Citat:
Ursprungligen postat av
redlineoffside
Reptilhjärnan och det undermedvetna är biologiska mekanismer och är i detta avseende till för att utöka sin ras, genom föra sina gener vidare. När det finns ett urval väljs de bästa generna ut. Står man utanför urvalet tar man vad som helst. Det är ungefär det vi se här.
Det är högst logiska och rationella mekanismer som utvecklats i hundratusentals år, även om de inte uttryckligen kan tyckas vara rationella. Moderjords evolution är nämligen helt logisk.
Det är i 99 % av tillfällena biologiskt helt förkastligt för västerländska kvinnor att behandla sig med araber, för de har sedan 1500 år av inavel defekta gener. Kortväxta med kroknäsor, tunn benstomme, håriga, dålig impulskontroll och lågt IQ.
De få gånger vi ser det är antingen pga error i biologin eller hjärntvätt och propaganda.
Mycket korrekt, men man kan se det ur andra perspektiv också. Du nämnde hjärntvättning vilket kan ha stor roll på vissa kvinnors undermedvetna och kan även dra en parallell till just grottmänniskotiden som jag kommer ta upp här.
Under grottmänniskotiden så levde folket i "stammar" i någon sorts form av hierarki där "Alfa-killar" samt hövdingen var ädlast i kvinnornas ögon för detta betydde överlevnad och välstånd för barnen och för fortlevnaden. Sen fanns det väl mindre värda killar i den stam-hierarkin som kanske var lite blyga etc, dessa sågs det inte upp till för dessa män hade ingen makt i stammen och det sågs som att de inte hade någon vidare framtid då de inte var lika maskulina eller hade makt och resurser eller något, då samröre med dessa män kunde innebära döden i dåtidens klimat.
Detta perspektiv behandlar att denna psykologi skulle ligga kvar i reptilhjärnan hos vissa kvinnor även idag:
Vissa kvinnor har blivit hjärntvättade av media och av egna erfarenheter då deras egna lands män blir allt mer mesigare och dessa nya män från mellanöstern har en mer "hövdings" attityd då de har mer approachen: "jag tar vad jag vill ha" "jag har rätt att ta vad jag vill" och de verkar inte heller ha någon direkt rädsla. Samtidigt som västernmännens egna länder och medier progagerar emot dem med feminiseringen och de blir därav mesigare och underlägsna när medierna står på flyktingarnas sida och de verkar kunna göra vad som helst utan att få straff etc etc. Men om en vit man skulle göra något så skulle det bli grova straff och uthängningar etc.
Jag förstår ditt perspektiv på saken, men detta kan också vara ett perspektiv ur en annan vinkel och att denna vinkel innefattar mer på ren primitiv psykologi och inte "civiliserad psykologi". Sen kan man ju glida in på konspirationsdelen om att detta skulle vara någon global agenda men det är en annan tråd = )