2015-06-14, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMX
Finns det nagra uppgifter om Aje:s formogenhet t ex fran nar formogenhetsskatten fortfarande var i bruk? Vad baserar du inkomsten 15 m per ar pa?

För ett par år sedan deklarerade han 13,7mille i kapitalavkastning. Det brukar i praktiken vara mycket mer. Det har stått i typ expressen, så det är ingen hemlighet.
Citera
2015-06-15, 02:59
Medlem
Citat:
Finns det nagra uppgifter om Aje:s formogenhet t ex fran nar formogenhetsskatten fortfarande var i bruk? Vad baserar du inkomsten 15 m per ar pa?

58M i förmögenhet 2006
Citera
2015-07-20, 22:20
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Jag såg lite av fru Bathinas skilda världar. Gillar att hon är medveten. Hon tar med mamman sin på en båttur i skärgården. Säger lite lättsamt att mamman är den enda som har huckle på sig. Hon anser också att även om Sverige är mångkulturellt ska den svenska kulturen bevaras Aje vägrar uttala sig när hon frågar om han tillhör societeten. När mamman stolt visade upp sitt körkort hon fått efter en intensivkurs på två år utbrister fru Bathina. Men Gud du ser ut som en terrorist

Lite rolig kvinna som får en att skratta. Även om hon tog honom för pengarna är båda vuxna.
Citera
2015-07-21, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnosis50
Jag kommer ihåg en gammal sak från gymnasietiden (70-tal) en klasskompis hade fixat lite extrajobb för en kväll. Vi träffades på ett kontor på Östermalm nånstans där vi skulle vika och lägga i kuvert och klistra etiketter.. det var en jäkla massa inbjudningar och reklam till Grethes nyöppnade butik på Nybrogatan. Aje dök upp i knähöga läderstövlar och inspekterade.. När vi var klara efter ett antal timmar fick vi 50 kr var och sen föreslog han att vi skulle äta pizza tillsammans efteråt.. När vi ätit klart och notan kom fick vi betala den själva med våra nyss tjänade 50 kr... Fyfan vilken snåljåp man trodde ju att en av Sveriges rikaste män som förekom stadigt i skvallerpressen skulle vara lite generösare mot några fattiga studenter.. Där sjönk hans anseende totalt i mina ögon...

Han tycks alltid ha varit livrädd för att bli "utnyttjad ekonomiskt". Varje fru har fått skriva på ett strängt äktenskapsförord. Mamma Märta skrev även ett testamente där sonens hela arv är enskild egendom.

Att han sen inte kunde skilja de tankar från att han skulle bjuda två fattiga studenter på pizza beskriver hans sociala förmåga och kapacitet att sätta varje händelse i rätt sammanhang. Han föreslog pizza och ni antog att han skulle betala - som det brukade vara på den tiden. Men då plötsligt skulle han vara en modern man..

Jag kan förstå att man som extremt rik vill skydda sin egendom mot sol - och vårars, men det blir lite äckligt när man först är rädd för att någon ska svika en - och sen sviker själv. Aje har ju alltid varit den otrogne i varje relation..

Skillnaden mellan kungen och Aje är att Ajes fruar har inte svalt vad som helst.. De har tackat för sig stuckit.
Citera
2015-07-22, 13:43
Medlem
Aje tog realexamen (grundskola) från Norra Latin. Han har inte arbetat med något vettigt under hela sitt liv eller studerat vidare (diffusa “företagsekonimistudier” i USA, som inte räckte ens för att kunna sitta kvar i det enga familjeföretaget).

Det är inget under att dessa “kungavänner” trivs bäst i sällskapet av outbildade kaffeflickor med invandrarbakgrund. Utbildade, smarta svenska tjejer skulle inte orka umgås med dessa outbildade äldre herrar med fashioner från 1800-talet.

Men om man som Bathina inte har jobbat mer än en kortare tid som väderflicka, inte studerat vidare efter gymnasiet trots outtömliga ekonomiska resurser och all möjlig hjälp man kan köpa för pengarna, då är man säkert nöjd med endast det materiella med en 35år äldre man som “bestämmer”. Ungefär som flickorna med Hugh Hefner..

