Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymare
Jag ser verkligen fram emot att fallet tas upp i ECHR. Detta kommer dock inte begäras av JA-konspirationen utan jag hoppas på att någon av kvinnorna, eller båda, begär detta. Så att vi en gång för alla kan få en dom i ECHR som visar på vilket uselt jobb UN WGAD gjorde och att man inte kan anses vara godtyckligt frihetsberövad när man helt självmant gömmer sig undan rättvisan från en helt vanlig häktning för ett icke-politiskt brott som våldtäkt.
Jag förstår inte riktigt vad du menar. Är det verkligen målsägarnas sak att besluta om häktning av den misstänkte? Hur skulle de kunna känna sig kränkta av häktningens vara eller icke vara? Då resonerar du som att häktningen är ett straff som målsägarna (nu bara SW) tycker ska utdelas till den misstänkte. Häktningen har uppenbart, med facit i hand, inte hjälpt utredningen framåt det minsta. Inget annat än kvinnornas ohämmade hämnslystnad, som ledde till den urspårade utredningen, kan motivera det godtyckliga frihetsberövande som Mariannes häktning utgör.
Jag förstår faktiskt inte varför SW och EMF ställer sig på Mariannes sida. De ställer sig på rättsövergreppens och maktmissbrukets sida, och döper om det till kvinnliga rättigheter, trots att det egentligen bara är hatfeministisk ideologi, att straffa männen utan rättegång. (Ā la Ardins lilla hämndskola)
Kvinnliga rättigheter görs till motsatsen till
mänskliga rättigheter. Är det bra?