Citat:
Att kvinnor fraterniserar med ockupationsmaktens soldater verkar ha varit mycket vanligt. Googla till exempel på "Tysketös". Det verkar som det faktum att de tillhör en invaderande styrka gör män mycket attraktiva.
Enl. uppgift var det så många som 14.000 norska kvinnor som blev arresterade för att de haft förhållande med tyska soldater under Tysklands ockupation av Norge. Det här måste varit kvinnor som varit öppna med sina förhållanden. Jag förmodar att det var betydligt fler som hade förhållanden i hemlighet, likaså de som bara hade tillfälliga möten.
Jag tycker att det är väldigt många kvinnor som gett sig in i detta. Särskilt när man betänker vilka begränsade möjligheter norska kvinnor och tyska män måste haft att träffas, likaså språksvårigheterna. Och givetvis det social stigma det ändå måste varit. Dragningskraften hos de invaderande soldaterna måste varit överväldigande.
Enl. uppgift var det så många som 14.000 norska kvinnor som blev arresterade för att de haft förhållande med tyska soldater under Tysklands ockupation av Norge. Det här måste varit kvinnor som varit öppna med sina förhållanden. Jag förmodar att det var betydligt fler som hade förhållanden i hemlighet, likaså de som bara hade tillfälliga möten.
Jag tycker att det är väldigt många kvinnor som gett sig in i detta. Särskilt när man betänker vilka begränsade möjligheter norska kvinnor och tyska män måste haft att träffas, likaså språksvårigheterna. Och givetvis det social stigma det ändå måste varit. Dragningskraften hos de invaderande soldaterna måste varit överväldigande.
Jaa mina pinnar slängs in på att det faktiskt är primitiv gammal psykologi från grottmänniskotiden som ligger till grunden. De sågs väl rätt maskulint med soldater dundra in i kvinnornas egna hemland och männen lyckas inte skydda kvinnorna så att säga. Då blev kvinnorna lojala till tyskarna som den "nya hövdingen"
Samma femma idag i väst, där männen har blivit indoktrinerade med feminismen så mycket att vi har blivit helt apatiska och mesiga. Då framstår väl mellanöstern killarna som "den nya hövdingen" som verkar vara mer "jag tar vad jag vill ha", "jag har rätt att ta vad jag vill" - attityd, samt de verkar inte vara så rädda av sig. Männen i väst har har ju blivit så blyga och nedtryckta av sin egen regering samt media med mera. Något som sätter avtryck ännu mer kan ju vara att många flyktingar tycks lyckas undvika straff, medans vita män får grova straff och blir uthängda som "dödsknarkarrasistnazist" etc. Detta kan skapa ett undermedvetet avtryck hos kvinnorna och de ser då mellanöstern männen som mer intressanta och spännande, då de kan förvänta sig skydd av dem på undermedvetna plan. Är väl så att den mannen som bevisar att han kan skydda en kvinna vinner kvinnans attraktion. utöver det så spelar nog inte "stamkänsla" någon roll för kvinnan och som redline skrev ovanför så är det männens uppgift att skydda kvinnorna, då kvinnorna söker enbart lä till dem som ger bäst skydd etc.