelst, denna sidan:
http://www.uspresidentialelectionnews.com/2016/09/live-stream-watch-first-clinton-trump-presidential-debate-tonight/
..hade streams till CBS News, NBC, CNN, C-SPAN, NewsMax och TwitteR (?) och FOX News länkades nån sida bakåt såg jag.
CNN har varit så extremt PRO-Hillary att man närmast sett hur media gett upp att ens försöka se ut som något annat än propaganda för regeringen/etablissemanget så jag väljer nog CNN tror jag.
2016-09-27, 01:30
Medlem
Och förövrigt så ja. Clinton, såväl som alla andra presidentkandidater, till och med Sanders, pratar om USA och amerikaner extremt mycket i sina tal. Även demokratiska kandidater har ett stort mått av patriotism i sina tal.

Tror man att det bara är Trump som talar om amerikanska medborgare och USA som en helhet så vittnar det om något om en bristfällig kunskap i amerikansk politik. Man kan nog ärligt talat aldrig ha sett ett tal av Clinton, Obama eller Sanders.

Häpnadsväckande låg nivå i diskussionen i tråden just nu får jag säga. Är alla här ens över 18 år?
2016-09-27, 01:31
Medlem
Hur stor andel svarta stödjer Trump?
2016-09-27, 01:31
Medlem
BenHornes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Hon var också emot homoäktenskap och bygga stängsel mot Mexico en gång i tiden. Hon är extremt krokig.
Sant. Hon (och Obama) röstade för stängslet som Bush byggde. Men extremt krokig - hon är en amerikansk oppurtunistisk politiker, och jag är tveksam till om hon är mer krokig än resten. Trump däremot har bytt åsikt kring i princip allt konkret han haft en åsikt om, och verkar inte göra några försök att dölja det. Sannolikheten att han agerar annorlunda i vita huset än under kampnjen är extremt mycket större. For good and worse.
2016-09-27, 01:32
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Hur stor andel svarta stödjer Trump?

Runt 15%
2016-09-27, 01:36
Medlem
Rickuzs avatar
Vilken valvaka följer ni som är vakna i tråden? Är CNNs livesändning via Youtube den bästa?
2016-09-27, 01:37
Medlem
Passepartouts avatar
Har Assange ännu släppt infon. om Hillary som han skulle göra före debatten, eller var det bara munväder?
2016-09-27, 01:38
Medlem
Rickuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Har Assange ännu släppt infon. om Hillary som han skulle göra före debatten, eller var det bara munväder?
Frågade nyss samma sak. Ingen som vet. Det återstår att se när eller om dom kommer att släppa något.

Vi får hålla tummarna.
2016-09-27, 01:38
Medlem
Tycker CNN hittills gör en mycket proffsig sändning. Kommentarer från båda sidor. En oberoende, en som är för Trump och en som är för Clinton i studion. Dessutom intervjuer från båda lägren. Först Sanders och lite senare Trumps vicepresidentkandidat. Eventuellt så även på de mer vinklade mediernas bevakning, som MSNBC och FOX, men hittills är jag imponerad av CNN.
2016-09-27, 01:39
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Vilken valvaka följer ni som är vakna i tråden? Är CNNs livesändning via Youtube den bästa?

http://rsbn.tv/watch-first-presidential-debate-live-stream-donald-trump-vs-hillary-clinton/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in