Bathina säger att hennes barn minsann ska bli akademiker. Lättare sagt än gjort. Titta på kungabarnen och “arvet”. Barn gör ofta så som deras egna föräldrar har gjort – istället för hur de blir tillsagda.

Bathina kan såklart skaffa en “mentor” till sina ungar – precis som kungen. Någon som kan tala om för dem att inte göra som deras egna föräldrar gjorde. Och att det eviga festandet inte håller i längden. Sen kan de ta några låtsasexamen, men tyvärr håller det inte heller i längden. Titta bara på designprinsens “karriär”..

Bathina säger att det hon vill föra vidare till sina barn är islam. Alla hennes barn är dock döpta i den svenska kyrkan. “Pappan är ju kristen.” Hon har inte lärt barnen arabiska. För “pappan.. “ och dessutom “tänker hon hela tiden på svenska”. DÄRFÖR har hon inte kunnat lära barnen arabiska..

Nu vill Bathina visa hur självständig hon är. Egen tv-serie. Ett inslag I Skavlan.

Jag tror inte svenska folkets intresse räcker för mer än så.
Citera
2015-07-22, 23:43
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Skiljer 16 år mellan hennes föräldrar. Mamman såg yngre ut så kollade ratsit Tanken på att dottern har en äldre man kanske inte var alltför främmande. Speciellt när han är rik. Både exfrun Qviberg och Lewenhaupt verkar gilla Bathina.

Jag kan förstå det där tänket. Män från societeten vill sällan ha en fru som överglänser med en fin utbildning och intelligens. Hellre en snygg fru. Det är min fördom om societeten.

Var det Aje som kontaktade maffian när kungen var i hetluften?
Senast redigerad av FlabbeMcFloppy 2015-07-22 kl. 23:46.
Citera
2015-07-23, 18:41
Medlem
Såg att Bathina var på allsången i tisdags med yngsta barnet,dock ingen Aje.
Citera
2015-08-02, 00:34
Medlem
Sillbenets avatar
Träffar Bethina samt Johan veckovis, inom mitt yrke.
Det enda jag kan säga om Johan är bra saker, snällare person får man leta efter. Dock konstant utnyttjad av iglar i hans närhet, som alltid tycks finnas med honom. Han har ju bristfälligt minne, och har nog ett mindre alkoholproblem. För cirka ett år sen när jag stötte på honom i vanlig ordning, hade han gjort ner sig själv så ordentligt att man såg kissfläcken från skrevet ner till fötterna i hans ljusblåa jeans.
Citera
2016-01-11, 15:17
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:

Äktenskapsförord och förmögenhet på 128 mill 2004: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10508423.ab

Givet börsutvecklingen från 2004 låter det inte orimligt att han skulle ha en förmögenhet som avkastar kring 15 mill om året. 13,8 är en siffra som figurerat, verkar ha varit deklarerad kapitalinkomst 2009. Hittar ingen källa dock.
Citera
2016-06-18, 13:53
Medlem
Är det någon som vet hur Thomas mår och vart han befinner sig idag?
Citera
2016-08-30, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockBitchen
Är det någon som vet hur Thomas mår och vart han befinner sig idag?

Han lär må bra, inget nytt under solen. En viss person har honom i sitt grepp och så länge det inte slösas pengar på en massa onödigt, så är alla nöjda och glada. Hur är det själv?
Citera
2016-09-25, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbenet
Träffar Bethina samt Johan veckovis, inom mitt yrke.
Det enda jag kan säga om Johan är bra saker, snällare person får man leta efter. Dock konstant utnyttjad av iglar i hans närhet, som alltid tycks finnas med honom. Han har ju bristfälligt minne, och har nog ett mindre alkoholproblem. För cirka ett år sen när jag stötte på honom i vanlig ordning, hade han gjort ner sig själv så ordentligt att man såg kissfläcken från skrevet ner till fötterna i hans ljusblåa jeans.

Av andra har det framkommit att han är fullblodspsykopat. Inte sett några tecken på det? Är han multikulti sosse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in