2016-09-25, 20:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
ekonomin kollapsar, WWIII bryter ut i syrien...staten lyssnar in och spionerar på dig.

Men nej, rasism. Alla är rasister, det är det viktigaste. Trump är Hitler osv, Hillary är ett tecken från gud. Mellanöstern står i lågor efter att hon och Obama fortsatte Bush "war on terror"...

Men det är ju okej när demokraterna invaderar länder. Då är det knäpptyst.

Hillary "I will attack Iran" https://youtu.be/1W8czmMttA8?t=1m17s

Rättfärdigt såklart, eftersom att hon är kvinna och gud i demokraternas ögon
Okey, ingen aning vad det inlägget ska ge mig eller någon annan.
Vilket land har D invaderat nu menar du? (det senaste, kan knappast vara Libyen eller Syrien, då de bara bombar där).
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Har inte black-community alltid röstat på D eller vad försöker du säga, förnekar du det? Isåfall kan vi kalla dig för ledaren till en ny konspirationsrörelse.
Jo det börjar faktiskt råda en tvekan om just det, var ju trots allt D som startade slaveriet och R som avsluta det.
Rasism och vad det innebär har urvattnats lika hårt som mänskliga rättigheter, sug på den en stund.
Jag varken förnekar eller bekräftar.
Jag ställer en FRÅGA, men tydligen en väldigt svår fråga för dig.

Vet inte vad det är för konspiration du pratar om.
Då jag inte säger en sak.
Att R har varit mer rasistiska än D, det råder det ingen tvivel om.
Men D är inte utan skuld eller ens nära.
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag tror att han skulle gilla det. Då betalar ju Mexiko för muren. Han behöver inte ens behöva se till att den byggs själv.

Det är återkommande bland "bildade" detta med "supermakten" Mexiko.
Nu var ju det USA som skulle betala och de skulle kräva detta.
Inte att Mexiko skulle betala, var det otydligt i det inlägget?
Citera
2016-09-25, 20:18
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vilket land har D invaderat nu menar du? (det senaste, kan knappast vara Libyen eller Syrien, då de bara bombar där).

Jag varken förnekar eller bekräftar.
Jag ställer en FRÅGA, men tydligen en väldigt svår fråga för dig.

Vet inte vad det är för konspiration du pratar om.
Då jag inte säger en sak.
Att R har varit mer rasistiska än D, det råder det ingen tvivel om.
Men D är inte utan skuld eller ens nära.
Har man inte invaderat om jaktplan kommer in och bombar?? Även vänstern och miljöpartister här i Europa och EU-parlamentet blev till bombhungriga imperialister, som du påstår R skulle vara, OT dock.
(http://www.svd.se/sverige-bor-inte-delta-militart-i-libyen-2LAo Björn söder mars 2011)

Så säger man till polisen när man gjort något dumt, "kan varken bekräfta eller dementera" men, ställde du en fråga verkligen? Ok, du verkar ändå frågvis fortfarande över den otvivelbara faktumet och självklarheten att minoriteter röstar D, vilket man är mycket rädd att Trump ska komma och ändra på.

Varför jag nämnde konspiration är för att så sa man om Trump, om "birtherism" samt om hennes hälsa ("konspirationer av sexister").
Det är rasistiskt mot vita att påstå att de är rasister utan att förklara varför.
Senast redigerad av heis 2016-09-25 kl. 20:35.
Citera
2016-09-25, 20:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Har man inte invaderat om jaktplan kommer in och bombar?? Även vänstern och miljöpartister här i Europa och EU-parlamentet blev till bombhungriga imperialister, som du påstår R skulle vara, OT dock.
(http://www.svd.se/sverige-bor-inte-delta-militart-i-libyen-2LAo Björn söder mars 2011)

Så säger man till polisen när man gjort något dumt, "kan varken bekräfta eller dementera" men, ställde du en fråga verkligen? Ok, du verkar ändå frågvis fortfarande över den otvivelbara faktumet och självklarheten att minoriteter röstar D, vilket man är mycket rädd att Trump ska komma och ändra på.

Varför jag nämnde konspiration är för att så sa man om Trump, om "birtherism" samt om hennes hälsa ("konspirationer av sexister").
Nä, för mig är att invadera = Boots on the ground.
Sen om det är fel terminologi, så may it be, men nu vet du.
Och släppa bomber är nått bägge är bra på, så inget att hetsa upp sig över som så.

Jag får inte mycket till svar, så varför är det så självklart?
En trolig anledning är att de blivit rövknullade mer av R än D, men råder noll tvekan om att D inte är det minsta oskyldiga till detta.
Konspirationerna du pratar om där, är ju tydliga.
Men nu var väl det inte dessa vi prata om, eller?
Citera
2016-09-25, 21:04
Medlem
Madagascars avatar
Det ser ut som om Hillary har förlorat sitt grepp om Colorado:

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/co/colorado_trump_vs_clinton-5751.html
Citera
2016-09-25, 21:11
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det ser ut som om Hillary har förlorat sitt grepp om Colorado:

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/co/colorado_trump_vs_clinton-5751.html

Intressant. Fast 538 och RCP har fortfarande fördel Clinton i Colorado, och därmed ett fortsatt litet övertag om 272-266 elektorer till Clinton. Jag tror att det behövs fler polls i samma riktning för att Colordo ska byta färg i deras modeller.
Citera
2016-09-25, 21:26
Avslutad
Hur många delstater behöver Trump för att vinna?
Vilka delstater är det?
Citera
2016-09-25, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Hur många delstater behöver Trump för att vinna?
Vilka delstater är det?

Det funkar inte så, Tompa.

Alla delstater har ett antal elektorer. Man adderar upp elektorerna och ska få minst 272. Vilka delstater det handlar om har ingen betydele över huvud taget. Inte heller hur många delstater.
Citera
2016-09-25, 21:32
Avslutad
Citat:
Det funkar inte så, Tompa.

Alla delstater har ett antal elektorer. Man adderar upp elektorerna och ska få minst 272. Vilka delstater det handlar om har ingen betydele över huvud taget. Inte heller hur många delstater.

Som Colorado ger ut 6 elektorer. Kan Trump vinna 2 och Clinton 4 eller måste Trump ha en majoritet av rösterna i Colorado för att ta del av elektorerna?
Citera
2016-09-25, 21:34
Medlem
Citat:
Som Colorado ger ut 6 elektorer. Kan Trump vinna 2 och Clinton 4 eller måste Trump ha en majoritet av rösterna i Colorado för att ta del av elektorerna?

Vissa stater delar ut proportionellt men de flesta är winner takes all
Citera
2016-09-25, 21:35
Medlem
Citat:

Nej. Den som vinner (d.v.s pluralitet vilket inte nödvändigtvis är majoritet) i Colorado vinner alla 6 elektorer.

Maine är den enda delstat som i praktiken kan dela upp elektorerna.
Citera
2016-09-25, 21:38
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Maine är den enda delstat som i praktiken kan dela upp elektorerna.
Även Nebraska gör det.
Citera
2016-09-25, 21:43
Medlem
pantherTypeGs avatar
Är det 22:00 svensk tid debatten sker imorgon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in